zapalenie pęcherza

1. Data: 2002-07-18 17:26:30

Temat: zapalenie pęcherza
Od: "Marta" <m...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Może ktoś z Was wie co oznacza termin 'prometeus' (z zakresu urologii)? Mam
zapalenie pęcherza i lekarz stwierdził, że jest to prawdopodobnie ów
'prometeus' ale terminu już nie raczył wyjaśnić. Przepisał mi antybiotyk -
Novolin bodajże się nazywa, biorę też Urosept. Kazał pić ile wlezie i
zażywać dużo witaminy C. I tu jeszcze jedno pytanie - czy 1000mg dziennie to
nie za dużo (kupiłam sobie takie w aptece)?

Dzięki za wskazówki.

Marta

2. Data: 2002-07-18 18:09:51

Temat: Re: zapalenie pęcherza
Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jul 2002 19:26:30 +0200, Marta <m...@p...wprost.pl> wrote:
> [...]
> zażywać dużo witaminy C. I tu jeszcze jedno pytanie - czy 1000mg dziennie to
> nie za dużo (kupiłam sobie takie w aptece)?
Pewnie chodzi o bakterię Proteus mirabilis w 11% przyczynę zakażeń
układu moczowego częściej jest to Escherichia coli - 40%

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

3. Data: 2002-07-18 18:18:14

Od: "Marta" <m...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie chodzi o bakterię Proteus mirabilis w 11% przyczynę zakażeń
> układu moczowego częściej jest to Escherichia coli - 40%
>
> living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

dzięki.. a gdzie o tym gadzie mogę coś znależć? (mam w domu sporo fachowej
literatury medycznej ale gdzie szukać?)
Całe to fujstwo pojawiło się po kąpieli w jeziorze, myślisz że faktycznie
woda mogła być przyczyną zakażenia? skąd jeszcze mogło się to przypałętać?

Pozdr.

4. Data: 2002-07-19 07:47:42

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jul 2002 20:18:14 +0200, Marta <m...@p...wprost.pl> wrote:
> dzięki.. a gdzie o tym gadzie mogę coś znależć? (mam w domu sporo fachowej
> literatury medycznej ale gdzie szukać?)
WWW Wszechnica Wiedzy Wszelakiej
> Całe to fujstwo pojawiło się po kąpieli w jeziorze, myślisz że faktycznie
> woda mogła być przyczyną zakażenia? skąd jeszcze mogło się to przypałętać?
Jest to trochę dyskusja akademicka, jednak raczej mało prawdopodobne jest
zakażenie z zewnątrz.
W zdecydowanej większości jest to własna flora bakteryjna która znajdzie
się i rozwinie nie tam gdzie trzeba. U kobiet krótka i prosta cewka moczowa
i inne szczegóły anatomiczne sprawiają że zapalenia pęcherza są częste.
Jednym z prostszych i skuteczniejszych sposobów zapobiegania/wspomagania
leczenia jest... oddawanie moczu. MOcz ma własności bakteriostatyczne, a także
wypłukiwanie bakterii utrudnia ich namnażanie. Czyli leczyć się pić i
biegać do ubikacji.

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

5. Data: 2002-07-19 16:21:36

Od: "Marta" <m...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
także
> wypłukiwanie bakterii utrudnia ich namnażanie. Czyli leczyć się pić i

No i dokładnie to teraz robię - biorę ten Nolicin (wcześniej przekręciłam
nazwę), piję ile wlezie i co 10 minut do toalety... Męczące to ciągłe picie,
ale razem z antybiotykiem pomaga:) I się z tego bardzo ciesze.

A'propos - już po dwóch dniach zażywania antybiotyku prawie mi przeszło, czy
mam zażyć całą serię (10 dni?) Z tego co wiem to kuracji antybiotykowych się
nie przerywa, nawet jeśli dolegliwości wydają się mijać.. Mam rację?

6. Data: 2002-07-19 17:33:47

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Jul 2002 18:21:36 +0200, Marta <m...@p...wprost.pl> wrote:

> [...]
> mam zażyć całą serię (10 dni?) Z tego co wiem to kuracji antybiotykowych się
> nie przerywa, nawet jeśli dolegliwości wydają się mijać.. Mam rację?
W wypadku nieskomplikowanego zapalenia pęcherza może być inaczej.
Wszystko zależy od lekarza który lek zlecił.

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

7. Data: 2002-07-23 15:35:30

Od: "Marta" <m...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wypadku nieskomplikowanego zapalenia pęcherza może być inaczej.
> Wszystko zależy od lekarza który lek zlecił.

Mój kazał brać przez 10 dni, potem zrobić 3 dni przerwy i się u niego
pojawić. Gdyby nie minęło po 4-5 dniach to kazał przyjść wcześniej.
Wnioskuję z tego że nawet jeśli mija to mam zażyć całość...

hipnoza regresyjna
gastroenterolog
okropna migrena
[NTG] medyczny odpowiednik programu SETI
Prosze, pomozcie !!!