[Anielka 2l.] Co robić?! - błędne koło

1. Data: 2004-02-18 09:45:26

Temat: [Anielka 2l.] Co robić?! - błędne koło
Od: Katanka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie, pierwszy raz na grupie :)
Do tej pory pisałem na grupę o dzieciach, ale to co od kilku dni
przezywamy z zona i coreczka wymaga większego nagłosnienia i prosby o
pomoc.

Opisze krótko co się z nasza córeczką dzieje. Mała ma niedorozwój
szkliwa. Podobno odziedziczyła to po mnie, tak mówią stomatolodzy. Ja
bez kłopotu sobie z tym radzilem. Nie działo sie nic niepokojącego, a w
wieku 17 lat zrobiłem sobie zabki i do teraz sa zwyczajne (mam 25 lat).
O ile moje zęby byłu od połowy bez szkliwa, to moja córeczka nie ma go
ani troszkę. Ja miałem chorych zębów 12, córeczka ma tylko 4 na górze.

Kilka miesięcy temu poszliśmy do dentysty, ponieważ ząbki spiłowały jej
się dość poważnie. Ma je prawie na równi z dziąsełkami. Dentystka
powiedziała, że robią jej sie przetoki (zapalenie ropne nad ząbkami). O
ile sobie przypominam również coś takiego mi się robiło w wieku 6, 7
lat. Jednak nie przeszkadząło mi to, pękały te przetoki, nie bolało
mnie, nawet nie mowiłem rodzicom. Mała natomiast dostaje gorączki.
Gorączka trwa 2, 3 dni i przechodzi. Do niedawna myśleliśmy, że to
zwykłe przeziębienie, ale dentystka uświadomiła nas, że to własnieod
zapalenia od żabków. Powiedziała, że należy przewiercić ząbki aby ropka
spływała swobodnie do buzi. Nic więcej nie radziła robić ponieważ jest
duża szansa, że zęby stałe będą już dobre. Szansa jest tym większa im
mniejsza będzie liczba tych zapaleń, ponieważ zawiązki nowych zębów mogą
się tym zarazić lub nie. Więc liczy się czas.

Niestety mała nie dała nic zrobić w buzi. Próbowalismy kilka razy i nic.
Dentystka poleciła klinikę w Prokocimiu koło Krakowa. Podobno tam robią
zabiegi u dzieci pod pełna narkozą. W naszym miescie Bielsko-Biała nie
podjął się tego nikt. Woszem robią pod narkozą, ale tylko u dorosłych.
Gdy o tym dowiedzieliśmy się z żoną, On się podłamała. Ja jednak byłem
twardy, wspierałem ją i mówiłem, że wszystko będzie dobrze. Okazało się
też, że ten zabieg nie kwalifikuje sie pod NFZ i będziemy musieli
zapłacić około 1000 do 1500 PLN. No nic, musiałem zarabiac pieniądze,
wsparli mnie przyjaciele z grupy pl.rec.konsole (jesteśmy dośc blisko).
Żona pojechała z mała do szpitala i umówiła się na zabieg na
poniedziąłek. W piątek (to było tydzien temu) robiła badanie krwi ("OB"
czy jakoś tak). Wyszło podwyższone. Dzwonimy do szpitala, a Ci
przekladają operacje o tydzień.

Anielka przedwczoraj zaraz po obudzeniu powiedziała, że ją bolą
dziąsełka. Dostała gorączki 38. Daliśmy jej nurofen, posmarowalismy
żelem dziąsełka i gorączka ustąpiła.
Potem powiedziała, że nic już ją nie boli i była cały dzień normalna.
Wiedzielismy, że to od tych nieszczęsnych ząbków, jednak ropnych przetok
nie było. Wieczorem dostała znowu gorączki, tym razem mocniejszej, 39.5.
Gdzies około 22:00 podczas spania. Po nurofenku gorączka spadła do 37.0.
Rano
miała 37,5 ... wieczorem 38,5 i daliśmy jej czopek dla dzieci przeciw
gorączce. Nie bolało ją nic, praktycznie gdyby nie ta gorączka to
dziecko było normalne, zupełnie normalne. Bawiła się, ślicznie jadla,
nic ją nie bolało, usmiechała, wariowała. Po czopku gorączka zniknęła a
mała się zaczęła pocić. O 3:00 w nocy gorączka 39.1. Po nurofenie
zmniejszyła sie do 37,5. Rano teraz ma 38. Do lekarza idzie o godzinie
13. Ale co lekarz może poradzić ... i dlaczego uważam to za błędne koło
?!

