zmiany od sierpnia w zasiłkach???

1. Data: 2005-05-30 08:18:01

Temat: zmiany od sierpnia w zasiłkach???
Od: kesser <kesser@[to usun]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Złożyłem ostatnio wniosek do ZUS z decyzją o stopniu niepełnosprawności
wydaną przez Komisję Powiatową d/s Orzekania ON. Na podstawie tego
orzeczenia przyznano mi zasiłek/dodatek (ciągle mylę pojęcia :-))
pielęgnacyjny 144,00pln. Jednak ZUS przyznał tylko do sierpnia bo ponoć od
sierpnia kto inny będzie wypłacał i mają się zmienić zasady. Ktoś coś
więcej może mi powiedzieć. Co i jak po sierpniu??

2. Data: 2005-05-30 10:19:36

Temat: Re: zmiany od sierpnia w zasiłkach???
Od: "EB" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kesser <kesser@[to usun]poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> sierpnia kto inny będzie wypłacał i mają się zmienić zasady. Ktoś coś
> więcej może mi powiedzieć. Co i jak po sierpniu??

Co prawda od września bedą zmiany w świadczeniach rodzinnych ale nie dotyczą
one zasiłku pielęgnacyjnego.Będzie on wypłacany na dotychczasowych zasadach.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wypłatę mogą przejąć MOPSY, tak
jak już przejeli część rodzinnych i wychowawcze a to "ta sama pula świadczeń".

Pozdrawiam Ewa.

3. Data: 2005-05-30 10:30:26

Od: "Lens" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sierpnia kto inny będzie wypłacał i mają się zmienić zasady. Ktoś coś
> więcej może mi powiedzieć. Co i jak po sierpniu??

W ZUSie nie wiedza co sie dzialo wczoraj, co sie dzieje dzisiaj to pewnie
tez nie wiedza co sie bedzie dzialo w sierpniu.

Ja od maja 2004 nie mialem wyplacanego zasilku (dodatku) bo nikt z ZUSu nie
powiadomil mnie o zmianie przepisow i koniecznosci ponownego zlozenia
wniosku -jednak zaczelem sie tym interesowac "co, jak, czemu" i w marcu
zlozylem "podanie" do Miejskiego Osrodka Pomocy Spolecznej bo w ZUSie
powiedzieli ze teraz wyplatami zajmuja sie MOPSy. Po przyznaniu mi
zasilku/dodatku przez MOPS (bezterminowo), postanowilem ubiegac sie o
wyplate dodatku za 10 m-cy przez ktore nie dostawalem go nie z mojej
winy -zgodnie z informacja uzyskana w ZUSie napisalem pismo do... ZUSu a nie
do MOPSu -w pismie wszystko dokladnie opisalem (dokladne daty, numery, kwoty
etc.) i po jakims czasie dostalem kopie pism ktore ZUS wyslal do mojego
obecnego pracodawcy i do pracodawcy mojego ojca (On wczesniej dostawal
dodatek) z prosba o informacje o moim zasilku -teraz dostalem pismo z ZUSu w
ktorym wyjasniaja zebym wypelnil wniosek (zalaczony) i odeslal do ZUSu w
celu weryfikacji czy nalezy mi sie zasilek -zupelnie im nie przeszkadza ze w
marcu zostalem pozytywnie zweryfikowany w MOPSie i dostaje zasilek, a nic
nie wspominaja o "zaleglym" zasilku/dodatku za 10 m-cy, ktory byl
przedmiotem mojego pisma -nie wiem czy tam ktos to koordynuje, czuwa nad tym
i wie co sie tak naprawde dzieje.

pozdr.

4. Data: 2005-05-30 10:31:32

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wypłatę mogą przejąć MOPSY, tak
> jak już przejeli część rodzinnych i wychowawcze a to "ta sama pula

To znaczy, ze bede o te 144 zl do tylu bo wg. kryteriow MOPS zadna pomoc mi
nie przysluguje

Leszek

5. Data: 2005-05-30 11:18:58

Od: kesser <kesser@[to usun]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

LECH DUBROWSKI wrote:

> [...]

Właśnie tak powiedziała pani w ZUS że od sierpnia zarządzać i wypłacać będą
te same panie co teraz w powiecie zajmowały się zasiłkami dla samotnych
matek itd.

> To znaczy, ze bede o te 144 zl do tylu bo wg. kryteriow MOPS zadna pomoc
> mi nie przysluguje

Właśnie to mnie głównie interesuje tzn. czy będą od nowa jakieś komisje i
300 tysięcy kwitów. Teraz dostałem na stałe ten stopień, jakby mieli teraz
na nowo weryfikować to by podważyli wcześniejsze decyzje. Co innego jak
ktoś ma na czas określony i mu się skończy to mogą maglować od zera. Co do
samych wypłat to też mnie trochę zaskoczyło. Wcześniej miałem na czas
określony do 31 marca. Z różnych względów na komisji stanąłem w maju i
dostałem na stałe. ZUS nie wypłacił mi za kwiecień zasiłku pomimo ciągłości
i tego że niepełnosprawność nie uległa zmianie.

6. Data: 2005-05-30 12:01:51

Od: "EB" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LECH DUBROWSKI <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> To znaczy, ze bede o te 144 zl do tylu bo wg. kryteriow MOPS zadna pomoc mi
> nie przysluguje

Nie nie będziesz "do tyłu". Przy ustalaniu prawa do zasiłku pelęgnacyjnego
nie obowiązuje kryterium dochodowe tzn. że możesz mieć duże dochody w/g MOPS
i dostawać zasiłek.

Pozdrawiam Ewa.
> Leszek

początki początki...
Podatek i odliczenia
Bieg uliczny w Oleśnicy :-(
SUper Okazja - Tanio Drukarka Cannon, Cyfrówka Trust, Książki informatyczne
[Okazja Ebay] Tania DRUKARKA, CYFRÓWKA, KSIĄŻKI - ZOBACZ