żet pe

11. Data: 2007-07-15 04:51:08

Temat: Re: żet pe
Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Jul 2007 01:21:07 +0200, Jurek napisał(a):

> Co znaczy, że człowiek je za dużo, więc nagle ma jeść mniej?
> Przecież każdy je tyle, aby się nasycić. Bez względu na ilość pokarmu. Jest
> syty, więc przestaje jeść!
to jest dosyć proste. zamiast dwóch kotletów na obiad jesz jednego,
zamiast dwóch kanapek, jesz jedną, zamiast 1 litra soku dziennie pijesz
pół, itp.

>I tutaj mamy sedno sprawy. Wszyscy ludzie z
> nadwagą jedzą źle, więc jedzą dużo. Im gorzej jedzą, tym więcej jedzą. I
> dopiero ograniczenie pokarmowe plus ruch, ma im pomóc w zrzuceniu
> nadwagi. A gdyby jedli "właściwie", jedliby mało. Bo kto je produkty o
> wysokiej wartości białka, wysokiej wartości tłuszczów i mało
> węglowodanów, nie może mieć nadwagi, musi być zdrowy. I to jest sedno
> diety optymalnej. Bardzo mało, 2-razy dziennie, a każe treściwie.
ale to chyba już należy do sfery "ideologii" do. i właśnie piękno "mojej
metody" polega na tym, że nie ma żadnej ideo, jesz co ci smakuje, a
nie co jest napisane w książce, tylko niedużo. i cóż z tego, że czasem
poczuję głodek, bo nie głód?

> dlaczego zmuszać grubasów do "ruszania się". Im ruszanie jest
> niewygodne, niepotrzebne.
bo, ćwiczenia cielesne są dobre dla organizmu, ale jak nie chcą to niech
się nie ruszają
> A przy prawidłowej diecie, małej ilości pokarmu, jest
ogromna potrzeba
> wyrzucenia nadmiaru energii. Wewnętrzna potrzeba, biegania, grania w
> piłkę, badmintona, tenisa itd.
znów, brzmi to ideo....

> (A tak na marginesie: dzisiaj o 10 rano jadę nad poznańską Maltę
> objechać ją wkoło 5 albo 8 razy na łyżworolkach (okrążenie ma 5,7 km).
> Nikt mi tego nie każe, "ciągnie" wewnętrzna siła, potrzeba wyrzucenia
> energii... W poprzednią sobotę i niedzielę zmagałem się z wiatrem
> trzymając bom windsurfingu... Pozdrawiam Jurek M.
no super, ja pewnie pobiegam, ale ta moja wewnętrzna ochota nie pochodzi z
do, tylko dlatego, że lubię :)

pozdor
--
radek

12. Data: 2007-07-15 10:27:29

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Kornaga napisał(a):

> Chrom jeszcze trzeba jeść, dobrze, że przypomniałem sobie o takiej
> ważnej sprawie.
>:)

I dużo żelaza ;P

j.

13. Data: 2007-07-15 16:03:02

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> witam szanownych grupowiczów..:)
>
> kto z was uważa, że o właściwej (optymalnej :)), zdrowej wadze; lub o
> chudnięciu decyduje bilans energetyczny, tzn. ile jemy, ile się ruszamy to
> taką mamy wagę, oczywiście nie mówię o przypadkach chorobowych; a kto
> uważa, że trzeba zachowywać balans pomiędzy białkiem/tłuszczem/węglami
> oraz dlaczego :)
> czy to nie jest za trudne pytanie? :)

Proste żeby nie powiedzieć prostackie ;) założenie JP, bardziej prostackie jest tylko
ŻP. Tak naprawdę to możesz jeść poniżej zapotrzebowania energetycznego swojego
organizmu i tyć ;( i jednocześnie możesz jeść powyżej i chudnąć, wszystko zalezy od
składu pożywienia, np. jeśli zjesz taki pokarm którego organizm nie będzie mógł
spalić całkowicie i przeznaczyć na energie, to może on zostać odłożony w postaci
tłuszczów zapasowych, a jednocześnie nastąpi adaptacja metaboliczna popularnie zwana
spadkiem, zwolnieniem przemiany materii ;) istnieje też sytuacja w której spożyty
pokarm nie może być wykorzystany w całości na potrzeby energetyczne ale również nie
moze być odłożony jako zapasy ;) i zostanie on wydalony, np. w postaci ciał
ketonowych z moczem ;P część energii z jedzenia będzie musiała być zużyta na
dodatkowe syntezy i pozbycie się innych szkodliwych substancji powstających przy jego
trawieniu a to zaowocuje koniecznością pobrania energii z własnych tłuszczy
zapasowych i w efekcie chudnięciu ;) no i nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że cały
czas następuje zamiana "nadmiaru" węglowodanów na tłuszcze zapasowe i późniejsze ich
trawienie w okresach pomiędzy posiłkami, tez można tak sterować odżywianiem żeby nie
musieć zbytnio syntetyzować trójglicerydów i potem ich metabolizować, kazda
zmniejszona synteza może odwrócic "przekładnię" i zaczniemy się pozbywać nadwagi,
niekoniecznie ograniczając drastycznie ilość przyjmowanej energii. Organizm to nie
jest zwykły piec w który pakujesz węgiel ( lub inne paliwo ) i mierzysz ile ciepła
się wydziela ;)