Wlasnie :( Lekarz da jej antybiotyk, wtedy w szpitalu przeloza operacje
o 2 tygodnie, poniewaz anestezjolog nie zgodzi sie na uspienie dziecka
przy antybiotyku. Przez 2 tygodnie mała dostanie znowu zapalenia i tak w
kółko :(
Jesli jej nic nie damy to chyba tego nie wytrzymam. Nie moge dluzej
patrzec jak sie meczy w nocy, wczoraj cos majaczyla o suficie, ze nie
chce syfitu bo jest brzydki :( Jest taka rozpalona. W nocy nie moglem
spac, powoli zalamalem sie tez i ja. O dziwo zona byla dzielna. To nasze
pierwsze dziecko, jestesmy dosc mlodym malzenstwem i dosc mlodymi
ludzmi. Nie mamy doswiadczenia i ciezko nam jest z tym, do tego tak
bardzo kochamy córeczkę.
Nie wiemy co robic, kompletnie ... Chcielibysmy aby ten zabieg zostal
przeprowadzony jak najszybciej, powiedzieli ze powyrywaja jej te martwe
zabki i zapalenia nie beda sie robily.

Pomocy! Moze choć jakieś dobre slowo, moze jakas rada jak walczyc sobie
z goraczka u takiego smyka jakim jest 2 letnia dziewczynka. Czy godzic
sie na antybiotyk ? Czy moze lepiej walczyc dalej z goraczka i szybko
robic zabieg pod narkoza ...

Chce mis ie plakac jak o tym mysle :( Przepraszam za chaotyczny mail,
pisze dosc rozstrzesiony i w obawie przed szefowa w pracy.

PS. Kurcze, a jak pomyśle ile pieniędzy płacę na służbe zdrowia z
wypłaty ... a tu nic :(

2. Data: 2004-02-18 13:02:30

Temat: Re: [Anielka 2l.] Co robić?! - błędne koło
Od: "Jan Kowalski" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

Nie jestem lekarzem więc nie wiele tu mogę mądrości wypowiedzieć.

Mogę tylko cię pocieszyć i powiedzieć że dacie sobie radę i wszystko będzie
ok.

A co do gorączki, jeżeli ona powstaje na skutek zapalenia w jamie ustnej

to może zastosujecie zioła do płukania ust. Nie wiem czy mała jest wstanie
wypłukać

sobie usta ale myślę że można to zrobić równie dobrze jakimś gazikiem.

Wiem, że nie rozwiąże problemu zębów ale może do zabiegu da się ją utrzymać
bez temperatury.

Ja stosowałam takie zioła Dentosept, ale nie wiem czy można je stosować u
dzieci.

Najlepiej zapytaj w aptece. Dodatkowo możesz przeanalizować kilka ziółek do
picia z podanego opisu poniżej.

Nie myśl sobie tylko, że jestem fanką ziółek itp. Nie nie ale stosuję je
sobie na grypkę i inne dolegliwości i pomagają dlaczego więc nie spróbować.

A i jeszcze jedno antybiotyki bez posiewu u 2l dziecka stanowczo odradzam.
Chyba, że lekarz jest na sto procent pewien jaka to bakteria. Ale z tego co
mówisz to chyba nie.

Mam nadzieję, że to trochę pomogło.

Grażyna

Gorączka

Jest naturalną odpowiedzią organizmu na infekcję, kiedy bowiem organizm
mobilizuje siły obronne do zwalczenia wirusów.

