zakup mieszkania

11. Data: 2007-12-03 12:01:23

Temat: Re: zakup mieszkania [dlugie]
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4753db9a$0$16879$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Jeśli księga wieczysta jest elektroniczna to może wziąć odpis, jesli
> papierowa to nie może. Zawsze może do niej zajrzeć.

Jeśli jest elektroniczna, to wypis jest od ręki, jeśli papierowa, to ktoś
musi to wklepać w komputer i wydrukować, więc trzeba czekać, ale też każdy
(kto ma interes prawny) może sobie zażyczyć taki dokument.
Za zaglądanie do księgi się nie płaci, za wypis płaci się 30 pln.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

12. Data: 2007-12-03 12:47:56

Od: "szemcio" <szemcio@__o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli księga wieczysta jest elektroniczna to może wziąć odpis, jesli
> papierowa to nie może. Zawsze może do niej zajrzeć.

Moze zrobic ksero calej ksiegi.

13. Data: 2007-12-03 12:50:15

Temat: Re: zakup mieszkania [OT]
Od: "szemcio" <szemcio@__o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kraków. A to ma jakieś znaczenie?;-)

Chyba ruch wiekszy na wtornym
W Gliwicach jak jedno, dwa mieszkania na wtorny wchodzi tygodniowo to jest
to fajny tydzien.
(200 tys. mieszkancow)

14. Data: 2007-12-03 12:54:34

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szemcio" <szemcio@__o2.pl> napisał w wiadomości

> Moze zrobic ksero calej ksiegi.

Kolorowe?
To będzie trochę kosztowało, nie ma żadnej mocy prawnej i w życiu nie
słyszałam, żeby można było coś sobie z księgi skserować. Można usiąść i
sobie wynotować, ale ksero?

15. Data: 2007-12-03 13:15:04

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-12-03 13:50, szemcio napisał/a:

> Chyba ruch wiekszy na wtornym
> W Gliwicach jak jedno, dwa mieszkania na wtorny wchodzi tygodniowo to jest
> to fajny tydzien.
> (200 tys. mieszkancow)

Może i większy, ale nie do końca jestem pewna czy wybór aż taki
atrakcyjny, bo szukałam ofert w Internecie już dość długo i czasem byłam
załamana. Zresztą to też kwestia czego człowiek szuka i za ile.

Anka P.

16. Data: 2007-12-04 21:15:22

Od: "Holly" <2...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szemcio"

> Moze tez byc problem z zaufaniem wlasciciela (bedzie sie bal robic
> transakcje) bez posrednika

dlaczego?

pozdrawiam
Holly

17. Data: 2007-12-05 19:05:47

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szemcio" <szemcio@__o2.pl> napisał w wiadomości

> Moze zrobic ksero calej ksiegi.

Nigdy nie widziałem takiej możliwości. Księgi wieczyste z reguły sa dostępne
tylko w jednym pomieszczeniu wglądowym i nie wolno ich wynosić.

18. Data: 2007-12-06 11:52:13

Temat: Re: zakup mieszkania
Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Szykuje sie do zakupu mieszkania. Mam kilka pytań

Z własnych doświadczeń- o czym jeszcze nie pisali inni:

właściciel ma nieruchomość, i na tę nieruchomość, w razie zadłużeń w
stosunku do skarbu państwa (ZUS, skarbówka, mandaty, kary finansowe etc)
tworzy się z mocy prawa wirtualna hipoteka (choć wpisu może nie być w
księdze wieczystej). Efekt jest porażający: gość ma wieloletnie zadłużenia w
ZUS i US. Sprzedaje drugiemu mieszkanie i znika. Przychodzi komornik,
orientuje się, że jako dłużnik miałe tę nieruchomość i...wnosi coś, co
nazywa się "skargą pauliańską". Sytuacja może być taka, że albo nowy
właściciel zapłaci, albo będzie miał wpis w hipotece z wszelkimi
konsekwencjami (do utraty mieszkania włącznie).

Inaczej rzecz wygląda, jak zadłużenie jest w stosunku do osób prywatnych.
Wtedy należy udowodnić, aby taka skarga pauliańska była skuteczna, że
działaliście w zmowie i złej wierze. Z tego, co wiem- raczej bardzo trudne
do udowodnienia.

Zaznaczam, że nie jestem prawnkiem, ale kupując mieszkanie omal na takiej
"minie" nie wyleciałem, i dzięki poradzie prawnej od speca od
nieruchomości - odpuściłem i kupiłem drożej inne mieszkanie. A lokali z
takimi wadami prawnymi jest niemało. I sprawdzić zadłużenie w ZUS czy US-
wymaga współpracy ze strony sprzedającego

Chiron

19. Data: 2007-12-06 19:53:57

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Szykuje sie do zakupu mieszkania. Mam kilka pytań
>
> - jak sprawdzić czy sprzedający jest jedynym
> właścicielem ( ksiega wieczysta?)
>
> - jak sprawdzić czy mieszkanie nie jest
> zastawem bankowym ( trudno by było sprawdzić
> wszystkie banki)
>
> - czy administracja może udzielić osobie trzeciej
> informacji o tym czy mieszkanie było np. zalane
>
> - co jeszcze spradwdizć?
>
> Czy gdzieś na sieci jest jakiś wiarygodny, sprawdzony
> manual jak sie kupuje mieskznie w bloku bez udziału
> [...]
Jeśli to nie jest nowy blok to sprawdź na ile lat eksploatacji był projektowany.
I nie słuchaj opowieści dziwnej treści że w 40 letnim bloku z wielkiej płyty
zbrojenia są jak nowe a płyty zdrowe jak dzwon. Potem dowiedz się czy ktoś
ubezpieczy cię od zdarzenia typu " konieczność wyprowadzenia się ze względu na
stan techniczny budynku wynikający z jego wieku" i ile takie ubezpieczenie
będzie kosztowało. Pamiętaj również że kupując mieszkanie w starym domu w
przypadku rozbiórki właściciel mieszkania partycypuje w kosztach rozbiórki
proporcjonalnie do posiadanego w budynek wkładu.

20. Data: 2007-12-18 17:49:59

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Dec 2007 13:01:23 +0100, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
>(kto ma interes prawny) może sobie zażyczyć taki dokument.
>Za zaglądanie do księgi się nie płaci, za wypis płaci się 30 pln.

Co ciekawe, za papierowy odpis płaciłem 6 zł/szt. W końcu z czegoś trzeba
sfinansować budowę systemu informatycznego. :)

drzwi wejściowe
[GDZIE] Papierowe lampiony w kształcie gwiazdy
Jaka pralka ?
Oświetlenie liniowe - co zamiast jarzeniówek?
Czym malować w zimie ?