Re: zmiany dementywne - a może jednak coś przeciwdziała? :(

Data: 2004-02-18 18:21:55
Temat: Re: zmiany dementywne - a może jednak coś przeciwdziała? :(
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl>

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c1070d$s8j$1@news.onet.pl...

> pewnie Aricept, Yasnal, Exelon, Reminyl

Poczytałam conieco o tych lekach. Wszystkie informacje znalazłam na stronach
dotyczących choroby Alzheimera. Mam wątpliwości - czy zastosowanie tych
leków ma sens tylko w przypadku takiej diagnozy? Zmiany otępienne, które
widzę u tej osoby, mnie (zresztą laikowi) kojarzą się bardziej z tzw.
otępieniem starczym, na podłożu miażdżycowym. W gruncie rzeczy przyczyn ch.
Alzheimera do końca jeszcze nie zbadano, być może mają podobną etiologię.
Czy lekarz, aby zastosować któryś z tych leków musi mieć jasną diagnozę:
Alzheimer, czy otępienie starcze? Czy to jest tak, że efekt bedzie
niezależnie od przyczyny? (jak pisałam wcześniej, o jakąś specjalistyczną
konsultację będzie trudno, ale na pewno poszukam neurologa, czy psychiatry -
btw, kto właściwszy?)

Agata