co tak nudno???

81. Data: 2003-04-03 15:32:45

Temat: Re: zmiany
Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS" <a...@n...onet.pl> napisał

> Co akurat nic nam nie mówi w temacie wpadek :-)

Nooo troche mówi :-)
Jak ktoś wpada z rozwianym włosem i widocznym brzuchem do
salonu sukien ślubnych (takich typowo na ślub kościelny) i
chcę suknie na _już_ bo ślub za 2 tygodnie ... to coś w tym
jest ;-)

Oczywiście mówię to trochę z przymróżeniem oka - ale kto
chce to wie o co mi chodzi.

> Przykładowo my - ślub kościelny braliśmy z brzuchem, ale
tylko
> dlatego że cywilny braliśmy prawie rok wcześniej i już od
dawna czułam
> się zoną ;-)

Teraz raczej spotyka się śluby tylko cywilne albo tylko
konkordatowe.
A dlaczego nie wzieliście ślubu kościelnego od razu ?
Po co był Ci ten kościelny skoro "czułaś" się żoną ?

> Zwyczajnie: chcą brać ślub, chcą mieć dziecko, kolejność
jest obojętna.
> Ważne jest zaplanowanie obu.

Niby racja ;-) Tylko czemu nie można tego zaplanować tak by
osoby patrzące na to z boku nie widziały "wpadki" ?
Wiem, że to jest ich prywatna sprawa ... ale skoro wpadka
jest kojarzona pejoratywnie to po co sie na nią narażać ?

> Ja tam jednak się cieszę ze ślubu przed - przynajmniej
wpadki nikt nie zarzuci
> ;-)

To była jedna z moich zasad życiowych - nigdy nie dopuścić
do takiej sytuacji 'wpadka i ślub na szybko'.

Pozdrawiam
MOLNARka

82. Data: 2003-04-03 21:35:35

Temat: Re: zmiany "po ślubie" było: co tak nudno???
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> Szczerze powiem że osobiście nie znam żadnej osoby która wzięłaby
> ślub z powodu dziecka.

A ja owszem. Szczerze mówiąc, nie wierzę w przedstawianą przez Ciebie
idylliczną wizję wszechogarniajacej odpowiedzialności 22-latków. Zarówno nie
wszyscy 22-latkowie, jak i nie wszyscy 40-latkowie sa odpowiedzialni.

pozdfrówka
boniedydy

83. Data: 2003-04-03 21:41:51

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> No i jakos tak jest w blizszym moim i dalszym otoczeniu, ze jak dziewczyna
sie
> nie 'zalapala' na ta nastoletnia 'fale ciazowa' ;), to zdazyla zmadrzec,
> uniknac wpadki i wyjsc za maz o wiele pozniej i pewnie rozsadniej. ;)
(ciach)

> Mysle sobie, ze wiele z tych 'wpadek' nie-nastolatek, to sa takie
> 'skalkulowane wpadki' ;)

Wpadki bywają rózne, znam na przykład kilka autentycznych, bardzo
kłopotliwych wpadek w małżeństwach wsród znajomych/rodziny w wieku 35-40
lat. Tylko że takich wpadek własciwie sie nie zauważa... No ale 40-latkowie
są mniej odpowiedzialni niż 22-25-latkowie, młodzież będąca przyszłością
Polski :)

pozdrawiam
boniedydy

84. Data: 2003-04-03 21:56:54

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boniedydy"
> A ja owszem. Szczerze mówiąc, nie wierzę w przedstawianą przez Ciebie
> idylliczną wizję wszechogarniajacej odpowiedzialności 22-latków. Zarówno nie
> wszyscy 22-latkowie, jak i nie wszyscy 40-latkowie sa odpowiedzialni.
Nie mówię o szerokiej odpowiedzialności
a o zwykłym napomnieniu o receptę podczas wizyty u ginekologa.
Nie wierzyć możesz, każdy wierzy w taki świat w jakim się obraca.
Asia

85. Data: 2003-04-03 22:07:42

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dunia "
> Wiesz dlaczego się nie zabezpieczają?