--
"Poszlo do abuse, pszenno-buraczany idioto." Marcin 'Cooler' Kuliński

14. Data: 2007-07-15 16:25:23

Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Jul 2007 18:03:02 +0200, slawek napisał(a):

> Proste żeby nie powiedzieć prostackie ;) założenie JP, bardziej prostackie jest
tylko ŻP. T

czyli co, to co widzę u siebie (mniej jedzenia + więcej ruchu =
chudnięcie) jest wybrykiem natury, czy tak mam rozumieć twój post :P
a tak a propos, strasznie trudno się go czyta, tak w jednej linijce :) i
nie jestem pewien, że ta mądrość do mnie dotarła
:D

--
radek

15. Data: 2007-07-15 17:19:21

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli co, to co widzę u siebie (mniej jedzenia + więcej ruchu =
> chudnięcie) jest wybrykiem natury, czy tak mam rozumieć twój post :P

Poczekaj jakiś czas, schudnać jest prosto ;) tylko ile wytrzymasz ?? na JP ;P około
90% ludzi po utracie wagi odbija wszystko z nawiązką ;-( stosując ta metodę
oczywiście ;)

> a tak a propos, strasznie trudno się go czyta, tak w jednej linijce :) i
> nie jestem pewien, że ta mądrość do mnie dotarła
> :D

no trudno ;)

--
" Pewnie nie mozesz tego pojac, ale zwrocilbym publicznie uwage kazdemu, rowniez
wegetarianinowi, gdyby w tak razacy sposob zlamal zasady pisania na

16. Data: 2007-07-15 17:26:24

Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Jul 2007 19:19:21 +0200, slawek napisał(a):

> Poczekaj jakiś czas, schudnać jest prosto ;) tylko ile wytrzymasz ?? na JP ;P około
90% ludzi po utracie wagi odbija wszystko z nawiązką ;-( stosując ta metodę
oczywiście ;)
dobra, czyli co proponujesz? do? może powinienem spróbować? ale mówią
(również na tej grupie), że do jest nienaukowa i wogóle......

--
radek

17. Data: 2007-07-15 17:51:58

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobra, czyli co proponujesz? do? może powinienem spróbować? ale mówią
> (również na tej grupie), że do jest nienaukowa i wogóle......

Proponuję zastanowienie się nad swoim sposobem odzywiania który doprowadził do
nadwagi, chwilowe JP sprawi że schudniesz ale powrót do poprzedniego stylu jedzenia
zaowocuje zdwojoną nadwagą, jedyny sposób to zmiana sposobu odżywiania na stałe. Jest
kilka sposobów który wybierzesz zależy tylko od ciebie ;)

--
Slawek

18. Data: 2007-07-15 18:45:38

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> dobra, czyli co proponujesz? do? może powinienem spróbować? ale mówią
> (również na tej grupie), że do jest nienaukowa i wogóle......

Radek, czemu ty nieraz piszesz takie bzdury? Ty chcesz żyć zdrowo czy
naukowo?
Pozdrawiam Jurek M.

19. Data: 2007-07-15 18:50:34

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> dobra, czyli co proponujesz? do? może powinienem spróbować? ale mówią
> (również na tej grupie), że do jest nienaukowa i wogóle......

Nie chcesz stosować diety optymalnej? Nie stosuj! Zastosuj dietę doktora
Lutza, po przeczytaniu książki "Życie bez pieczywa". Facet ma 94 lata, ma
się dobrze, pieczywa nie jada wcale, a węglowodanów 12 jednostek chlebowych
na dobę, co oznacza 72 g węglowodanów (1 jednostka chlebowa = 6 g
węglowodanów). Nieważne jakie węglowodany. Białko je w mięsie, serach,
jajkach, tłuszcze tylko zwierzęce. Na marginesie: znają się z drem
Kwaśniewskim i popierają się.
Pozdrawiam Jurek M.

20. Data: 2007-07-15 19:19:37

Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Jul 2007 20:45:38 +0200, Jurek napisał(a):

> Radek, czemu ty nieraz piszesz takie bzdury? Ty chcesz żyć zdrowo czy
> naukowo?
Jurku, e tam czasem to się tak z wami lubię podroczyć :)
tak naprawdę, jak się zastanowiłem na czym polega to moje jedzenie mniej,
to faktycznie mi wychodzi, że jem niedużo węgli, czasem tylko na śniadanie
a potem głównie białko i tłuszcze, chociaż te ostatnie też kontroluję w
miarę rygorystycznie
hm, to może i ja jestem na do nawet o tym nie wiedząc :)
> Pozdrawiam Jurek M.

radek

pomocy !!!
Re: odchudzanie - dobry przyklad