zakup mieszkania

1. Data: 2007-12-02 20:59:07

Temat: zakup mieszkania
Od: m <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Szykuje sie do zakupu mieszkania. Mam kilka pytań

- jak sprawdzić czy sprzedający jest jedynym
właścicielem ( ksiega wieczysta?)

- jak sprawdzić czy mieszkanie nie jest
zastawem bankowym ( trudno by było sprawdzić
wszystkie banki)

- czy administracja może udzielić osobie trzeciej
informacji o tym czy mieszkanie było np. zalane

- co jeszcze spradwdizć?

Czy gdzieś na sieci jest jakiś wiarygodny, sprawdzony
manual jak sie kupuje mieskznie w bloku bez udziału
pośrednika?

--
Mamut
http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

2. Data: 2007-12-02 22:07:53

Temat: Re: zakup mieszkania
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

m pisze:
> - jak sprawdzić czy sprzedający jest jedynym
> właścicielem ( ksiega wieczysta?)
>
> - jak sprawdzić czy mieszkanie nie jest
> zastawem bankowym ( trudno by było sprawdzić
> wszystkie banki)

afaik obie sprawy sa wpisane w akt notarialny

> Czy gdzieś na sieci jest jakiś wiarygodny, sprawdzony
> manual jak sie kupuje mieskznie w bloku bez udziału
> pośrednika?

afaik bez udzialu posrednika kupic nie mozna.

--
body {
name: '|<onrad Karpieszu>|';

3. Data: 2007-12-03 07:18:59

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> afaik obie sprawy sa wpisane w akt notarialny

nieprawda
wszystko jest wypisane w ksiedze wieczystej
obciazenia hipoteczne w czesci IV
wspolwlasnosc itp. w czesci II (jak sie nie myle :) )

> afaik bez udzialu posrednika kupic nie mozna.

i znow zle
mozna kupic bez udzialu posrednika
ciekawe czy slyszales o sprzedazy bezposredniej, hm?

4. Data: 2007-12-03 07:54:52

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-12-02 21:59, m napisał/a:

> Szykuje sie do zakupu mieszkania. Mam kilka pytań
>
> - jak sprawdzić czy sprzedający jest jedynym
> właścicielem ( ksiega wieczysta?)

Wszystko jest zapisane w KW.

> - jak sprawdzić czy mieszkanie nie jest
> zastawem bankowym ( trudno by było sprawdzić
> wszystkie banki)

W KW. Obciążenie hipoteki mieszkania nie jest problemem, jeśli się tego
obawiasz. Właśnie z mężem kupujemy takie mieszkanie.

> - czy administracja może udzielić osobie trzeciej
> informacji o tym czy mieszkanie było np. zalane

Wątpię. Jesteś osobą trzecią.

> - co jeszcze spradwdizć?

Poprosić sprzedającego o zaświadczenie ze spółdzielni bądź wspólnoty o
niezaleganiu z opłatami.

> Czy gdzieś na sieci jest jakiś wiarygodny, sprawdzony
> manual jak sie kupuje mieskznie w bloku bez udziału
> pośrednika?

Tego nie wiem. Też miałam kupować bez pośrednika, ale w końcu
znaleźliśmy super mieszkanie w sprzedaży przez biuro nieruchomości,
które jak się okazało miało bardzo korzystną i konkurencyjną ofertę,
jeśli chodzi o prowizję, a jednocześnie pomaga w załatwianiu wszelkich
formalności.

Anka P.

5. Data: 2007-12-03 08:31:45

Temat: Re: zakup mieszkania [dlugie]
Od: "szemcio" <szemcio@__o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Szykuje sie do zakupu mieszkania. Mam kilka pytań
>
> - jak sprawdzić czy sprzedający jest jedynym
> właścicielem ( ksiega wieczysta?)

Do tego wystarczy akt notarialny

> - jak sprawdzić czy mieszkanie nie jest
> zastawem bankowym ( trudno by było sprawdzić
> wszystkie banki)

Ksiega wieczysta
Rozdzial bodajze IV (obciazenie hipoteki)
Taki wypis mozesz pobrac sam

> - czy administracja może udzielić osobie trzeciej
> informacji o tym czy mieszkanie było np. zalane

Srednio
O takich rzeczach administracja moze nawet nie wiedziec
Wlasne oczy (przy duzych zalaniach widac jak byk, mniejsze zawsze da sie
wysuszyc -
aczkolwiek czasami widac ze mieszkanie wielokrotnie zalewane i wtedy warto
rozwazyc
czy takie brac ze wzgledu na sasiadow)

> - co jeszcze spradwdizć?

