zarządzanie informacją

1. Data: 2003-09-02 19:15:15

Temat: zarządzanie informacją
Od: "Lwek" <l...@f...internet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej :)

Czy ktoś ma (i może udostępnić) zeskanowany program nauczania do Liceum
Profilowanego profil: Zarządzanie Informacją i Usługowo-Gospodarczy?

2. Data: 2003-09-02 19:22:15

Temat: Re: zarządzanie informacją
Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Sep 2003 21:15:15 +0200, Lwek wrote:

> Hej :)
>
> Czy ktoś ma (i może udostępnić) zeskanowany program nauczania do Liceum
> Profilowanego profil: Zarządzanie Informacją i Usługowo-Gospodarczy?

Masz to jako jeden kierunek ?
Jeśli chodzi o zarządzanie informacją, to powinienem gdzieś to mieć w
formie PDFa, albo doca. Jak chcesz, mogę Ci podesłać.

--
Grendel

3. Data: 2003-09-02 20:02:44

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...to.usenet> napisał w wiadomości

Witam!
<..>
> formie PDFa, albo doca. Jak chcesz, mogę Ci podesłać.
<..>
Przestańcie z tym piractwem, jaki przykład dajecie?
Szkoła może to kupić legalnie za kilka złotych potem udostepnić uczącemu
(to jej obowiązek!).
http://www.menis.gov.pl/oglosz/sprzedaz/sprzedaz.htm

--
Roman
Nie wiesz? Zobacz tu:

4. Data: 2003-09-02 20:28:05

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 2. września 2003 22:02 ktoś podpisujący się jako Roman
O. napisał(a):

> Przestańcie z tym piractwem, jaki przykład dajecie?

Co Ty marudzisz? przecież było o tym niedawno i to za moją sprawą :-)
Takie programy w PDFach czy DOCach udostępniają sami twórcy. Wystarczy
zaleźć na ich WWW.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

5. Data: 2003-09-02 21:09:16

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co Ty marudzisz? przecież było o tym niedawno i to za moją sprawą :-)
> Takie programy w PDFach czy DOCach udostępniają sami twórcy. Wystarczy
Witam!
<..>
Jak podają, że można pobraćbrać, to podajesz potrzebującemu link, a nie
"wtórne" przesyłanie!

Roman

6. Data: 2003-09-03 05:37:18

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Sep 2003 22:02:44 +0200, Roman O. wrote:

jakim piractwem ? co ty pieprzysz? Dokumenty dotyczące podstaw programowych
nie są objęte jakimiś klauzulami - mogę ściągnąć je legalnie (chociażby ze
stron wsipu) a książka jest dla tych, którzy lubią takie rzeczy mieć. Nie
popadaj w paranoję.

7. Data: 2003-09-03 06:50:50

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stron wsipu) a książka jest dla tych, którzy lubią takie rzeczy mieć. Nie

To nie jest paranoja. To nieco inna choroba, a nazywa się prawa autorskie.
Oczywiście nie dotyczy podstaw orogramowych, ale o nie nikt nie pytał.
Dotyczy programów nauczania, które są dziełem i ochronie podlegają.
Żeby było weselej w każdym programie jest klauzula, że autorzy zgadzają się
na wprowadzanie zmian do swoich programów w celu ich dopasowania do
warunków szkoły.

Czy program jest za darmo, czy trzeba za niego płacić nie ma nic wspólnego
z prawami autorskimi, a zależy od wydawnictwa. Na przyklad nasz program jest
zarówno do kupienia w wersji papierowej, jak i do ściągnięcia w wersji
elektronicznej.

SZ

8. Data: 2003-09-03 09:22:04

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...to.usenet> napisał w wiadomości
Witam!
<..>
> popadaj w paranoję.
<..>
1.
Jesteś nauczycielem?
Do uczniów też tak mówisz?
2.
Mówi się przepraszam...

9. Data: 2003-09-03 12:01:23

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia śro 3. września 2003 08:50 ktoś podpisujący się jako
Sławomir Żaboklicki napisał(a):

> [...]
> z prawami autorskimi, a zależy od wydawnictwa. Na przyklad nasz program
> jest zarówno do kupienia w wersji papierowej, jak i do ściągnięcia w

Słuchaj, jak już o tym wspominamy -- a jak wygląda sprawa podręcznika do
danego programu? Załóżmy, że Twój program mi się podoba, ale podręcznik
nie. Więc piszę swój podręcznik ,,zgodny z programem X''. Czy taka
ewentualność jest możliwa?

10. Data: 2003-09-03 13:48:27

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> danego programu? Załóżmy, że Twój program mi się podoba, ale podręcznik
> nie. Więc piszę swój podręcznik ,,zgodny z programem X''. Czy taka

Jasne. Wspaniały pomysł. Tylko technicznie trudny do zrealizowania.
Musiałbyś znaleźć wydawnictwo, które chciałoby reklamować inne
wydawnictwo (to, które wydało program i podręcznik). Czyli dyskusja
jest czysto akademicka.

Najprościej jest albo:
1. napisać własny program.
2. Wykorzystać cudzy i dostosować go do własnych warunków. Musisz jednak
wtedy powołać się na źródło i każdy może sprawdzić co pozmieniałeś.

Generalna zasada jest taka. Jeżeli masz cień wątpliwości, czy nie naruszasz
czyichś praw, to spytaj ich właściciela. Inaczej Twoi oddani przyjaciele,
uczniowie itp., gdy rzecz wykryją, to Cię obsmarują (zwykle poza plecami,
więc nawet bronić się nie będziesz mógł).

SZ

strona www szkoly i nazwiska uczniow
Technika
Czy ktoś wie coś o podstawówkach na Mokotowie?
Warszawa KOREPETYCJE Przedmioty Scisle!
zawod: maturzysta