"żarówki" energooszczędne - jak to jest?

1. Data: 2004-09-30 11:04:18

Temat: "żarówki" energooszczędne - jak to jest?
Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Producenci piszą na opakowaniach jakiej to niby mocy równoważna jest dana
świetlówka. I tak 14W ma odpowiadać 100W zwykłej. Tyle, że moje subiektywne
wrażenie jest takie, że te świetlówki daja jednak mniej światła. Uwzględniam
oczywiście czas potrzebny na dobre "rozpalenie" tych kompaktowych.
Najbliższy z brzegu przykład - na ganku mam energooszczędną 12 W (czyli ze
60W tradycyjnej) i jak dla mnie to ledwo bździ. 20 m dalej stoi lapma
ogrodowa z żarówką 60W i moje subiektywne wrażenie jest takie, że daje
więcej światła. I o co tu chodzi?

Robert

1. Data: 2004-09-30 12:58:22

Temat: Re: "żarówki" energooszczędne - jak to jest?
Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rpm" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
subiektywne
> wrażenie jest takie, że te świetlówki daja jednak mniej światła.
Pierwszym wyznacznikiem jest cena. Trafić na taką, co trzyma
parametry w cenie <10 zł jest sztuką.
Kiedyś kupowałem ~30 szt po 7-8zł/szt (do magazynu) i chyba ze
dwie miały barwę światła bardziej żółtą niż zielonkawą, i świeciły
zdecydowanie jaśniej niż pozostałe.

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

1. Data: 2004-10-01 07:11:18

Od: "Pinio" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te "14W" to tylko pobór mocy a nie ilość światła.
Więc porównywanie może być tylko przybiżone.
Zresztą tradycyjne żarówki o tym samym poborze
mocy również mogą różnić się ilością światła jaką dają.
A raczej na opakowaniach nikt nie podaje ile daje
światła taka świetlówka i z czym porównywał produceny :)

Pinio

1. Data: 2004-10-01 08:21:06

Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś kupowałem ~30 szt po 7-8zł/szt (do magazynu) i chyba ze
> dwie miały barwę światła bardziej żółtą niż zielonkawą, i świeciły
> zdecydowanie jaśniej niż pozostałe.

Gwarantuję, że będą świeciły krócej! :)

Kiedyś na pl.misc.budowanie ktoś dzielił się swoimi doświadczeniami z
zakupem i eksploatacją świetlówek kompaktowych. Generalnie Osram był
najbardziej chwalony, potem oryginalny Philips, a co do takich różnych
tanich marek, to zdania były podzielone - ogólnia opinia była, że jak
się trafi na egzemlarz - może być bardzo dobrze, albo bardzo źle.

Ja uważam, że "Philipsy" mają najlepszy stosunek ceny do jakości.
"Piła" świeci na fioletowo, "Brilux" świeci ładnie, ale krótko.

Grzexs (nowy na grupie)

1. Data: 2004-10-01 10:39:17

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 30 Sep 2004 13:04:18 +0200, na pl.rec.dom, rpm napisał(a):

> [...]
> 60W tradycyjnej) i jak dla mnie to ledwo bździ. 20 m dalej stoi lapma
> ogrodowa z żarówką 60W i moje subiektywne wrażenie jest takie, że daje

Poczytaj:

http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
lang=pl&threadm=c8c68l%24iml%241%40inews.gazeta.pl&r
num=17&prev=/groups%3Fq%3D%2522%25C5%25BCar%25C3%25B
3wki%2Benergooszcz%25C4%2599dne%2522%26start%3D10%26
hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26inlang%3Dpl%26selm%3D
c8c68l%2524iml%25241%2540inews.gazeta.pl%26rnum%3D17
bylo juz o tym nie raz:

http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
lang=pl&threadm=slrnc9fhcb.3ar.Grzegorz.Janoszka%40p
lus.icsr.agh.edu.pl&rnum=5&prev=/groups%3Fq%3D%2522%
25C5%25BCar%25C3%25B3wki%2Benergooszcz%25C4%2599dne%
2522%26hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26inlang%3Dpl%26
selm%3Dslrnc9fhcb.3ar.Grzegorz.Janoszka%2540plus.ics
r.agh.edu.pl%26rnum%3D5

Jesli chodzi o mnie to swietlowki kompaktowe nadaja sie jedynie! do
magazynow, pomieszczen w ktorych trzeba dlugo swiecic, nie wiem jak to
mozna w domu montowac, chodzi mi o barwe swiatla i samopoczucie...

