zluszczenie powloki olejnej a klejenie plytek ceramicznych

1. Data: 2005-12-28 17:54:44

Temat: zluszczenie powloki olejnej a klejenie plytek ceramicznych
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy pozostałości preparatów ługowych do złuszczania powłok malarskich
(m.in. olejnych) mogą mieć wpływ na przyczepność klejów do płytek
ceramicznych? Jeśli tak - jak usunąć starą farbę przed klejeniem glazury?
Fonon

2. Data: 2005-12-29 08:51:37

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (m.in. olejnych) mogą mieć wpływ na przyczepność klejów do płytek
> ceramicznych? Jeśli tak - jak usunąć starą farbę przed klejeniem glazury?

Jest taka zaprawa klejąca - Optiroc na trudne powierzchnie, nadaje się do
klejenia na podłoże z farby olejnej. Mam to rozwiązanie w kuchni, stara
lamperia była nie do zdarcia, płytki zostały więc przyklejone na nią i
trzymają się dobrze.

Kasia

3. Data: 2005-12-29 12:36:25

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wrote:
> [...]
> klejenia na podłoże z farby olejnej. Mam to rozwiązanie w kuchni, stara
> lamperia była nie do zdarcia, płytki zostały więc przyklejone na nią i

Niestety u mnie nie trzyma się dobrze - przynajmniej nie wszędzie. Z
tego wzgledu wolę farbę usunąć.
Fonon

4. Data: 2005-12-29 15:24:13

Od: "Pietrek" <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" napisał w wiadomości :

> Czy pozostałości preparatów ługowych do złuszczania powłok malarskich
> (m.in. olejnych) mogą mieć wpływ na przyczepność klejów do płytek
> ceramicznych? Jeśli tak - jak usunąć starą farbę przed klejeniem glazury?

Każdy dobry fachman Ci to powie, że jedynie skucie tynku całkowite lub
częściowe nadaje sie na nałożenie podłoża pod płytki. Żadne tam gusła ze
złuszczaniem chemią albo bardziej lub mniej dokładne zrysowanie powłok farb
olejnych.
Nawet jak trzymają na początku to potem zaczynają odłazić a jedynie przed
odpadnięciem trzyma je fuga.
Nie wierz w cuda, zaprawy co chwytają się do wszystkiego, gdzie nawet można
przykleić plytki do starych płytek ;) To chwyty marketingowe. Takie płytki
będą się trzymać, tylko jak długo?
Zastanów się więc dobrze, bo to w końcu Twoje pieniądze będą na tych
ścianach. Nadmiar unigruntu też nie jest wskazany, bo przegięcie daje skutek
odwrotny.
Nie układam płytek ale przerabiałem dwukrotnie temat przy okazji remontów.

Pietrek

5. Data: 2005-12-29 17:52:19

Od: "Radex" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety u mnie nie trzyma się dobrze - przynajmniej nie wszędzie. Z
tego wzgledu wolę farbę usunąć.
Fonon

nie musisz calej farby usuwac.....tylko tam gdziie sie nie trzyma zeskrobac
lub w inny sposob mechaniczny "zedrzec" a tam gdzie sie trzyma nie ruszac
...nastepnie zagruntowac najlepiej gruntem kwarcowym czy cos takiego ( nie
pamietam nazwy dokladnie ale chyba CM11 Ceresitu...wyglada jak zwykly grunt
z grudkami niewielkimi ) i na to jak pisze KasiaA dobry klej na takie
powierzchnie...(nie wiem jak Optiroc bo nigdy nim nie robilem).

6. Data: 2005-12-29 17:53:58

Od: "Radex" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...wyglada jak zwykly grunt
z grudkami niewielkimi

chcialem napisac z kamyczkami niewielkimi :P cos jak drobny piaseczek :)

7. Data: 2005-12-29 18:11:02

Od: "Pietrek" <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzieś na Emulach jest z TVN'u "Usterka - Płytki.avi", gorąco polecam!!!

Pietrek

8. Data: 2005-12-29 20:55:39

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radex wrote:
> ...nastepnie zagruntowac najlepiej gruntem kwarcowym czy cos takiego ( nie
> pamietam nazwy dokladnie ale chyba CM11 Ceresitu...wyglada jak zwykly grunt
> z grudkami niewielkimi )
CM11 to zaprawa do klejenia płytek.
Pozdrawiam,
Fonon

9. Data: 2005-12-30 10:15:44

Od: "Radex" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> CM11 to zaprawa do klejenia płytek.
> Pozdrawiam,
> Fonon

no wlasnie nie pamietam nazwy ale ktorys z CM :P :)

10. Data: 2005-12-30 11:58:32

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radex wrote:
> nie musisz calej farby usuwac.....tylko tam gdziie sie nie trzyma zeskrobac
> lub w inny sposob mechaniczny "zedrzec" a tam gdzie sie trzyma nie ruszac

Tu jest problem. Farba niby trzyma się dobrze, ale jak coś do niej
przykleić - to niebawem odpada. Dlatego boję się kleić do niej płytki.
Zdzieranie mechaniczne jest kłopotliwe, dlatego pytałem o chemiczne
usuniecie.

kupie klucz do "kryzowania" zaworow HERZ
Elektryczne: nóż, otwieracz i szczoteczka
bezbarwny lakier do drewna
Pekniecia scian w wielkiej plycie
Golarka Barun: 1715 czy 3710