zawieszalność renty a DG

1. Data: 2005-07-06 19:25:22

Temat: zawieszalność renty a DG
Od: Marek <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według wspaniałych przepisów obowiązujących od 1999 roku za przychód z DG
do rozliczenia z ZUS (zawieszalność renty) przyjmuje się wirtualną kwotę
podstawy składki na ub. społeczne (poprawcie mnie, jak się mylę). Nie
byłoby problemu, gdyby nie fakt, że jak się pracuje na 1/2 etetu, i zarabia
np 100-300 zł na DG, to teoretycznie z DG jest... no właśnie , ile
1449,27 :podstawa składek na ub. społeczne, czy
czy
1818,93 :podstawa do zdrowotnego.

Łącząc tą wirtualną kwotę z przychodem ze stos. pracy można się pozbyć
renty, mimo że w rzeczywistości zarabia się łącznie mniej niż 120 % śr.
krajowej, a może nawet mniej niż 60%.

W zus powiedzieli, że będą rozliczać z kwoty, którą deklaruję w DRA, a
przecież nie deklaruję 1449.27 (społecznych nie płacę) a 1818.93 - podstawa
do zdrowotnego. Jak więc jest z tym rozliczeniem i którą kwotę zus weźmie
do rozliczenia moich przychodów za 2005 rok ? Pytam, bo musze tą świeżo
odwieszoną DG w porę zawiesić, by łącznie nie przekroczyć 120 % podstawy
(oczywiście przekroczenie wirtualne).

I jeszcze o zdrowotnym.
Podobno jak się ma II grupę i zarabia na DG poniżej ... no właśnie poniżej
ilu (?) zł można nie płacić składki zdrowotnej.I czy to się rozlicza w/g
miesięcy czy średniej. Np
stytczeń: 0 zł przychodu
luty: 1000 zł przychodu
marzec 100 zł przychodu.
Czy w takiej hipotetycznej sytuacji płacę składki za 3 miesiące, czy tylko
za luty ? Jak jest podstawa prawna ? (chyba, żer ktoś miźle powiedział..)

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Jutro jest 7 lipca... może ostatni
dzień do wyrejestrowana z ubezpieczeń...
--
Marek

2. Data: 2005-07-06 19:58:26

Temat: Re: zawieszalność renty a DG
Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <A...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> np 100-300 zł na DG, to teoretycznie z DG jest... no właśnie , ile
> 1449,27 :podstawa składek na ub. społeczne, czy

Według mnie:
1449,27 - to jest podstawa do ubezpieczeń społecznych

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

Łowcy pacjentów
W oparach absurdu...
Program odwrotny do syntezy mowy.
zeby zrobić wrazenie trzeba sie napracować .... przynajmniej niektórzy muszą :P
[OG] [SPAM] Szczeniaki owczarka niemieckiego