Wiekszosc z tych swietlowek to zabiegi marketingowe, reklamy itp. po to aby
ktos to kupil, tania chinszczyzne mozna juz kupic po 2.50 zl i swieca
podobnie jak markowe philipsy... tyle tylko ze swiatlo jest nie do
przyjecia, a ten kto to sobie wkreca do lampy to tak jakby jadal codzinnie
najtansze parowki z biedronki z mikrofalowki... smacznego

1. Data: 2004-10-01 11:05:49

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyjecia, a ten kto to sobie wkreca do lampy to tak jakby jadal codzinnie
> najtansze parowki z biedronki z mikrofalowki... smacznego

Dziękuję :)))

Wszystkie górne światła u mnie to żarówki zwykłe. Wyjątkiem jest łazienka -
tam po prostu jedyna ładna lampa sufitowa, która mi się podobała była
przeznaczona na max 60W. Żarówka energoszczędna rozwiązuje ten problem.

Wszystkie lampki boczne, ścienne to tylko i wyłącznie żarówki
energoszczędne. Wieczorem w mieszkaniu mam zawsze zapalone:
- lampa stojąca w salonie 15W
- plafon na przedpokoju 10W
- lampka w sypialni 5W
- czasem też lampy nad stołem w kuchni 2x10W

Układ taki ma dla mnie kapitalną zaletę - mam oświetlone mieszkanie cały
czas (nie lubię gdy poruszam się między pokojami i muszę zapalać światła) i
kosztuje mnie 30W (przepraszam za użycie Watta jaki jedsnostki pieniężnej
;). Czasem razem z kuchnią 50.
50W to nawet nie jest jedna zwykła żarówka aby oświetlić mieszkanie...

Co do światła - mam różne żarówki, nie widzę między nimi specjalnej różnicy.
I zupełnie mi to światło w niczym nie przeszkadza (może to dlatego, że
wszysktkie te lampy są z kloszami z matowego szkła).

pzdr
topjes

1. Data: 2004-10-01 12:29:14

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 1 Oct 2004 13:05:49 +0200, na pl.rec.dom, topjes napisał(a):

> Wszystkie górne światła u mnie to żarówki zwykłe. Wyjątkiem jest łazienka -
> tam po prostu jedyna ładna lampa sufitowa, która mi się podobała była
> przeznaczona na max 60W. Żarówka energoszczędna rozwiązuje ten problem.

Czeste zapalanie swiatla i gaszenie nie wplywa chyba na kondycje tej
zarowki.

Poza tym ja siedze 8 godz w biurze gdzie mi swietlowki migaja (fatalne
polaczenie - swietlowki i ekran monitora), nie zycze sobie jeszcze to w
domu odczuwac, mi po prostu to swiatlo mruga, a barwa swiatla osobiscie
wprawie mnie w pesymistyczny nastroj,

> [...]
> ;). Czasem razem z kuchnią 50.
> 50W to nawet nie jest jedna zwykła żarówka aby oświetlić mieszkanie...

A interesowales sie diodami LED - to jest prawdziwy przelom w
energoszczednosci, ja u mnie wyzej opisana sytuacja swietlna nie bedzie sie
sprawdzac, mieszkamy tylko we dwie osoby i zazwyczaj kazdy jest
przyzwyczajony do klik - klik na kontakcie.

> Co do światła - mam różne żarówki, nie widzę między nimi specjalnej różnicy.

