zamrażarka do piwnicy

1. Data: 2013-02-12 05:22:49

Temat: zamrażarka do piwnicy
Od: "Andrzej" <1...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stara zamrażarka już ledwo dycha, rozejrzałem się za nową. W jednym ze
sklepów sprzedający poinformował mnie że obecne zamrażarki pracują w pewnym
zakresie temperatur poniżej 16 stopni celsjusza nie chodzą i powyżej 34 się
wyłączają.
Poszperałem w internecie i znalazłem że dyrektywa Unii Europejskiej nr
94/2/E reguluje tą kwestię i określa następujące klasy klimatyczne:
klimat subnormalny (SN) - urządzenie przystosowane do pracy w
temperaturze od +10 do +32°C
klimat normalny (N) - urządzenie przystosowane do pracy w temperaturze od
+16 do +38°C
klimat subtropikalny (ST) - urządzenie przystosowane do pracy w
temperaturze od +18 do +38°C
klimat tropikalny (T) - urządzenie przystosowane do pracy w temperaturze
od +18 do +43°C

U mnie w piwnicy tylko w lecie jest powyżej 10 stopni. Jak jest chłodno to
zamrażarka mniej pracuje i oszczędza energię a ja mniej płacę.
Mam dylemat czy nie wymienić tylko agregatu w starej czy szukać nowej.
Piwnica to miejsce gdzie temperatura powinna być niska.
Czy znacie może zamrażarki na naszym rynku które będą pracować w
temperaturze 0- 10 stopnii w rozsądnej cenie.
Andrzej

2. Data: 2013-02-12 07:43:53

Temat: Re: zamrażarka do piwnicy
Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej wrote:
> [...]
> Czy znacie może zamrażarki na naszym rynku które będą pracować w
> temperaturze 0- 10 stopnii w rozsądnej cenie.

w zwykłej zamrażalce jest zwykły termostat mechaniczny to skąd ma
"wiedzieć" ile jest na zewnątrz?
chodzi o to że jak jest "za zimno" to gęstnieje olej i utrudnia
rozruch i wtedy stosuje się "pakiet zimowy" czyli grzałka do oleju -
taka liniowa grzałka dookoła agregatu
jednym słowem śmiało kupuj - jak nie zejdziesz do temp bliskich zeru
to będzie chodzić

jeffrey

3. Data: 2013-02-12 09:39:03

Od: "Ann" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <1...@p...onet.pl> napisał
> [...]
> sklepów sprzedający poinformował mnie że obecne zamrażarki pracują w
> pewnym zakresie temperatur poniżej 16 stopni celsjusza nie chodzą i

zarowno moi rodzice jak i tesciowie maja zamrazarki w piwnicy, razem 3 lub 4
sztuki beda juz z tych nowych i nic tam sie nie dzieje z nimi, na pewno w
pomieszczeniach jest ponizej 10 stopni
jesli nie chcesz inwestowac w nowa zamrazarke, bo nie jestes pewny warunkow
w piwnicy, mozesz kupic jakas uzywke z niemiec za 200 zlotych i pewnie tez
pare lat posluzy
pozdrawiam
Anka

4. Data: 2013-02-13 07:54:39

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał(a):

>w zwykłej zamrażalce jest zwykły termostat mechaniczny to skąd ma
>"wiedzieć" ile jest na zewnątrz?

A po co mialby wiedziec?

5. Data: 2013-02-13 10:08:28

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca wrote:

> A po co mialby wiedziec?

no właśnie ja się pytam po co ? :)

jeffery

6. Data: 2013-02-13 10:43:23

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 13 lutego 2013 11:08:28 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:
> [...]
Pewnie "po to samo" co w klimatyzacji w autach. Np w moim mondeo był czujnik ze jak
temp zewnetrzna poniżej 5stC to klimy/sprężzarki nie można było uruchomić.

7. Data: 2013-02-13 15:59:13

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:
> Pewnie "po to samo" co w klimatyzacji w autach. Np w moim mondeo był
> czujnik ze jak temp zewnetrzna poniżej 5stC to klimy/sprężzarki nie
> można było uruchomić.

ale gupota... czyli w zimie nie dało sie osuszyć klimą zaparowanych szyb?

w Xarze w sumie to jeździłem z klima cały rok :)

8. Data: 2013-02-13 18:03:45

Od: "adam" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam dylemat czy nie wymienić tylko agregatu w starej czy szukać nowej.
> Piwnica to miejsce gdzie temperatura powinna być niska.

Pytanie poza konkursem.
Co trzymasz w tej zamrazarce? Czy kupujac wieksze ilosci np. miesa masz
lepsze ceny?
Pytam z ciekawosci.
Pzdr
Adam

9. Data: 2013-02-13 18:40:22

Od: "Andrzej" <1...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie poza konkursem.
Co trzymasz w tej zamrazarce? Czy kupujac wieksze ilosci np. miesa masz
lepsze ceny?
Pytam z ciekawosci.
Pzdr
Adam

Trzymam głównie mięso. ale tez niewielką ilość owoców.
Nie tylko cena mięsa przystępniejsza ale i jakość lepsza.
Andrzej

10. Data: 2013-02-13 18:50:48

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

adam wrote:

> Pytanie poza konkursem.
> Co trzymasz w tej zamrazarce? Czy kupujac wieksze ilosci np. miesa
> masz lepsze ceny?
> Pytam z ciekawosci.

teściowa, listonosz, dopierdliwy sąsiad ;-)

wybuch w kominku
remont łazienki
Cock seekers here............
Pralka z wagą