zielona herbata Yunan firmy Posti

1. Data: 2005-07-10 18:12:44

Temat: zielona herbata Yunan firmy Posti
Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

ostatnio polubiłem zieloną herbatkę, pijąc Gunpowder (Bio-Active).
Właśnie (nie minął tydzień :)) skończyła się i z ciekawości kupiłem inną
- zieloną Yunan (Posti). Zaparzyłem normalnie tj. łyżka herbaty na kubek
i woda przestudzona do 90 stopni. Po paru minutach odcedzam liście,
zauważając, że nie napęczniały tak jak Gunpowder i mają
charakterystyczny zapach, coś jakby między gotowanymi podrobami(?), a
"miętą" spearmint. Próbuję wypić herbatkę i aż mnie krzywi! Co to ma
być? Siuśki? Ziółka moczopędne? To nie ma smaku zielonej herbaty!
Goryczki praktycznie brak, więc właściwości zdrowotnych,
rekompensujących ten smak, też z pewnością takich nie posiada.

Czyżby już importerzy herbaty, nie mający dostępu do klasycznej
chińskiej zielonej herbaty, zaczęli sprzedawać jakieś podróbki?
Czy to aby na pewno jest herbata tzn. ten sam gatunek rośliny? Bo w
smaku to kompletnie co innego - piłem herbaty zielone firm Teekanne,
Bio-Active, Dilmah, Lipton i naprawdę różnica jest kolosalna.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

2. Data: 2005-07-10 18:53:04

Temat: Re: zielona herbata Yunan firmy Posti
Od: "Przemodar" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Dziendziel" <w...@g...o2.gwiazdka.pl> herbaty naparzył...
> Czyżby już importerzy herbaty, nie mający dostępu do klasycznej
> chińskiej zielonej herbaty, zaczęli sprzedawać jakieś podróbki?

Bo trzeba pić herbaty "sypane" - są w sprzedaży w wielu miastach w spec.
sklepach, są nawet w sklepach internetowych. Wtedy zielona nie ograniczy
sie do gunpowdera, a jest wybór co najmniej 6-10 rodzajów. Te herbatki
przetworzone do postaci torebek nie smakują tak samo, niektóre wręcz w
ogóle nie smakują w porównaniu do tych sprzedawanych luzem.

"Powiedziałem i ukoiłem sumienie..."

3. Data: 2005-07-10 19:52:36

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemodar wrote:

> [...]
> przetworzone do postaci torebek nie smakują tak samo, niektóre wręcz w
> ogóle nie smakują w porównaniu do tych sprzedawanych luzem.

Obie wymienione przeze mnie - Gunpowder firmy Bio-Active i Yunan Posti
są sypane, liściaste. Nie stać mnie na zaopatrywanie się w
herbaciarniach, w dodatku nie mam takowej w pobliżu, więć pozostają
paczkowane.

Chodziło mi tylko o porównanie smaków herbat typu Gunpowder, Teekanne,
Sencha od Dilmah, a ta dziwna Yunan - całkowicie inny smak, a przecież
to ta sama roślina.

4. Data: 2005-07-10 21:33:55

Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Chodziło mi tylko o porównanie smaków herbat typu Gunpowder, Teekanne,
> Sencha od Dilmah, a ta dziwna Yunan - całkowicie inny smak, a przecież

Cherbatkę zieloną należy kupowac od skośnookich. Ja to czynię w sklepiku
na Stadionie 10-lecia. Przyzwoita paczka 10 zł. Bardzo przyzwoita
herbata, bardzo. A jeżeli ma napisane Mali, to jest jaśminowa i jest
bardzo bardzo przyzwoita. Posmak jaś\minu jest jak mgiełka, ale fajnie robi.

tomaso

5. Data: 2005-07-11 06:42:59

Od: "Geny" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> herbata, bardzo. A jeżeli ma napisane Mali, to jest jaśminowa i jest
> bardzo bardzo przyzwoita. Posmak jaś\minu jest jak mgiełka, ale fajnie robi.

a w ktorym dokladnie miejscu? gdzies na koronie czy mzoe w innym miejscu?

