ziola, herbatki - slodzic czy nie?

1. Data: 2006-07-28 12:48:33

Temat: ziola, herbatki - slodzic czy nie?
Od: "Mazi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kiedy robie sobie zielona herbatke, miete albo inne ziolka i je slodze to
ludzie wokol powtarzaja mi ze ziolek sie nie slodzi. Czy ma to jakies
uzasadnienie? - np dzialanie bedzie calkiem inne itp. Nie moge sie
przyzwyczaic do picia gorzkich herbatek. Jesli cukier zmienia dzialanie
ziolek to czy np. mozna zastosowac miod?

--
pozdrawiam Mazi

2. Data: 2006-07-28 13:09:39

Temat: Re: ziola, herbatki - slodzic czy nie?
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mazi" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyzwyczaic do picia gorzkich herbatek. Jesli cukier zmienia dzialanie
> ziolek to czy np. mozna zastosowac miod?

Cukier, to puste kalorie.

3. Data: 2006-07-28 16:46:36

Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesąd nie ma żadnego uzasadnienia prócz wywołania poczucia doniosłości
chwili, aury tajemniczości wokół naparu. I tak się wszystko w żołądku
miesza. A miód jest słodki od czego? :)

4. Data: 2006-07-28 18:59:05

Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Limcha" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
> Przesąd nie ma żadnego uzasadnienia prócz wywołania poczucia doniosłości
> chwili, aury tajemniczości wokół naparu. I tak się wszystko w żołądku
> miesza. A miód jest słodki od czego? :)

Miód:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C3%B3d

5. Data: 2006-07-28 19:55:09

Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ano z cukrów, i to róznorakich - i co chcesz przez to mi tu dowieść :/

Mechanizm psychologiczny działa dwojako jeśli nie [więcej]-jako:)
1) Im bardziej gorzkie i niedobre jest lekarstwo tym w mniemaniu pacjenta
jest skuteczniejsze (skoro takie ochydztwo to na pewno silnie działa)
2) Efekt niezwykłości: Jest to lek na tyle cudowny i doskonały, że nie
potrzebuje żadnych polepszaczy dosładzaczy, które moga mu wrecz zaszkodzić

Oczywiście są to mity, ale jeśli oddziaływują korzystnie poprzez
uruchamianie głębszej wiary w wyleczenie, korzystniej również z
punktu widzenia ogółu jeśli przesąd o niesłodzeniu będzie trwał
w świadomości masy ludzi:)

6. Data: 2006-07-29 12:15:48

Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

"Mazi" <p...@t...pl> writes:

> [...]
> przyzwyczaic do picia gorzkich herbatek. Jesli cukier zmienia dzialanie
> ziolek to czy np. mozna zastosowac miod?

Miód jak najbardziej, ale niestety nie można nim słodzić gorącej
herbaty -- max 40^C, bo inaczej traci swoje walory.

--
jimmij

Jaką wodę pić?
Gips z powodu skręcenia