Ważne jest, aby w czasie gorączki pić dużo płynów, gdyż przyspiesza to
proces zdrowienia. Warto pić wówczas napar z rumianku lub kwiatu lipy, które
mają właściwości zarówno relaksujące, jak i napotne, a ponadto zapewniają
dobry sen. Szczególną herbatką na gorączkę jest napój przygotowany według
przepisu: jednak łyżeczka od herbaty utartego imbiru, kawałek cynamonu,
filiżanka gorącej wody, cytryna i miód. Herbata ta działa napotnie, a
ponadto zawiera duże ilości witaminy C.

Zioła, które pomogą przetrwać przeziębienie
Jeżówka purpurowa - To zioło znane jest w medycynie ludowej już od dawna.
Obecne badania również potwierdzają przeciwbakteryjne działanie rośliny oraz
jej zdolności pobudzania układu odpornościowego, co jest szczególnie
korzystne w przypadku chorób wirusowych. Zawarte w niej polisacharydy
odgrywają kluczową rolę w zapobieganiu wnikaniu wirusów do komórek naszego
organizmu. To zioło pobudza także leukocyty T, które zwalczają infekcje i
utrzymują w dobrej kondycji układ immunologiczny.
Jeżówka pochodzi z Ameryki Północnej, choć obecnie uprawiana jest na całym
świecie.
Obecnie zioło jest dostępne w postaci gotowych kropli i można je kupić w
aptece bez recepty.

Jagody bzu czarnego - Już w zamierzchłych czasach sporządzano z jagód bzu
czarnego wino, które jako środek wzmacniający przyjmowano w przypadku
przeziębienia i grypy. Napar z tych jagód zaś obniżał gorączkę, działał
napotnie i przeciwbólowo.
Bez czarny dzięki obecności kwasu ursolowego wykazuje również właściwości
przeciwzapalne. Roślina zastosowana do płukania gardła zmniejsza ból i
poczucie ogólnego rozbicia związane z przeziębieniem. Stosuje się go w
dolegliwościach układu oddechowego, np. przy katarze. Jako środek moczopędny
wspomaga usuwanie toksyn z organizmu.
Napar z kwiatów bzu czarnego wykorzystuje się w przeziębieniach i grypie
trzy razy dziennie po szklance napoju. Napar z liści lub odwar z kory mogą
posłużyć jako płyn do płukania jamy ustnej i gardła.
Bez czarny, zarówno kwiaty, jagody, liście i kora, można dostać bez recepty
w sklepach zielarskich.

Rumianek - Jest to najbardziej znane i najczęściej wykorzystywane zioło.
Działa przeciwzapalnie, przeciwalergicznie, a także kojąco, może być także
stosowany do inhalacji przy katarze. Jest szczególnie polecany jako herbatka
w okresie przeziębienia.
Podczas zaparzania rumianku ważne jest, żeby przykryć spodeczkiem filiżankę,
ponieważ cenny olejek eteryczny uwalnia się po zalaniu go wrzątkiem. Może
być także stosowany do inhalacji przy katarze.
Rumianek dostępny jest w sklepach zielarskich albo w gotowych saszetkach,
albo w postaci przygotowanych sypkich ziół.

Lipa - Przede wszystkim poleca się działanie napotne lipy, które pomaga
organizmowi w pozbyciu się różnych szkodliwych substancji. Połączenie
właściwości przeciwgorączkowych z właściwościami łagodzącymi nieżyt nosa
czyni lipę skutecznym środkiem w leczeniu przeziębień i grypy. Jest również
pomocna w bezsenności oraz bólach głowy wywołanych katarem.
Napar z lipy stosuje się się trzy razy dziennie po szklance napoju.

Krwawnik pospolity - Działanie krwawnika pospolitego jest szeroko znane od
wielu lat. Roślina ta zawiera kwas salicylowy, azuleny, flawonoidy, kwasy
roślinne i sole mineralne obfitujące w związki manganu. Dzięki tym związkom
krwawnik pospolity ma właściwości przeciwzapalne i rozkurczowe, zatrzymujące
krwawienie. Najlepiej znany ze swojego dobroczynnego działania na układ
oddechowy jest krwawnik. Działa również napotnie i dzięki temu jest
szczególnie skuteczny w przeziębieniach i grypie.