Ze strony wspolnoty, spoldzielni obciazenie (dlugi mieszkania) na wlasne
podanie, choc
czesciej wlasciciel Ci cos takiego moze pobrac - jesli duzy dluznik - bedzie
w spoldzielni na liscie ogloszen ze zalega -
tak czy siak do aktu notarialnego zaswiadcznie takie schodzi
wiec wlasciciel przed Toba tego nie ukryje

> Czy gdzieś na sieci jest jakiś wiarygodny, sprawdzony
> manual jak sie kupuje mieskznie w bloku bez udziału
> pośrednika?

Nie znam takiego manuala.
Sprawdz instalacje elektryczna (miedziana/aluminiowa) - odkrecajac jedno -
dwa gniazdka (najlepiej na roznych fazach - zobaczysz od razu bezpieczniki)
Sprawdz jakosc tynkow przy scianach - postukaj w kilka miejsce kostka palca
wskazujacego :o) )
Sprawdz pekniecia miedzy scianami (czy blok sie rozchodzi) - to nie wiele
znaczy ale czasami moze irytowac
Przymknij drzwi w kilku pokojach i zobacz czy "leca" (przechyl bloku - to
tez moze nie jest tak istotne ale bedzie pozniej irytowac)
Sprawdz okna (nawet jesli plastikowe - zobacz czy szyby niepekniete, czy nie
wieje)
Poogladaj rury (nie ma to jak gaz rurka lecaca przez cale mieszkanie z ktora
nie wiadomo co potem zrobic :( )
W kilku pokojach popros o podniesienie dywanu i odsuniecie mebli -
wlasciciel moze odmowic -
ale Ty mozesz o to poprosic - masz prawo obejrzec to co chcesz kupic -
a grzyb na scianie wynikajacy z niedogrzania to przykry problem.
Wyobraz sobie jak mieszkanie lezy w bloku (zebys np pozniej kolo sypialni
nie mial windy)
Popros o wylaczenie telewizora - posluchaj przez chwile czy sasiad nie "drze
mordy lub nie bije zony"
Niektorzy nawet ida z wizyta do sasiadow (ja akurat sie niezdecydowalem) -
mowi sie ze jak zajrzysz do mieszkania (przedpokoju)
to juz mozesz sie czegos domyslec (kafeleczki - dbaja o swoje mieszkania i
chca przytulnie mieszkac, ale bedziesz slyszal panie na szpileczkach od
czasu do czasu, brud, smrod - mozliwa lokalna melinka pijaczkow - na pewno
od czasu do czasu bedziesz slyszal larmo w nocy, mlody czlowiek - mozliwy
umc umc - starszy - raczej telewizor glosno uslyszysz niz muzyke ... itd )
W kuchni pomysl jak mniej wiecej bys ja sobie umeblowal

Staraj sie jeszcze kogos zabrac, dwie pary oczu to nie jedna, najlepiej
kogos niezangazowanego (przyjaciel, kolega - raczej nie rodzice - duzo nie
zobacza - najlepiej kogos kto ostatnio kupowal i zaczal robic remont -
bedzie wiedzial co sprawdzac :) ),
ogladaj jak najwiecej, dotykaj jak najwiecej
Niespodzianki przykre i tak sie pewnie trafia ale bedzie ich mniej :)

Co do posrednikow - rynek wtorny w tej chwili to masakra (w moim miescie
prawie nie istnieje).
Bedziesz mial duzo szczescia jak umowisz sie na wizyte, ogledziny i
uslyszysz ze niesprzedane, ze jest do kupienia
Moze tez byc problem z zaufaniem wlasciciela (bedzie sie bal robic
transakcje) bez posrednika
Sprobuj dac ogloszenie ze kupisz, moze sprzedajacy sie odezwie (male
prawdopodobienstwo) -
zawsze to troche grosza do kieszeni ( przy tych cenach ... heh da sie
umeblowac pokoj :) )

