zawias meblowy

1. Data: 2008-05-22 06:19:10

Temat: zawias meblowy
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich :-)

Szukam informacji na temat zawiasów pokazanych pod linkiem
http://www.mb.expol.com.pl/pl/produkty/akcesoria_meb
lowe/zawiasy_meblowe/zawiasy_standardowe/seria_cm__3
5_mm/

Mam takie w swoich meblach (System XX) i kłopot z ustawieniem prawidłowo
drzwi szafy.
Która z tych śrubek decyduje o regulacji pozwalającej "podnieść" tę część od
strony przeciwległej do zawiasów.
Drzwi opadają, od strony gdzie jest gałka do otwierania, i ocierają o
szufladę która jest pod spodem.
Jak na początku składałam meble to było jakoś dobrze, a jak przesunęłam
mebel do innego pokoju,
to zaczęło się to ocieranie o szufladę, a moje regulacje na śrubach tę
sytuację pogorszyło.

Może ktoś mi podpowie którą śrubą ma regulować?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2008-05-22 09:59:34

Temat: Re: zawias meblowy
Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo czwartek, 22 maja 2008 08:19 gdy użytkownik
Krycha napisał:

> [...]
> sytuację pogorszyło.
>
> Może ktoś mi podpowie którą śrubą ma regulować?

regulacje w pionie masz na śrubkach nad napisem "CM z prowadnikiem H0"
to jedyna regulacja w pionie. jak masz meble "do skrecenia w domu" to otwory
powinny być zrobione o tyle dobrze, ze zawias powinien przykrecony byc na
srodku otworu regulacyjnego.

Jednakze jak masz nierowna podloge a meble gorszej jakości to mebel dopasuje
się do kształtu podłoza, przekszywi i cała regulacja idzie w diabły.
--
---------
Staszek.Nurek

3. Data: 2008-05-22 15:06:57

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
5_mm/

> regulacje w pionie masz na śrubkach nad napisem "CM z prowadnikiem H0"

Ale chodzi o regulację płaszczyzny drzwiowych, bo od strony zawiasów jest
dobrze,
a od strony, gdzie jest gałka do otwierania drzwi ocierają o szufladę
poniżej.
Tak to można zobrazować
_____________
| |
| |
| |
| |
| o|
| |
| |
| |
| |
-----------------
^ ^
dobrze źle

Pozdrawiam Krycha

4. Data: 2008-05-22 16:19:57

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrze,
> a od strony, gdzie jest gałka do otwierania drzwi ocierają o szufladę

Śruba bliższa łamaniu zawiasu (pod literami CM) odpowiada między innymi za
pochylenie drzwi w stanie zamkniętym. Jej przekręcenie w odpowiednim
kierunku spowoduje że punkt "źle" podniesie się nieco, tak żeby dolna
krawędź drzwi byłą na tym samym poziomie co w punkcie "dobrze" (nie będzie
ocierać o szufladę znajdującą się poniżej).
Druga śruba (pod literami H0) służy do regulacji odległości płaszyzny drzwi
od korpusu szafki (gdy są zamknięte) a zatem odpowiada również za opadanie
drzwi gdy są one otwarte. Stanowi też usztywnienie samej konstrukcji zawiasu
i powinna być raczej dobrze dokręcona (można ją delikatnie poluzować podczas
wykonywania regulacji śrubą "CM").

Chyba nic nie pomieszałem. pozdrawiam,

--
Lukasz

5. Data: 2008-05-22 19:00:09

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> krawędź drzwi byłą na tym samym poziomie co w punkcie "dobrze" (nie będzie
> ocierać o szufladę znajdującą się poniżej).
(...)

Uważałam, że dokręcanie tej śrubki powinno poprawić sytuację, ale nie
poprawiło.
Skoro jednak dobrze robiłam, to może przyczyną braku dobrego skutku jest to,
że ta część zawiasu, przykręcana do ścianki szafy, ma obluzowaną jedną ze
śrub,
bo otwór jest "wyrobiony" i śruba nie trzyma.

Pozdrawiam Krycha.

6. Data: 2008-05-22 20:08:50

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śrub,
> bo otwór jest "wyrobiony" i śruba nie trzyma.

Zauważyłem z innego posta że masz również problem dotyczący zamocowania
zawiasu więc trzeba by go ponownie dokręcić, ale nie w tym rzecz - jeśli
podłoga jest z jakichś powodów minimalnie krzywa (wnioskuję to bo pisałeś że
mebel został przeniesiony z inego miejsca wtedy pojawił się problem) to
skorygowanie za pomocą samych regulacji na zawiasie moze być mało skuteczne.
Być moze korzystne będzie najpierw proste postawienie mebla (jakaś podkłądka
pod odpowiednią nogę itp). Jeśli mebel stoi sam to tego może nie być widać,
ale jak stoją dwa obok siebie to często jest tak że szafki przy podłodze się
stykają a u góry jest już szpara na kilka milimetrów.

pozdrawiam,

--
lukasz

Kuchenka elektr. Mastercook - pomoc elektryczna potrzebna :)
Fuga od 0 mm - jakiej firmy?
Cena mieszkania
Prośba
prośba o pomoc