Re: zmiana nazwiska meza

From: Monika <1...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: zmiana nazwiska meza
Date: 3 Jun 2003 16:45:14 GMT
Sender: x...@p...onet.pl@pe170.rzeszow.cvx.ppp.tpnet.pl

Wiadomość od MOLNARka (g...@h...pl) dostałam taką:

> + miał do tego jakieś orzeczenia i opracowania, które (niestety
> dla mnie) jednogłośnie mówiły, że dziecko może nosić nazwisko
> _tylko_jednego_z małżonków
>
> Pozdrawiam
> MOLNARka

Wiem, przeczytałam już odnośne fragmenty kodeksu:-), Twój miał rację,
mój na szczęście był niedoinformowany. Niedoinformowanie wynikało
pewnikiem z braku doświadczenia w takich kwestiach, o czym najlepiej
świadczy jego początkowe zachowanie:-). Zastanawiam się tylko co dalej.
Jak urodzi się dziecko to zostawią mu takie nazwisko jak
zdeklarowaliśmy i mamy w papierach czy jednak ktoś się gdzieś
przyczepi... USC zostaje ten sam niby...
Chociaż osobiście jako dziecko miałam nazwisko inne niż oboje rodzice i
zmieniono mi je dopiero gdy wynikły problemy przy przekraczaniu
granicy. Chociaż może tamto było zwyczajowo akceptowane, ponieważ ja
miałam nazwisko odmienione w formę żeńską, a rodzice oboje w formie
podstawowej- męskiej.

--
Pozdrawia Monika
GG 51726