Moim zdaniem bedzie Ci ciezko - z posrednikiem wiecej zobaczysz po prostu
(btw. w tej drugiej opcji - na poczatku decyduj sie tylko na naprawde super
mieszkanie - czesto na poczatku bedziesz ogladal to co nie chce zejsc, nie
bedzie tego duzo ... bo tak jak mowie schodzi na pniu wszystko ale zawsze
moze byc ze wlasciciel chce za rudere za duzo i nikt nie bierze. Dopiero jak
posrednik stwierdzi ze przestajesz sie mu oplacac bedzie Ci pokazywal
smietanke - tak zebys w koncu kupil cos - moim zdaniem 10 wizyta juz bedzie
wartosciowa - bedziesz mial wyrobiona opinie co jest na rynku i moze w koncu
zobaczysz to co do sprzedania zgloszone zostalo np wczoraj i jest warte
wskazanej ceny)

Na koniec - powodzenia - przyda sie :)
Aha - jesli cos Ci sie spodoba - pomyslisz tu moglbym zamieszkac - od razu
umowa przedwstepna - koniecznie (nawet jakbys kase mial spod ziemi wybrac).
Mowie serio - naprawde przykro sie robi kiedy decydujesz sie w domu po
godzinie, dwoch, dzwonisz i okazuje sie ze juz poszlo - a teraz o takie cos
latwo bardzo

--
szzzzzzzzzzzz (quiet, please)

6. Data: 2007-12-03 08:48:03

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-12-03 09:31, szemcio napisał/a:

> [...]
> zobaczysz to co do sprzedania zgloszone zostalo np wczoraj i jest warte

A to zależy jak szukasz mieszkania. Jeśli udajesz się od razu do
pośrednika to faktycznie może być tak jak to opisałeś wyżej.
My jednak szukalismy najpierw na sieci. Mieszkania bez zdjęć odpadały od
razu.
Po opisie i oglądnięciu zdjęć zrobiliśmy sobie listę miejsc, które
chcemy zobaczyć.
Pierwsze mieszkanie, które oglądneliśmy było świetne. Poszliśmy na drugi
dzien oglądnąć drugie i od razu kazaliśmy zablokować oferte i umawiać
nas na umowe przedwstępną. 2 dni poźniej pojechaliśmy tam jeszcze raz z
osobą, która ma niejeden remont za sobą, żeby sprawdziła mieszkanie i
przekazała nam obiektywną opinię. Okazało się, że była ona jeszcze
lepsza niż nasza :-).
Oglądnieliśmy tylko 2 mieszkania. Więcej nie było sensu, bo drugie było
strzałem w 10. A oba wyglądały identycznie jak na zdjęciach w sieci,
więc nie było rozczarowań.

Anka P.

7. Data: 2007-12-03 09:10:50

Temat: Re: zakup mieszkania [OT]
Od: "szemcio" <szemcio@__o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Oglądnieliśmy tylko 2 mieszkania. Więcej nie było sensu, bo drugie było
> strzałem w 10. A oba wyglądały identycznie jak na zdjęciach w sieci, więc

Szczesciarze :)
Miasto ?

Rowniez pozdrawiam,

--
szzzzzzzzzzzz (quiet, please)

8. Data: 2007-12-03 09:37:55

Od: <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

koniecznie sprawdź kto jest zameldowany w mieszkaniu i czy opłacony jest
podatek od nieruchomości

9. Data: 2007-12-03 10:00:19

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-12-03 10:10, szemcio napisał/a:

> Szczesciarze :)

Sami byliśmy zaskoczeni, że tak szybko poszło, bo nastawialiśmy się na
kilka tygodni poszukiwań.

> Miasto ?

Kraków. A to ma jakieś znaczenie?;-)

Anka P.

10. Data: 2007-12-03 11:13:26

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do tego wystarczy akt notarialny

Bzdura. Akt notarialny jest praktycznie ważny na moment jego zawarcia. Po
tym akcie mieszkanie to mogło być milion razy sprzedane.
Wszelkie informacje to tylko i wyłacznie księga wieczysta + sprawdzenie czy
czasem nie złozono jakiś wniosków do niej. W przypadku spółdzielczego
własnościowego prawa do lokalu tylko zaświadczenie ze spółdzielni, gdzie z
reguły wpisywane jest aktualne zadłużenie (jesli wystepuje).

> Ksiega wieczysta
> Rozdzial bodajze IV (obciazenie hipoteki)
> Taki wypis mozesz pobrac sam

Jeśli księga wieczysta jest elektroniczna to może wziąć odpis, jesli
papierowa to nie może. Zawsze może do niej zajrzeć.

drzwi wejściowe
[GDZIE] Papierowe lampiony w kształcie gwiazdy
Jaka pralka ?
Oświetlenie liniowe - co zamiast jarzeniówek?
Czym malować w zimie ?