zmywarka

1. Data: 2002-02-10 18:42:10

Temat: zmywarka
Od: "basia" <b...@n...sikornik.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może mi powiedzieć czy zmywarki do naczyń pobierają dużo wody?
Chodzi o oszczędność - być może już niedługo zamieszkamy w domku, gdzie są
zamontowane liczniki wody. Ja chciałabym kupić zmywarkę do naczyń a przyszły
ślubny upiera się, że to zżera dużo wody i trzeba mieć mnóstwo skorup a i
tak nie wszystkie można wrzucić do zmywarki. Ja jestem uczulona na środki do
mycia naczyń i wolałabym te skorupy jednak do zmywarki...

więc jak to jest z tym poborem wody? po zakupie domku musimy mocno zacisnąć
pasa i uważać na wydatki - dlatego to takie dla nas ważne

dziękuję za odpowiedź
Basia

1. Data: 2002-02-10 20:30:42

Temat: Re: zmywarka
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"basia" <b...@n...sikornik.gliwice.pl> writes:

> Czy ktoś może mi powiedzieć czy zmywarki do naczyń pobierają dużo wody?

Kazda zmywarka powinna miec to podane w instrukcji...

Generalnie jest tak - zmywarka oczywiscie zuzyje wiecej wody niz przy
myciu recznym metoda nalania wody do zlewu i mycia w stojacej wodzie z
mydlinami, a potem wyplukania (tez w stojacej wodzie albo szybko pod
kranem). Ale kto teraz tak zmywa? Raczej odchodzi mycie pod kranem z
biezaca woda (i to ciepla). Od takiego zmywania to zmywarka jest
oszczedniejsza.

MJ

1. Data: 2002-02-11 07:24:05

Od: "Arek S." <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś może mi powiedzieć czy zmywarki do naczyń pobierają dużo wody?
> Chodzi o oszczędność

Zmywarki pobierają znacznie mniej wody niż zmywanie ręczne z płukaniem pod
bieżącą wodą - także tu jest oszczędność.
Jest jedna druga strona medalu: używanie środków do mycia w zmywarkach
(proszek + sól + nabłyszczacz) kosztuje zauważalnie więcej niż kupno samego
płynu do zmywania ręcznego. A tego producenci zmywarek przed kupnem nie
powiedzą.......

Arek S.

1. Data: 2002-02-11 08:31:43

Od: "TM" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie posiadamy zmywarki, ale mamy podobny problem, moja (przyszła) ślubna
jest uczulona na detergenty. Alergolog nam powiedział, że w takim przypadku
kupno zmywarki to duża oszczędność w dłuższym czasie - bo po kilku latach
nie dbania o siebie (należy unikać kontaktu z alergenami) salergia się
zaostrza i przechodzi się wtedy ponoć na leczenie (objawów) sterydami - a
to jest cholernie kosztowne...
W tej chwili zmywarki nie posiadamy (niestety kuchnia ma 4,4m^2),
rozwiązanie było jedno - ja zmywam.
Może przejdźcie się z mężem do lekarza a później zaproponuj mu zmywanie -
powinien zmięknąć. Ja się do zmywania przyzwyczaiłem, a moje Kochanie jest
dzięki temu zdrowsze.

Pozdr,
TM

PS: Powyższe stwierdzenia odnośnie alergii mogą nie być precyzyjne, nie
jestem lekarzem. Dotyczyły konkretnego przypadku alergii skórnej na
detergenty.

1. Data: 2002-02-11 09:48:05

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski wrote:
> Średnio dziennie jedno zmywanie - 10gr woda, 30gr pastylka, 30gr
> energia. Na dwie osoby jak się ma dość talerzy, da się zmywać co dwa
> dni.
Na dwie osoby szacowałbym co 3 - 4 dni. Nas jest piątka i wychodzi
średnio co 1,5 dnia.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2002-02-11 10:22:33

Od: Adam Moczulski <a...@z...legnica.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a):

> Czy ktoś może mi powiedzieć czy zmywarki do naczyń pobierają dużo wody?