Dane z roku 1995:

"Badania opinii publicznej pod nazwą "Antykoncepcja: dostępność i bariery w
stosowaniu środków antykoncepcyjnych", przeprowadzone w 1995 roku przez
MARECO POLSKA (członka GALLUP INTERNATIONAL), wykazały, że dla Polaków
podstawowym źródłem informacji na temat stosowania tych środków są media i
znajomi. Tylko niespełna co piąty badany uzyskiwał informacje na temat
antykoncepcji od lekarza, a 23% ankietowanych zwracało uwagę na niedostatek
informacji z tego zakresu. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 1220 kobiet
przez Federację na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny wykazały, że prawie
połowie z nich (45%) lekarz nigdy nie proponował żadnych środków
antykoncepcyjnych. Zaledwie 32% kobiet uznało, że uzyskane od lekarza
informacje były wystarczające. Należy podkreślić, że wskaźniki te nie są
reprezentatywne, gdyż dotyczą w 90% kobiet zamieszkałych w miastach, spośród
których aż 95% miało co najmniej średnie wykształcenie. W rzeczywistości
sytuacja przedstawiać się musi znacznie gorzej.
Badania MARECO POLSKA wykazały, że tylko 11% ankietowanych (powyżej 15 roku
życia) regularnie stosowało antykoncepcję, 44,3% nigdy jej nie stosowało,
natomiast 41,5% stosowało "od czasu do czasu". Widoczny jest związek
pomiędzy wykształceniem i wiekiem a częstotliwością stosowania środków
antykoncepcyjnych. Około 18% osób w wieku do 40 lat oraz ponad 19% osób z
wyższym wykształceniem korzysta regularnie z tych środków. Im niższe
wykształcenie i starszy wiek - tym mniejsza częstotliwość ich stosowania.
Najwięcej deklaracji o stosowaniu środków antykoncepcyjnych składają
mieszkańcy wielkich miast, nie uczestniczący bądź rzadko uczestniczący w
praktykach religijnych (17%). Osoby, które biorą udział w praktykach
religijnych kilka razy w tygodniu, najczęściej (63,5%) podawały, że nie
korzystają ze środków antykoncepcyjnych.

Według respondentów do głównych barier w stosowaniu środków
antykoncepcyjnych należą:

1. brak nawyku korzystania (41%);

2. stanowisko kościoła katolickiego(39,2%);

3. wstyd przy zakupie (36,5%);

4. obawa przed ewentualnymi skutkami ubocznymi (28%);

5. brak informacji na temat stosowania (23,1%);

6. brak informacji o rodzajach środków (22,3%);

7. przekonanie o małej skuteczności (15,4%);

8. wstyd przy stosowaniu (15,1%);

9. wysokie ceny (9,2%);

10. niedostateczna liczba punktów sprzedaży (5,1%).

Na pierwszym planie znalazły się szeroko rozumiane bariery pochodzenia
kulturowego, na drugim zaś brak wiedzy o rodzajach dostępnych środków, ich
stosowaniu, skuteczności i ewentualnych skutkach ubocznych. Duży wpływ na
stosowanie środków antykoncepcyjnych ma stanowisko kościoła i jego
konsekwentna polityka sprzeciwiająca się nie tylko nowoczesnym metodom
antykoncepcji, ale również zwykłym prezerwatywom. Przedstawiciele kościoła i
związane z nim media upowszechniają pogląd, że antykoncepcja jest grzechem,
a ponadto przypisują jej szkodliwość dla zdrowia kobiet. Dla ogromnej
większości Polaków kościół katolicki, stanowiąc wielki autorytet moralny,
jest w tej kwestii wyrocznią. Kobiety pytane, dlaczego nie stosują środków
antykoncepcyjnych, a dopuszczają do przerywania ciąży, odpowiadały, że
stosując antykoncepcję, grzeszyłyby częściej, niż przerywając ciążę. Kościół
propaguje jedynie tzw. naturalne metody regulacji poczęć, które są jednak
wysoce zawodne. Postawa kościoła katolickiego wobec antykoncepcji wydaje się
szczególnie drastyczna w odniesieniu do prezerwatyw. Przedstawiciele
kościoła, wypowiadając się przeciwko ich stosowaniu, głoszą pogląd, że nie
zapobiegają one zakażeniu wirusem HIV.