Bez przesady - roznica jest kolosalna!

> I zupełnie mi to światło w niczym nie przeszkadza (może to dlatego, że
> wszysktkie te lampy są z kloszami z matowego szkła).

Mozliwe ze punktowe swiatlo w kloszu oswietlajace jedynie droge
komunikacyjna z pomieszczenia do pomieszczenia daje taki efekt... i tobie
to pasuje a przede wszytski z wyliczen wychodzi Ci ze jest oszczedny.
Tak swoja droga, kupujac swietlowke o mocy 7 W nie zawsze jest to prawda...
gdzies ktos mi tluczyl ze pobor mocy jest 2x wyzyszy a ilosc swiata jaka
podaje informacja na opakowaniu jest przereklamowana.

1. Data: 2004-10-01 12:36:29

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

poczytałem te dyskusje. Wniosek najważniejszy wg mnie jest taki, że trzeba
uważać jak się montuje te wynalazki w domu. Potwierdziły się moje
podejrzenia co do kłamliwej reklamy producentów - jak to możliwe?

Ja zrezygnowałem, bo mi zwyczajnie nie odpowiadało to światło. Te kilka szt.
świetlówek, które mi zostały wykorzystam na oświetlenie wokół domu i już
nigdy nie kupię "energooszczędnej".

Robert

1. Data: 2004-10-01 13:34:54

Od: "Pinio" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli chodzi o mnie to swietlowki kompaktowe nadaja sie jedynie! do
> magazynow, pomieszczen w ktorych trzeba dlugo swiecic, nie wiem jak to
> mozna w domu montowac, chodzi mi o barwe swiatla i samopoczucie...

Tu się z kolegą nie zgodze do końca.
Świetlówki kompaktowe i rurowe można z grubsza podzielić
na przemysłowe i przeznaczone do biur, mieszkań.
Nie muszę tłumaczyć że różnie kosztują.
Kompaktowy philips do pomieszczeń mieszkalnych to
wydatek ok 30-40PLN.
Inne też są wymagania stawiane tymże produktom.
Na tych markowych można zlaleźć oznaczenie czy
nadają się do oświetlania pomieszczeń biurowych
i jaką barwę światła emitują.

pozdr,
Pinio

1. Data: 2004-10-01 14:05:44

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

> Czeste zapalanie swiatla i gaszenie nie wplywa chyba na kondycje tej
> zarowki.

A skąd ja mam to wiedzieć??? :))) Do dziś żadna z kupionych żarówek
energoszczędnych mi nie padła. Najstarsza ma 10 lat!!!! :)))

> [...]
> polaczenie - swietlowki i ekran monitora), nie zycze sobie jeszcze to w
> domu odczuwac, mi po prostu to swiatlo mruga, a barwa swiatla osobiscie

Mi tam żarówki energoszczędne nie migają - pierwsze słyszę. Widocznie każdy
to inaczej odbiera.

> [...]
sie
> sprawdzac, mieszkamy tylko we dwie osoby i zazwyczaj kazdy jest
> przyzwyczajony do klik - klik na kontakcie.

Widocznie lubicie mieć ciemność i rozświetlać ją wg potrzeby - ja lubię jak
w całym mieszkaniu jest poświata :)))

> Bez przesady - roznica jest kolosalna!

Oj, ale kolega subiektywny jak... ;)

> [...]
> gdzies ktos mi tluczyl ze pobor mocy jest 2x wyzyszy a ilosc swiata jaka
> podaje informacja na opakowaniu jest przereklamowana.

Tu nie chodzi tylko o kasę. Przede wszystkim nie grzeje się, ładnie świeci
(tak, mi się poodoba :), mogę zostawiać całymi dniami włączone bez poczucia,
że mi kasa wypływa z domu :D

pzdr
topjes

[W-WA] Kratka z drzewa tekowego poszukiwana
pralka Indesit klasa A
Szukam ekipy do układania G-K
Łączniki, kątowniki do drewna
Pralki ...