zimowanie kanny /paciorecznik/

1. Data: 2008-09-29 09:43:40

Temat: zimowanie kanny /paciorecznik/
Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o poradę w jaki sposób `zadołować` na zimę
kłącza kanny w ogrodzie. Nie mam piwnicy ani żadnego
takiego pomieszczenia. Pomyślałem że po prostu wykopię dół
i w nim przezimuję kłącza.
Na jaką głębokość ten dół wykopać, co dać na spód, czym przykryć,
zabezpieczyć kłącza ?

2. Data: 2008-09-29 23:12:58

Temat: Re: zimowanie kanny /paciorecznik/
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Na jaką głębokość ten dół wykopać, co dać na spód, czym przykryć,
> zabezpieczyć kłącza ?

Nie probowalem jeszcze zimowac w ten sposob ale zabezpieczylbym glownie
przed gryzoniami i raczej wysciolkowal z wierzchu niz zbyt gleboko w ziemi
zakopywal. Odpowiednia warstwa sciolki rowniez uchroni przed mrozem a
dodatkowo warto sniegiem przysypac w zimie.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2008-09-30 06:57:26

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Crimson" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie probowalem jeszcze zimowac w ten sposob

Namnożyło się zbyt dużo roślin aby je przewozić
autem stąd pomysł zadołowania w ziemi

> ale zabezpieczylbym glownie przed gryzoniami i raczej wysciolkowal z
> wierzchu niz zbyt gleboko w ziemi zakopywal. Odpowiednia warstwa sciolki
> rowniez uchroni przed mrozem a dodatkowo warto sniegiem przysypac w zimie.

potrzebowałbym więcej informacji jednak;
na jaką głębokość dołować i jakich materiałów użyć do zabezpieczenia
dołu i kłączy.

4. Data: 2008-10-05 01:27:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> potrzebowałbym więcej informacji jednak;
> na jaką głębokość dołować i jakich materiałów użyć do zabezpieczenia
> dołu i kłączy.

Wystarczy na glebokosc lopaty ale potrzebna ochrona ze sciolki. Im plycej w
ziemi tym wiecej sciolki.
Przed gryzoniami zabezpieczyc mozna siatka, ktorej nie przegryza lub zakopac
razem z duza donica.
Sciolka moze byc z dowolnego suchego, najlepiej naturalnego materialu
izolacyjnego, np. ze slomy.
Na wierzch snieg, jesli spadnie. Grubosc przykrycia trzeba przebadac samemu.
Nie wiadomo, jaka zima bedzie. Jezeli bylaby pewnosc, ze sniegu bedzie duzo
i polezy dlugo, to wiecej sniegu bym uzyl niz slomy, w przeciwnym przypadku
odwrotnie. Dobrze by tez bylo, gdyby nie zbierala sie tam woda zima.
Wskazany moze byc niewielki ziemny kopczyk nad zadolowanymi klaczami.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2008-10-05 21:26:31

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tam woda zima. Wskazany moze byc niewielki ziemny kopczyk nad zadolowanymi
++++++++++++++++++++++
Z powodu braku szybkiej odpowiedzi dziś
wywaliłem dół jak pod kanalizę, jakieś dobre 1,2 m ;)
tak się fajnie kopało. Słomę mam i to w dużej ilości.
Kłącza zadołuję w tym grobiku i lekko przykryję słomą
a dół papą - zobaczymy co z tego będzie.

6. Data: 2008-10-06 04:22:42

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Crimson" <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
> Kłącza zadołuję w tym grobiku i lekko przykryję słomą
> a dół papą - zobaczymy co z tego będzie.

Można zamiast słomy zastosować styropian przysypany ziemią. Za głęboki ten
kopiec, chyba, że teren suchy, gdyż rośliny zalane woda nie ożyją na wiosnę.

Zimowity.
proszę o radę
czyje to orzechy?
Skrzyp i skrzypopodobne