12 do 18l/zmywanie.

> Chodzi o oszczędność - być może już niedługo zamieszkamy w domku, gdzie są
> zamontowane liczniki wody. Ja chciałabym kupić zmywarkę do naczyń a przyszły
> ślubny upiera się,

Naprawić wadliwy egzemplarz. Jak się nie da - wymienić.

Pozdrawiam
Adam

1. Data: 2002-02-11 10:32:36

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:

> Czy ktoś może mi powiedzieć czy zmywarki do naczyń pobierają dużo wody?
> Chodzi o oszczędność - być może już niedługo zamieszkamy w domku, gdzie są
> zamontowane liczniki wody.

Nie podam Ci dokladnych danych, bo po prostu juz nie pamietam. Ale jak
przymierzalam sie do zakupu zmywarki, zrobilam eksperyment. Wzielam
litrowy sloik i nalalam do zlewozmywaka wody za jego pomoca. W ten
sposob zmierzylam, ile wody zuzywam na 1 zmywanie reczne (zmywanie pod
bierzaca woda jest baaardzo nieekonomiczne). Wyszlo na to, ze zmywarka
zuzywa mniej niz ja.
Owszem, trzeba miec ciut wiecej naczyń, ale ten problem to juz załatwiły
niezwykla absorbujace dzieciaki - jak i tak moglam zmywać 1 raz
dziennie, to musiało mi na czały dzień naczyń wystarczyć.
Nie wszystko można w niej zmywać - owszem, ale ja i tak ręcznie
malowanej porcelany na codzień nie używam. Do tego dochodzi częsć
plastików (te co lepsze sie nadają), srebra i drewno. Ja jeszcze zmywam
co wieksze garnki ręxcznie - mam 45cm zmywarkę, wieksza sie u mnie nie
miesci, a w tej mało dużych garnków się miesci. Jednak i tak uważam, że
jest to jeden z najwspanialszych zakupów. Dla mnie to około 1,5 godziny
pracy dziennie + stan rąk (zarówno dolegliwosci alergiczne jak i
reumatyczne są przeszłoscią).
Pozdrawiam, Katarzyna

1. Data: 2002-02-11 10:58:40

Od: "Arek Chałupka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na dwie osoby szacowałbym co 3 - 4 dni. Nas jest piątka i wychodzi
> średnio co 1,5 dnia.

A nas jest dwoje i zmywamy codziennie (zmywarka 60-ka)
Arek

1. Data: 2002-02-11 11:15:52

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> writes:

> Na dwie osoby szacowałbym co 3 - 4 dni. Nas jest piątka i wychodzi
> średnio co 1,5 dnia.

Ale obiady jecie w stolowce, a kolacje jedza tylko dzieci?

Bo nas jest dwojka i zmywarki sie nie wlacza tylko w te dni, kiedy
idziemy na obiad do rodzicow/tesciow...

MJ

1. Data: 2002-02-11 11:43:28

Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 11 Feb 2002 10:48:05 +0100, Michal Sobkowski
<m...@i...poznan.pl> pisze:

>Na dwie osoby szacowałbym co 3 - 4 dni. Nas jest piątka i wychodzi
>średnio co 1,5 dnia.

Na 7 osob wychodzi 2 - 3 razy dziennie :-)
A w weekendy to 3 - 4...

pozdrawiem serdecznie

Andrzej Garapich
garapich@_WYWAL_TO_palac.pl

gdzies przeczytane (nie moje)
- znudziło mnie pisanie idiotyzmów,
więc dla odmiany napisałem głupotę.

Podloga z drewna egzotycznego
Grzyby na balkonie - działce - nie na ścianach
mrówki faraona
Pilne pytanie o KM w BPH-PBK [opłata za aneks]
Pilne ksiazeczka mieszkaniowa