zalozenie KW i wpis do hipoteki, oplaty

1. Data: 2005-10-06 08:02:26

Temat: zalozenie KW i wpis do hipoteki, oplaty
Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com> szukaj wiadomości tego autora

witam!

wiem, ze temat juz byl wielokrotnie poruszany, jednak wiekszosc postow
jest dosc starej daty i niektore rzeczy mogly sie zmienic.

Zlozylem wniosek o zalozenie KW i o wpis do hipoteki (mieszkanie
kredytowane). Jest to spoldzielcze wlasn. prawo do lokalu, rynek wtorny.
Mieszkanie kupilem za 190tys. Moje pytanie: jak wyliczyc sobie oplaty
jakie bede musial wniesc do sadu? Dzwoniac do Wydzialu Ksiag Wieczystych
otrzymalem tylko taka sucha informacje od Pani (ktory chyba nie byla za
bardzo zorientowana), ze bedzie to 1/5 wartosci! co mnie troche
przerazilo bo jesli to jest 1/5 ze 190 000 no to bede musial sprzedac
mieszkanie ! ;)

bardzo prosze o pomoc jak wyliczyc te koszta ???

pozdrawiam!
Marcin

2. Data: 2005-10-06 08:51:56

Temat: Re: zalozenie KW i wpis do hipoteki, oplaty
Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Oct 2005 10:02:26 +0200
newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com> wrote:

> wiem, ze temat juz byl wielokrotnie poruszany, jednak wiekszosc postow
> jest dosc starej daty i niektore rzeczy mogly sie zmienic.

tutaj chyba niewiele..

> [...]
> musial sprzedac mieszkanie ! ;)
>
> bardzo prosze o pomoc jak wyliczyc te koszta ???

jezeli dobrze pamietam, to jest to 2% wartosci mieszkania
musialbym w domu sprawdzic dokladnie :)

Sierp

3. Data: 2005-10-06 09:01:23

Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:
> jezeli dobrze pamietam, to jest to 2% wartosci mieszkania
> musialbym w domu sprawdzic dokladnie :)

to mowisz o podatku, to akurat juz przerobilem i wiem :] ale dzieki!

teraz chodzi mi konkretnie jak wyliczyc oplaty za zalozenie KW i wpis do
hipoteki

Marcin

4. Data: 2005-10-06 09:25:11

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo prosze o pomoc jak wyliczyc te koszta ???

1. Wchodzisz na www.trader.pl, wybierasz zakładkę "nieruchomości", wchodzisz
na pierwsze z brzegu ogłoszenie sprzedaży mieszkania. W każdym z takich
ogłoszeń jest kalkulator, gdzie możesz sobie wyliczyć właśnie stawki.
2. Płaci się:
a) podatek od czynności cywilnoprawnych, który jest określony ustawowo i
wynosi 2% wartości mieszkania. Więc u Ciebie to będzie ok. 3600 zl
b) taksę notarialną w wysokości ok. 1 500 zł
c) VAT od taksy notarialnej
d) i coś jeszcze, nie pamiętam co,
Punkty a-d płaci się jednorazowo u notariusza, to "coś jeszcze" to była
chyba spora kwota, bo łącznie zostawiłam u notariusza ponad 8,5 tysiąca, a
kupowałam mieszkanie o wartości ok. 180 tys., więc zbliżone do Twojej. Dane
są z kwietnia tego roku.
Co do opłat w Księgach Wieczystych to zależy chyba od tego, czy księga jest
już dla danego lokalu założona czy nie i czy wystarczy tylko złożyć podanie
o wpis czy też ją założyć, ale z tego co mi mówił notariusz, górna granica
tej kwoty jest też ustawowo określona. W każdym razie u mnie księga jest
była, a opłata za wpis (którą się płaci w kasie wydziału ksiąg wieczystych)
wyniosła jakieś 900 zł z kawałkiem.
Także nie chcę Cię martwić, ale ok. 10 000 musisz na te opłaty mieć :/

Pozdrawiam i życzę pociechy z mieszkania

5. Data: 2005-10-06 09:45:26

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał(a):

> 2. Płaci się:
> [...]
> d) i coś jeszcze, nie pamiętam co,

Kolega pyta właśnie tylko o koszty założenia KW (ten pkt. d).
:)
--
spp

6. Data: 2005-10-06 10:05:50

Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com> szukaj wiadomości tego autora

stachu wrote:
> Kolega pyta właśnie tylko o koszty założenia KW (ten pkt. d).
> :)

dokladnie! :)

reszte oplat juz przezylem (podatki, taksy, VAT-y), zostala mi tylko ta
nieszczesna KW i hipoteka. i wlasnie chce sie dowiedziec jak wyliczyc te
oplaty, zeby nie byc w szoku jak przyjdzie list z WKW, a przyjdzie lada
dzien :O

Marcin

7. Data: 2005-10-06 13:59:27

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Oct 2005 12:05:50 +0200, newman
> [...]

>nieszczesna KW i hipoteka. i wlasnie chce sie dowiedziec jak wyliczyc te
>oplaty, zeby nie byc w szoku jak przyjdzie list z WKW, a przyjdzie lada

Założenie KW to chyba 40zł.
Wpis hipoteki, to 1/20 wpisu stosunkowego. Wpis stosunkowy oblicza się w jakiś
tam sposób dla wartości hipoteki. A wartość hipoteki to przeważnie sto
kilkadziesiąt procent wysokości kredytu (bank zabezpiecza się na kredyt+część
odsetek). Wartość mieszkania nie bierze tu udziału.
Ja brałem kredyt na ok. 156kzł, hipotekę kaucyjną zakładam na ok. 230kzł. Od tej
wartości wpis stosunkowy to 13100. A 1/20 wpisu, czyli koszt wpisania hipoteki =
655zł. Tak że nie jest tak źle. W najgorszym razie sąd może chcieć pobrać 1/10
wpisu stosunkowego (czyli 2* więcej), a w najlepszym nie pobrać nic (zwolnić z
opłaty).
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

8. Data: 2005-10-06 14:40:09

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

McMac napisał(a):

> Założenie KW to chyba 40zł.
>
>Wpis hipoteki, to 1/20 wpisu stosunkowego.

... ale z poniższym uzupełnieniem :)

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Jaka-powinna-byc-o
plata-za-zalozenie-ksiegi-wieczy-4_3_300.html

--
spp

9. Data: 2005-10-06 19:04:06

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stachu" <d...@h...pl> napisał w wiadomości

> ... ale z poniższym uzupełnieniem :)

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Jaka-powinna-byc-o
plata-za-zalozenie-ksiegi-wieczy-4_3_300.html

z tego co wiem - to zalezy od sadu
niektorzy nakladaja 1/5, niektorzy (jak moj rok temu) 1/20

Sierp

wanna narozna asymetryczna
Best Expired domain finder
tluste plamy po praniu w automacie.