Wiciokrzew - Według ziololecznictwa zachodniego wykorzystuje się go do
sporządzania płynów do płukania jamy ustnej i gardła w przypadku infekcji
gardła. Zioło to jest także skuteczne we wczesnym leczeniu gorączki, bólu
gardła i bólów głowy wywołanych przeziębieniem. Tradycyjne ziołolecznictwo
zaleca wiciokrzew w leczeniu ropni i obrzęków, szczególnie gardła, oczu.

Mięta pieprzowa - Zioło to od dawna jest wykorzystywane ze względu ma swoje
właściwości obniżające gorączkę w przeziębieniu i grypie. Chińska medycyna
stosuje miętę w bólach głowy i kaszlu, a przede wszystkim we wczesnym
stadium przeziębienia i grypy.
W przypadku przeziębienia lub grypy dodaje się szczyptę mięty do herbaty,
razem z krwawnikiem pospolitym i kwiatami czarnego bzu oraz miodem. Na
przygotowanie herbatki rozgrzewającej świetnie nadaje się również owoc
dzikiej róży zawierający duże ilości witaminy C.

3. Data: 2004-02-18 13:14:16

Od: Katanka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Kowalski wrote:

> A i jeszcze jedno antybiotyki bez posiewu u 2l dziecka stanowczo odradzam.

Co znaczy bez posiewu ? Dzwonilismy teraz do szpitala i powiedzieli ze
jesli okaze sie ta goraczka od zabkow to wlasnie maja dac jej
antybiotyk: Dalacin C.

Dziękuję ZA SŁOWA OTUCHY.

4. Data: 2004-02-18 13:34:45

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katanka" <k...@i...pl> skrev i meddelandet

> Co znaczy bez posiewu ? Dzwonilismy teraz do szpitala i powiedzieli ze
> jesli okaze sie ta goraczka od zabkow to wlasnie maja dac jej
> antybiotyk: Dalacin C.

http://whyfiles.org/038badbugs/scope.html

Po angielsku.

5. Data: 2004-02-18 13:35:44

Od: "Jan Kowalski" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy, że najpierw pobiera się wymaz z jamy ustnej, oddaje do
laboratorium

i tam panie ładnie badają jakie bakterie są odpowiedzialne za stan zapalny.

Jeżeli wiesz jakie, to wtedy przepisuje się antybiotyk na ten określony
szczep.

Bo bardzo często jest tak, że lekarze przepisują antybiotyk w ciemno.

Różne antybiotyki zabijają różne szczepy bakterii. I dlatego ważnym jest aby

przepisać odpowiedni antybiotyk. Bo stosowanie antybiotyków nie jest bez
wpływu na organizm

człowieka a i czasami bywa tak że od częstego ich brania bakterie się na
niego uodparniają.

Antybiotyki rónież zabijają florę bakteryjną (tę dobrą) np. przewodzie
pokarmowym, dlatego więc lekarze przepisują środki brane z antybiotykami,
które to regulują florę bakteryjną. Sam możesz je kupić w aptece są bez
recepty, dobry jest Trilac. Więc jak mała dostanie antybiotyk to poproś też
lekarzy o Trilac. Myślę, że w szpitalu wiedzą co należy robić więc na pewno
będzie ok.

A z tymi ziółkami spróbuj może coś pomoże.

Grażyna

> [...]
>
> Co znaczy bez posiewu ? Dzwonilismy teraz do szpitala i powiedzieli ze
> jesli okaze sie ta goraczka od zabkow to wlasnie maja dac jej

krew w moczu
Chorba Dariera -nadal
UWAGA! Informacja dla pacjentów z chorobami wątroby i przewodu pokarmowego
WIRUS
Czy 6 cm torbiel na jajniku 21-letniej kobiety to coś bardzo poważnego?? POMOCY