6. Data: 2005-07-11 07:45:19

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasoburkaso wrote:

> [...]
> herbata, bardzo. A jeżeli ma napisane Mali, to jest jaśminowa i jest
> bardzo bardzo przyzwoita. Posmak jaś\minu jest jak mgiełka, ale fajnie

Mieszkam w małym mieście, w którym chińczycy nie handlują. Nie mam
herbaciarni. Wreszcie: nie interesuje mnie, gdzie można kupić "dobrą"
zieloną herbatę (co znaczy słowo "dobra"? smaczna? smaczną herbatką dla
mnie jest Teekanne, ta bez dodatków aromatycznych, ale nie wszędzie
jest, a jak jest to torebkowana). Interesuje mnie dlaczego ta Yunan nie
smakuje kompletnie jak zielona herbata i czy ma takie same właściwości.

7. Data: 2005-07-11 08:14:46

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zielona herbata bywa bardzo różnorodna (podobnie jak czarna), i nie zależy to
tylko od producenta (dostawcy). Ja np. nie lubię goryczy w herbacie. Kupuję
właśnie Yunan (z tych gostępnych w zwykłych sklepach) i herbatę japońską
której liście mają kształt igieł (niestety, nie pamiętam nazwy). Na smak
herbaty ma wpływ bardzo wiele czynników, a w tym warunki, w jakich była
uprawiana (klimat miejsca, w którym rosła).
Dla ułatwienia podaję link:
http://www.herbaciarnia.pl/index.php?action=herbata&
type=3
i pozdrawiam amatora goryczy w herbacie - Gośka

8. Data: 2005-07-11 08:54:47

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Dziendziel wrote:

> [...]
> jest, a jak jest to torebkowana). Interesuje mnie dlaczego ta Yunan nie
> smakuje kompletnie jak zielona herbata i czy ma takie same właściwości.

Mnie sie wydaje, ze to kwestia firmy. Lubie herbate, ale tego, co
produkuje firma Posti nie zaszczycilabym tym mianem. Wg mnie sprzedaja
najposledniejsze gatunki, wlasciwie herbaciany kurz - fatalna jakosc za
adekwatna cene.

mojra

9. Data: 2005-07-11 09:47:11

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-11 09:45:19 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Adam Dziendziel* skreślił te oto słowa:

> [...]
> jest, a jak jest to torebkowana). Interesuje mnie dlaczego ta Yunan nie
> smakuje kompletnie jak zielona herbata i czy ma takie same właściwości.

Wiesz, teoretycznie Yunan to jedna z lepszych zielonych herbat. Trudno
wyczuć czy to co Ty pijesz to rzeczywiscie Yunan, i trudno tez wyczuć czy
wczesniej piłes prawdziwe zielone herbaty czy jakiś wyrób herbatopodobny,
aromatyzowany itp.

Pij to co Ci smakuje, ale nie oczekuj, że herbata przechowywana w
papierkach nie będzie tym papierem zalatywała.

--
Lia

10. Data: 2005-07-11 10:07:37

Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Geny napisał:

> a w ktorym dokladnie miejscu? gdzies na koronie czy mzoe w innym
> miejscu?

Tuż za dworcem Stadion. Kiedy idziesz od targowej przy nasypie
kolejowym, mijasz po prawej budynek dworca autobusowego, przejście na
drugą stronę nasypu, idziesz jakieś 100 m i po lewej stronie alejki
widac sklepik z różnościami spożywczymi. W okolicy dworca są jeszcze
przynajmniej 2.
Jeżeli będziesz tam to polecam na przeciwko przejścia na 2 stronę nasypu
alejka w lewo siedzą sami Tajowie (chyba, plakaty są po tajsku) Rosołek
ich z kolendrą podany ok 1l za 7 zł. Pyszności.

tomaso

Zupa czosnkowa
sos serowy
Czy ktoś prowadzi bufet na wyższej uczelni?
Re: OT: Wina
za słone kiszone - jak ratować?