zmiany dementywne - a może jednak coś przeciwdziała? :(

1. Data: 2004-02-18 12:13:54

Temat: zmiany dementywne - a może jednak coś przeciwdziała? :(
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U bliskiej osoby w wieku 75 lat obserwuję coraz bardziej postępujące zmiany
dementywne (~ Alzheimera). Martwi mnie to bardzo i pewno jak większość osób
w takiej sytuacji - czuję sie bezradna. Ponadto w rejonie zamieszkania tej
osoby trudno o jakąś specjalistyczną pomoc. Lekarz oprócz stale
pzryjmowanych na różne dolegliwości leków pzrepisał jeszcze Nootropil,
niestety po kilku miesiącach nie ma żadnej poprawy, problem się nasila. Będę
wdzięczna za wszelkie rady, sugestie, moze ktoś ma informacje o lekach
działających bardziej skutecznie?

Agata

2. Data: 2004-02-18 14:54:20

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Będę
> wdzięczna za wszelkie rady, sugestie, moze ktoś ma informacje o lekach

Wizyta u psychiatry konieczna albo wezwanie do domu psychiatry.
Leki są, aktualnie 3 preparaty, koszt leczenia ok 110 - 260 na miesiąc.
Nootropil moim zdaniem nie szkodzi ale i nie pomaga.

3. Data: 2004-02-18 15:26:59

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wizyta u psychiatry konieczna albo wezwanie do domu psychiatry.

a czemu nie neurolog?

4. Data: 2004-02-18 16:52:14

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ela" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości:

> Wizyta u psychiatry konieczna albo wezwanie do domu psychiatry.
> Leki są, aktualnie 3 preparaty, koszt leczenia ok 110 - 260 na miesiąc.
> Nootropil moim zdaniem nie szkodzi ale i nie pomaga.

Czy możesz napisać, jakie to leki?

Agata

5. Data: 2004-02-18 17:22:22

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy możesz napisać, jakie to leki?

pewnie Aricept, Yasnal, Exelon, Reminyl

6. Data: 2004-02-18 18:21:55

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> pewnie Aricept, Yasnal, Exelon, Reminyl

Poczytałam conieco o tych lekach. Wszystkie informacje znalazłam na stronach
dotyczących choroby Alzheimera. Mam wątpliwości - czy zastosowanie tych
leków ma sens tylko w przypadku takiej diagnozy? Zmiany otępienne, które
widzę u tej osoby, mnie (zresztą laikowi) kojarzą się bardziej z tzw.
otępieniem starczym, na podłożu miażdżycowym. W gruncie rzeczy przyczyn ch.
Alzheimera do końca jeszcze nie zbadano, być może mają podobną etiologię.
Czy lekarz, aby zastosować któryś z tych leków musi mieć jasną diagnozę:
Alzheimer, czy otępienie starcze? Czy to jest tak, że efekt bedzie
niezależnie od przyczyny? (jak pisałam wcześniej, o jakąś specjalistyczną
konsultację będzie trudno, ale na pewno poszukam neurologa, czy psychiatry -
btw, kto właściwszy?)

Agata

7. Data: 2004-02-18 19:29:01

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konsultację będzie trudno, ale na pewno poszukam neurologa, czy psychiatry -

Sorry, ale gdybys przeczytala te strony dokladnie to doczytalabys, ze nie ma
czegos takiego, jak otepienie starcze. Otepienie starcze to baaaardzo stary
termin, kompletnie nieprofesjonalny, mowi tylko o tym, ze zmiany otepienne
wystepuja u starego czlowieka. Przyczyn zmian otepiennych jest cala masa, ale
najczestsze to otepienie alzheimerowskie i otepienie naczyniowe. Obecnie na
rynku jest kilka lekow stosowanych w chorobie Alzheimera i innych otepieniach:
Aricept (ok.100zl), Yasnal (generik Ariceptu - ok. 70zl, niestety, z opinii
znajomych lekarzy wynika, ze chyba gorszy od oryginalu), Exelon (ok. 100 zl),
Reminyl (w zaleznosci od dawki ok. 200-280 zl) i nowo zarejestrowana memantyna,
ktora jest juz w aptekach (pod nazwami Ebixa i Axura-ok. 180 zl/miesiac).
Co do pytania neurolog czy psychiatra-chyba najlepiej zwrocic sie do osrodka,
ktory specjalizuje sie w rozpoznawaniu i leczeniu otepien (niezaleznie czy
prowadza go psychiatrzy czy neurolodzy) - polecam strony www.alzheimer.pl i
www.psychogeriatria.com - tam znajdziesz jakies namiary.
Pozdrowka

Tomek

8. Data: 2004-02-18 19:50:06

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:

> [...]
Otepienie starcze to baaaardzo stary
> termin, kompletnie nieprofesjonalny, mowi tylko o tym, ze zmiany otepienne
]To ja sorry, nie znam się na tym, no i nie jestem lekarzem, a ponadto nie
przeczytałam wszystkiego przez tę godzinę, mogę mylić pojęcia. Szczególnie,
że w necie trudno znaleźć jakąś rzetelną wiedzę medyczną, jeśli jest się
laikiem (znalazłam np. coś takiego: "Choroba Alzheimera - otępienie starcze,
zazwyczaj występujące po 65. roku
życia"... )http://www.if-pan.krakow.pl/ptp/tydzmozgu03_pliki/1
30303.htm

No i bądź tu madry i pisz wiersze! :(

> [...]
osrodka,
> ktory specjalizuje sie w rozpoznawaniu i leczeniu otepien (niezaleznie czy

Tomku, bardzo dziękuję Tobie (i innym autorom postów) za te wszystkie
informacje. Nie ma możliwości diagnozy w jakimś specjalistycznym ośrodku
(odległość, brak możliwości transportu itp), może z tymi informacjami uda
się na miejscu uzyskać jakąś pomoc...

pozdrawiam,
Agata

9. Data: 2004-02-19 20:05:42

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

To może ja powiem, czemu, moim skromnym zdaniem, właśnie psychiatra.
Czasem zaburzenia procesów poznawczych u osób starszych nasilają się w
przypadku zespołów depresyjnych i trzeba zróżnicować co jest własciwą
przyczyną zmian. Zaburzenia depresyjne u osób starszych mają swój
specyficzny obraz, który można pomylić właśnie z otępieniem.
Co do memantyny, to o ile wiem, stosuje się ją jako lek dodatkowy przy
leczeniu inhibitorami (riwastygminą, donepezilem i galantaminą). Lek jest
nowy i doświadczeń z nim nie mam jeszcze.

Torbiel Jajnika - POMOCY
Prosba o ocene wynikow (tarczyca)
Zielonkawo-zolty nalot w glebi jezyka.
[Anielka 2l.] Co robić?! - błędne koło