żarówki energooszczędne

1. Data: 2004-05-03 14:59:29

Temat: żarówki energooszczędne
Od: "Nicki" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam od poltora no moze dwoch lat w domu żarówki energooszczędne. Mam je
tylko w jednej lampie, wiec nie moge porownać czy to normalne, ale od paru
dni zauważyłam ze po kilu godzinach uzywania zaczynaja niemiłosiernie
piszczeć. Żarówki są made for Ikea, ale to chyba nie ma zbyt wielkiego
znaczenia. Czy to jest objaw uszkodzenia żarówki (mam juz wymienić na
nowe?)? A może one tak maja?

dzieki za sugestie i wyjaśnienia
pozdr

1. Data: 2004-05-03 17:26:04

Temat: Re: żarówki energooszczędne
Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nicki <m...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> piszczeć. Żarówki są made for Ikea, ale to chyba nie ma zbyt wielkiego
> znaczenia. Czy to jest objaw uszkodzenia żarówki (mam juz wymienić na

Obawiam się że mści się niska jakość wyrobu. Jak się nie da wytrzymać to
trzeba wymienić na nowe najlepiej innej firmy. Polecam Osram jak do tej pory
się nie zawiodłem.

1. Data: 2004-05-03 18:53:04

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 May 2004 16:59:29 +0200 I had a dream that Nicki <m...@m...pl> wrote:
> [...]
> piszczeć. Żarówki są made for Ikea, ale to chyba nie ma zbyt wielkiego
> znaczenia. Czy to jest objaw uszkodzenia żarówki (mam juz wymienić na

A na pewno nie masz wyłącznika ze ściemniaczem czy jakiegokolwiek innego
elektronicznego?

1. Data: 2004-05-03 18:58:11

Od: "Nicki" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
> A na pewno nie masz wyłącznika ze ściemniaczem czy jakiegokolwiek innego
> elektronicznego?

mam zwykly wylacznik, bez sciemniaczy i innych elektronicznych bajerow

1. Data: 2004-05-03 21:28:01

Od: "Adro" <a...@p...Tyskie.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik >> Nicki << napisał:

(...)
> mam zwykly wylacznik, bez sciemniaczy i innych elektronicznych bajerow

A wyłącznik jest podświetlony neonówką?

--
* * * * * * * *
Tymczasem,

1. Data: 2004-05-04 05:47:03

Od: "Janusz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wyłącznik jest podświetlony neonówką?

A jakie to ma znaczenie ?
Mam wszystkie wyłączniki z neonówkami, i żadna z energooszczędnych nie
piszczy.
Za to osobiście nie polecam Philipsa. 2 żarówki wytrzymały tylko dwa i pół
roku. Możliwe, że dlatego, że wiszą "białym do dołu". BTW, są jakieś
ograniczenia co do sposobu "montowania" żarówek energooszczędnych.

Janusz

1. Data: 2004-05-04 08:06:15

Od: "/// Kaszpir ///" <U...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja "zabawa" z żarówkami energooszczednymi się skończyła gdy kupiłem 3
żarówki energooszczedne (miały mieć "efektywność" zwykłej żarówki 90W) firmy
Brilux. Po włożeniu ich do zyrandola byoo ciemno i ponuro. Zamiast jasnego
ciepłego światła otrzyamłem bardzo zimne lekko niebieskie światło ...
Wkurzyłem się bo po w żyrandolu były żarówki 3x60W i dawały one duuuuuuuzo
więcej swiatla niż te "3 x niby 90W". Kupiłem jeszcze jedną żarówke
enerogooszczedną firmy Philips , miala być odpowiednikiem żarówki
tradycyjnej 100W. Problem w tym że dawała mniej światła niż zwykła żarówka
60W (dodatkowo zainstalowane u mnie żarówki sa z bardzo małą bańką więc one
mniej światła od tradycyjnych żarówkek z większą bańka) a i barwa światła
była lekko niebieska ...
Po tych "testach" dałem sobie spokókj z żarówkami energooszczednymi. Na tej
"oszczedności" wydałem 50zł na żarówki ...
Wedlug mnie szkoda oczu i ... zdrowia na takie żarówki , jest sporo ciemniej
niż przy tradycyjnych żarówkach , zamist ciepłej jasnej barwy otrzymujemy
niebieską zimna barwę ...

Ja już wyleczyłem się z takiego oszczedania ;) Szkoda mi oczu i .... zdrowia

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-05-04 08:58:23

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 May 2004 07:47:03 +0200 I had a dream that Janusz
<j...@p...onet.pl> wrote:
> A jakie to ma znaczenie ?

Kolosalne.

> [...]
> roku. Możliwe, że dlatego, że wiszą "białym do dołu". BTW, są jakieś
> ograniczenia co do sposobu "montowania" żarówek energooszczędnych.

Neonówka wykańcza takie żarówki. Przy włączonej równolegle neonówce taka
żarówka błyska słabo co sekundę-dwie - przyjrzyj się kiedyś.
W ten sposób umęczona żarówka może nie tylko gwizdać i piszczeć, dziwne,
że jeszcze nie mówi i nie poprosiła o przeczytanie opisu na pudełku po
żarówce :)

Więc najpierw przeczytaj instrukcję obsługi, a potem polecaj, czy nie
polecaj. Bo potem napiszesz, że nie polecasz żarówki z Ikei, bo
próbowałeś nią wodę zagotować i pękła :)

1. Data: 2004-05-04 09:00:11

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 May 2004 10:06:15 +0200 I had a dream that /// Kaszpir ///
<U...@s...pl> wrote:
> [...]
> Brilux. Po włożeniu ich do zyrandola byoo ciemno i ponuro. Zamiast jasnego

A wiesz, że energoszczędne muszą się rozgrzać? Każda taka żarówka po
włączeniu świeci chwilę słabo. U mnie po 15-20 minutach jest pełna
jasność.

> Wedlug mnie szkoda oczu i ... zdrowia na takie żarówki , jest sporo ciemniej
> niż przy tradycyjnych żarówkach , zamist ciepłej jasnej barwy otrzymujemy
> niebieską zimna barwę ...

Barwa już IMHO zależy od konkretnego modelu - im tańsze żarówki, tym
gorsze pasmo :(

1. Data: 2004-05-04 09:18:54

Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"

> A wiesz, że energoszczędne muszą się rozgrzać? Każda taka żarówka po
> włączeniu świeci chwilę słabo. U mnie po 15-20 minutach jest pełna
> jasność.

No to albo mieszkasz w komorze kriogenicznej albo masz strasznie kijowe te
zarowki :)

U mnie jest to kwestia ~2-3 minut i mamy jasnosc.

> Barwa już IMHO zależy od konkretnego modelu - im tańsze żarówki, tym
> gorsze pasmo :(

IMHO potwierdzam ze tanie gowna chinskie za 4zl sa do niczego, ale ikeowskie
zarowki sa calkiem calkiem.

Sensowna zarowka zaczyna sie od 10-15zl wzwyz w zaleznosci od ksztaltu.

Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
ICQ:54914949 | GG:17979

Ciekawe wzory prostych łóżek,gdzie znaleźć?
opłaty przy kupnie mieszkania - rynek wtórny
Dom do rozbiórki.
Sprzet GORENJE czy ARISTON ??
cena 1m3 podgrzania wody