Re: zapchał się odpływ w wannie

1. Data: 2009-11-10 06:41:02

Temat: Re: zapchał się odpływ w wannie
Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli rury lecą przez piwnicę to bym nie kombinował z przetykaniem. Wykuj,
co trzeba zlikwiduj żeliwo i załóż odpływ z plastiku z syfonem dostępnym
choćby w tej piwnicy. Wiem, że robota parszywa, ale za to spokój na lata.
Połączenie żeliwa z plastikiem kupisz w każdym sklepie z rurkami wod-kan.
Warto też dać trochę silikonu na styku z żeliwem i ewentualnie jeszcze
owinąć całość taśmą izolacyjną.
Jacek

2. Data: 2009-11-10 07:01:19

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JS" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
> Połączenie żeliwa z plastikiem kupisz w każdym sklepie z rurkami wod-kan.
> Warto też dać trochę silikonu na styku z żeliwem i ewentualnie jeszcze

Jakoś nikt nie zająknął się na temat diagnostyki, a to jak we wszystkich
obwodach ważna rzecz. Trzeba znać swoją instalację w tym przypadku
kanalizacyjną. Podzielić sobie na odcinki i zorientować się, które są
zapchane i jak daleko sięga prawdziwy korek i jakie są średnice rur.. Mając
tę wiedzę łatwo zaplanować czynności mające na celu usunięcie zatoru.
Zazwyczaj wystarczy sprężyna hydrauliczna z korbką w rurach 50 - 100mm.
Najłatwiej sięgnąć zatoru od góry - wtedy rozbijamy osady miękkie, a sam
korek, po przebiciu puszcza wodę w dół co jest sygnałem, ze został
przebity - wtedy wystarczy suwać sprężyną tam i spowrotem wewnątrz rury
zdzierając warstwy zatoru. Warto mieć przygotowany zapas wody do przemycia
lub przyłącze (wąż z koncówką czerpalną) dla wprowadzenia strumienia wody
np. z miejsca przyłączenia pralki czy zmywarki.
Często "kret" nie jest skuteczny - ja używam sody - zmydla tłuszcze w
przeciwieństwie do kwasu, a używając płynu do mycia naczyń można je
spokojnie rozrzedzić i ułatwić wymycie rur. Jeżeli instalacja jest w naszym
domu warto wstawić do rur tzw. rewizje - jest to trójnik o średnicy rury z
bocznym wyprowadzeniem gwintowanym i takąż zakrętką z uszczelką. Można,
odkręcając tę zakrętkę spuścić brudy z kanlizacji, jak i wprowadzić
narzędzia do przebijania zatorów. Na małym odcinku może to być nawet sztywny
drut z końcem wygiętym w hak, który podczas kręcenia rozrywa osady, a nawet
może służyć do wyciągania kłębów włókien, najczęściej włosów.

3. Data: 2009-11-10 07:36:56

Od: witek <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:

> Często "kret" nie jest skuteczny - ja używam sody - zmydla tłuszcze w
> przeciwieństwie do kwasu, a używając płynu do mycia naczyń można je
> spokojnie rozrzedzić i ułatwić wymycie rur.

Przecież "Kret" to wodorotlenek sodowy (silna zasada), a nie kwas.

Witek

4. Data: 2009-11-10 08:23:39

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"witek" <w...@e...com.pl> wrote in message

> Przecież "Kret" to wodorotlenek sodowy (silna zasada), a nie kwas.
>
> Witek

Pisano tu, że kwas - osobiście nigdy nie miałem kontaktu z tym specyfikiem.
Kupowałem granulowana sodę.

5. Data: 2009-11-10 15:52:42

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:
> "witek" <w...@e...com.pl> wrote in message

> Pisano tu, że kwas - osobiście nigdy nie miałem kontaktu z tym specyfikiem.
> Kupowałem granulowana sodę.

A gdzie kupowałeś tę sodę? Bo ja nigdy w
sklepie nie widziałem "sody" no chyba, że
chodzi ci o sodę oczyszczoną ze spożywczaka.

AW

6. Data: 2009-11-10 16:08:23

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AW wrote:

> A gdzie kupowałeś tę sodę? Bo ja nigdy w
> sklepie nie widziałem "sody" no chyba, że
> chodzi ci o sodę oczyszczoną ze spożywczaka.

Soda kaustyczna, dostępna w sklepach malarskich.
http://www.budownictwo.radom.pl/cgibin/shop?info=C00
00SO1&sid=255e251b

Justyna

7. Data: 2009-11-10 17:13:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Nov 2009 16:52:42 +0100, AW napisał(a):

> A gdzie kupowałeś tę sodę? Bo ja nigdy w
> sklepie nie widziałem "sody" no chyba, że
> chodzi ci o sodę oczyszczoną ze spożywczaka.

Są różne "sody":
http://pl.wikipedia.org/wiki/Soda
--

Ikselka.

Re: zapchał się odpływ w wannie
olej do gumy
panel prysznicowy deante jaguar nok 351 zepsuł się chyba
Re: zapcha? sie odp?yw w wannie
jaka lodówka do zabudowy