zamek GEDA

11. Data: 2006-01-02 17:04:05

Temat: Re: zamek GEDA
Od: "Paweł Pracki" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do zasady dzialania zamka, to czy ona jest taka sama jak w typowych
zamkach
> gdzie klucze sa z zabkami albo z dziurkami ? Czyli czy we wglebienia w
kluczu
> wchodza piny zamocowane na sprezynkach w podobny sposob jak w zwyklych
zamkach
> tyle ze sa rozmiesczone naokolo klucza, czy tez jest to cos supelnie
innego ?

Witam
Dokładnie tak.
Rozebrałem moja starą Gerdę wyprodukowana jakies 7 lat temu i dokładnie są
tam piny na sprężynkach.
Pozdrowienia

12. Data: 2006-01-02 18:13:03

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> Mieszkałem z takim zamkiem 15 lat (albo lepiej) i jakoś nigdy problemów
> nie miałem. Z tego co wiem, dało się też ten model zainstalować
> odwrotnie, tzn. zamknięcie na dwa obroty od wewnątrz uniemożliwiało
> otwarcie z zewnątrz (nie jestem tego pewien na 100%).

Tak, z tym że na półtora raza, bo na 2 od środka się nie da :-).
Mieszkam z takim zamkiem od 6 lat i tylko raz się zdarzyło, że mąż mnie
zamknął na 2 razy - musiał wracać :-).

Pozdrawiam
Ewa

13. Data: 2006-01-02 20:45:30

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Jan 2006, medea wrote:

> Tak, z tym że na półtora raza, bo na 2 od środka się nie da :-).

Ale właśnie gdyby był założony odwrotnie, to od środka dałoby się na 2
razy, a od zewnątrz na półtora.

Pozdrawiam,

Alojzy

14. Data: 2006-01-03 14:59:12

Od: "xXx" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zamkach
> kluczu
> zamkach
> innego ?
>
> Witam
> Dokładnie tak.
> Rozebrałem moja starą Gerdę wyprodukowana jakies 7 lat temu i dokładnie są
> tam piny na sprężynkach.
> Pozdrowienia

Jesli tak to uwazam ze taki zamek nie stanowi dobrego zabezpieczenia tak samo
jak klasyczne zamki z kluczami z zabkami lub dziurkami. Przypuszczam ze bumpkey
otworzy go w kilkanascie sekund biorac pod uwage to co widzialem na filmach w
przypadku zwyklych zamkow. I nie trzeba sie bawic plastelina ani lomem czy w
inny sposob uszkadzac zamek/drzwi tyle ze wykonanie klucza nie byloby takie
proste, ale jak ktos ma dostep do narzedzi to na pewno sobie poradzi.
Choc pewnie i tak u nas w wiekszosci sa mniej wyrafinowani zlodzieje i nie bawia
sie wytrychami tylko lomem czy innym ciezkim sprzetem.
Przykladowo znam przypadek z nowo zbudowanego wiezowca, w ktorym mieszkalo malo
osob i duzo mieszkan bylo jesszcze wykanczanych, ludzie sie nie znali pozatym
jezdzili winda. Blok byl standardowo wyposazony w stalowe dosc solidne drzwi i
zamki patentowe. Zlodzieje przyszli ze szlifierka katowa i normalnie wycieli
dziure w drzwiach naokolo zamka. Sasiedzi owszem slyszeli halas, ale przeciez
tam ciagle ktos halasowal w bloku wiec nikt nei zwrocil uwagi. Tak samo wlamali
sie do piwnic gdzie rowniez byly stalowe drzwi, tym razem wygieli je lomem i tez
nikt nic nie zauwazyl, ale z piwnic zniknely rowery. Potrafili sie wlamac
rowniez do mojej piwnicy w zupelnie innym bloku, gdzie drzwiczki do piwnicy sa
zbite z kilku listewek zeby bylo widac co jest w srodku. rozwalili skobel i
niczego nie ukradli bo nic tam nie bylo ciekawego, oprcz jakis gratow, pudelek i
sloikow. No ale oczywiscie to przeciez Polska. Rozwali wtedy wiekszosc piwnic w
moim bloku, ale ku memu zdziwieniu po kilku miesiacach na drzwiach pojawila sie
kartka ze zlapano zlodziei i mozna sie zglosci na policje po ewentualny odbior
skradzionych rzeczy. Tylko jakos watpie czy po takim czasie bylo co odebrac.
Zlodzieje z osiedla wymontowali takze zupelnie nowe metalowe drzwi od klatki i
znaiesli na pobliski zlom. Zlomiarz oczywiscie sie nie dziwil ze jakies zule
przyniosly nowe drzwi i normalnie przyjal je do skupu.

15. Data: 2006-01-03 20:14:12

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> Ale właśnie gdyby był założony odwrotnie, to od środka dałoby się na 2
> razy, a od zewnątrz na półtora.

Tak, ale wtedy ja zamykałabym się od środka kluczem, a złodziej od
zewnątrz otwierałby pokrętłem ;-).

Pozdrawiam
Ewa

16. Data: 2006-01-03 21:56:59

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Jan 2006, medea wrote:

> Tak, ale wtedy ja zamykałabym się od środka kluczem, a złodziej od zewnątrz
> otwierałby pokrętłem ;-).

Nie, montaż odwrotny polegać miał na tym, że pokrętłem się zamyka dwa
razy, a kluczem półtora.

Pozdrawiam,

Alojzy

17. Data: 2006-01-04 09:40:22

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a):

> Nie, montaż odwrotny polegać miał na tym, że pokrętłem się zamyka dwa
> razy, a kluczem półtora.

No widzisz, ja zwykła blondynka jestem ;-). Ale pewnie na mój zamek już
i tak za późno.

Pozdrawiam
Ewa

Mieszkanie komunalne + własnościowe w spadku
Pralnie we Wrocławiu
Drzwi antywłamaniowe i zamek
Jakie rolety wewnętrzne?
W sprawie wymiany drzwi