W 1996 roku na pytanie GUS-u skierowane do kobiet zamężnych i rozwiedzionych
("Stan zdrowia ludności Polski"-1996) na temat stosowanych metod regulacji
urodzin uzyskano następujące odpowiedzi:

Metody i środki regulacji urodzeń Procent osób stosujących

Stosunek przerywany 45,8%

Kalendarzyk małżeński 35%

Metoda termiczna 7,7%

Metoda owulacji 7,3%

Prezerwatywa 31,8%

Środki chemiczne 5,3%

Wkładka domaciczna 7,1%

Pigułka antykoncepcyjna 6,3%

Sterylizacja 1,2%"

Sowa

86. Data: 2003-04-03 22:18:40

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wierzyć możesz, każdy wierzy w taki świat w jakim się obraca.

Ale świat nie kończy się tam, gdzie nasz wzrok "nie sięga".
Nie stawiaj się w pozycji tego "ruskiego", co jak mu żyrafę na zdjęciu
pokazali, to oświadczył, że - takie zwierzę nie istnieje.

"W Polsce do stosowania antykoncepcji hormonalnej przyznaje się ok. 8%
kobiet w wieku rozrodczym. Około 30% przerywa jej zażywanie w pierwszym roku
stosowania."

Sowa

87. Data: 2003-04-03 22:31:44

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a o zwykłym napomnieniu o receptę podczas wizyty u ginekologa.
> Nie wierzyć możesz, każdy wierzy w taki świat w jakim się obraca.

Pewnie. Ja się obracam wyłącznie w towarzystwie nieodpowiedzialnych
lekkoduchów, w odróznieniu od Ciebie. I naprawdę się cieszę, że ludzie o
parę lat ode mnie młodsi są en masse aż tak odpowiedzialni, bo to dobrze
wrózy przyszłości tego kraju.

pozdrawiam
boniedydy

88. Data: 2003-04-04 01:36:17

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ Dunia <d...@N...gazeta.pl> popełnił(a) co
następuje:

| Alkohol dodaje odwagi, ale nie sprzyja mysleniu ;)

Hm, alkohol też jest dobrym środkiem antykoncepcyjnym :)

Albo lać w gębę (alkoholem lub... :]) albo na nasienie (Ona staje na
rękach, a on z butelką wódki gotową do 'dozowania' :])

Taki nieco podobny chwyt był w komedii erotycznej 'Porno' :)
Zainteresowanych odsyłam :)

Pozdrawiam :)

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

89. Data: 2003-04-04 01:41:26

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ Sowa <m...@w...pl> popełnił(a) co następuje:

| Metody i środki regulacji urodzeń Procent osób stosujących
| Stosunek przerywany 45,8%
| Kalendarzyk małżeński 35%
| Metoda termiczna 7,7%
| Metoda owulacji 7,3%
| Prezerwatywa 31,8%
| Środki chemiczne 5,3%
| Wkładka domaciczna 7,1%
| Pigułka antykoncepcyjna 6,3%
| Sterylizacja 1,2%"

Czy bita śmietana to środek chemiczny czy raczej to coś od termitów?? :)
(Tylko co do tego mają Kermity? :])

--
Z poważaniem,
Z. Boczek.

90. Data: 2003-04-04 01:45:45

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

| Nie stawiaj się w pozycji tego "ruskiego", co jak mu żyrafę na zdjęciu
| pokazali, to oświadczył, że - takie zwierzę nie istnieje.

A co na taki wstrętny i prymitywny żart boniedydy? :)
Chyba Cię już nie lubi, bo skoro opowiadasz, to jesteś nie na poziomie :)

:]

--
Z poważaniem,
Z. Boczek