ziemniaki z Noirmoutier

1. Data: 2003-11-01 20:26:46

Temat: ziemniaki z Noirmoutier
Od: Furek <furek@WYTNIJ_TO_PROSZE_chemia.pk.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
pytaniemam troche z pogranicza kuchni.
Co to sa ziemniaczki pt: "ziemniaki z Noirmoutier"
Czy to jest po prostu odmiana, potrawa czy ki diabel.
i dlaczego sa takie slawne???
Dzieki z gory
Furek

1. Data: 2003-11-01 21:43:18

Temat: Re: ziemniaki z Noirmoutier
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:ol58qvkb92k8sj4so9foh2vk9p819o67dc@4ax.com,
Furek <furek@WYTNIJ_TO_PROSZE_chemia.pk.edu.pl> a écrit:
> witam,
> pytaniemam troche z pogranicza kuchni.
> Co to sa ziemniaczki pt: "ziemniaki z Noirmoutier"
> Czy to jest po prostu odmiana, potrawa czy ki diabel.

Odmiana bardzo drobnych mlodych ziemniakow, hodowanych na wyspie
bretonskiej Noirmoutier

> i dlaczego sa takie slawne???

Wyspa jest malutka, wykopki tysz, ziemniaki bardzo smaczne...
Jak mowil G. Bressens : cena slawy :-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-11-02 15:23:35

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> a écrit dans le message news:
3fa427d9$0$27579$6...@n...free.fr...

> Odmiana bardzo drobnych mlodych ziemniakow, hodowanych na wyspie
> bretonskiej Noirmoutier

> Wyspa jest malutka, wykopki tysz, ziemniaki bardzo smaczne...
> Jak mowil G. Bressens : cena slawy :-)

z tego co pamietam, a kiedys jako hostessa promowalam te ziemniaczki w
burzujskim supermarkecie w Paryzu, to jeszcze wyjatkowosc ich polega na tym
ze rosna w ziemi podmywanej przez morska wode, w tej ziemii jest pelno alg i
to one plus morska woda daja im ten smak. zdecydowanie najlepsze sa gotowane
na parze, bez dodatku soli, za to posypane gruboziarnista sola na talerzu.
Przynajmniej tak kazano mi mowic klientom:-)

Sa rzeczywiscie pyszne.
pzdr.
fela

ziemniaki