zatoka Douglasa

1. Data: 2002-04-27 07:32:48

Temat: zatoka Douglasa
Od: "justysiaa" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos mi moze powiedziec co to jest
justysiaa

2. Data: 2002-04-27 08:37:26

Temat: Re: zatoka Douglasa
Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik justysiaa <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aadk66$hks$...@n...onet.pl...
> czy ktos mi moze powiedziec co to jest
> justysiaa
Czesc
Codzi tu o pewna przestrzen w miednicy mniejszej (czesc ciala ponizej
pepka).Znajduja sie tam rozne narzady (pecherz moczowy,macica (po bokach
jajniki),jelito grube).I od przodu idac najpierw lezy pecherz moczowy,za
nim macica,za nia odbytnica,kregoslup.Przestrzen miedzy pecherzem a macica
nazywa sie zaglebieniem pecherzowo- macicznym a miedzy macica a odbytnica :
zaglebieniem maciczno - odbytniczym lub jama Douglasa.Jest to najnizej
polozona czesc w miednicy mniejszej gdzie moga gromadzic sie plyny,tworzyc
ropnie itd.Np dlatego w czasie ciazy odczuwa sie zwikszone parcie na mocz
(czesciej chce sie siusiu) bo rozciagajaca sie macica uciska na pecherz
moczowy.
Mezczyzni z powodu braku macicy nie maja takiego zaglebienia i posiadaja
tylko pecherzowo- odbytnicze.
Pozdrawiam Karolina

3. Data: 2002-04-27 12:39:31

Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Karolina <k...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aadoc7$qfm$...@o...biskupin.wroc.pl...

> [...]
> Czesc
> Codzi tu o pewna przestrzen w miednicy mniejszej (czesc ciala ponizej

Miednica mniejsza leży poniżej pępka? To gdzie Ty masz pępek? Bezpośrednio
poniżej pępka mamy miednicę większą. Mniejsza jest nieco niżej...

Klaudia

4. Data: 2002-04-27 17:10:27

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miednica mniejsza leży poniżej pępka? To gdzie Ty masz pępek? Bezpośrednio
> poniżej pępka mamy miednicę większą. Mniejsza jest nieco niżej...
>
> Klaudia
Czesc
Oczywiscie ze miednica mniejsza jest znacznie ponizej.Nie wdawalam sie w
szczegoly anatomiczne tylko chodzilo mi o ogolne zlokalizowanie "na ciele"
dla laika .Lekarz wie o co chodzi a wieksze szczegoly dla laika uwazam ze sa
w tak zawartym pytaniu niepotrzebne.Tak samo jak wiadomo ze zatoke tworzy
otrzewna o ktorej nie wsomnialam bo nie ma sensu dzielic wlosa na 4.
Pepek mam w dobrym miejscu:)))
Pozdrawiam Karolina

5. Data: 2002-04-27 19:00:34

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jama douglasa
excavatio rectouterina miedzy macica a odbytnica--> najnizej polozone
miejsce w jamie otrzewnowej
a nie miedzy pecherzem a macica
pozdrawiam
Tichy

6. Data: 2002-04-27 19:16:01

Od: "justysiaa" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzieki za "zlokalizowanie" mojego pytania
justysiaa

7. Data: 2002-04-28 13:04:27

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik I.Tichy <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aaesf4$sv5$...@n...tpi.pl...
> jama douglasa
> excavatio rectouterina miedzy macica a odbytnica--> najnizej polozone
> [...]
Sorry ale chyba nikt nie pisal ze jama Douglasa jest to zaglebienie miedzy
pecherzem a macica.
Pozdrawiam Karolina

8. Data: 2002-04-29 09:10:14

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora