zmywarka i zacieki na naczyniach

11. Data: 2008-04-07 09:11:34

Temat: Re: zmywarka i zacieki na naczyniach
Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

JoShiMa pisze:
[...]
> Ale filtr myjesz od czasu do czasu?

Już dwa razy sprawdzałem filtry czy nie są zabrudzone. :/ Co w nich było
to czyściłem, zmywarkę użytkuję zaledwie od miesiąca.

--
to powiedział *hephalump*

12. Data: 2008-04-07 09:16:58

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@a...pl pisze:

> [...]
> Piszesz, ze masz bardzo twarda wode - moze regeneracja zloza jest
> ustawiona za rzadko lub wrecz przeciwnie - za czesto.
> 2. spawdz nablyszczacz i jego dozowanie (u mnie mniej wiecej na 30%
> skali)
> 3. uzyj chocby na probe innego detergentu (np. proszek Somat lub
> Calgonit)
> 4. wyjmij wszystkie filtry i umyj je
> 5. sprawdz droznosc dysz w wiatrakach
> 6. zrob pranie bez naczyn (mozna dodac srodka czyszczacego do
> zmywarek)
>
> 7. jesli ww. nie pomoze wezwij serwis, bo powyzsze punkty to chyba

Ok. przejdę jeszcze raz punkt po punkcie zgodnie z Twoimi wskazówkami.
Jak sie nic nie zmieni będę kontaktował się z serwisem. Dzięki.

to powiedział *hephalump*

13. Data: 2008-04-07 19:23:57

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@a...pl pisze:
[...]
> 6. zrob pranie bez naczyn (mozna dodac srodka czyszczacego do
> zmywarek)

[...]

Poczytałem też co inni kiedyś pisali o zmywarkach i zgodnie z jedną z
rad puściłem krótki program z łyżeczką kwasku cytrynowego zamiast
detergentu. Naczynia z zaciekami były w zmywarce. Efekt - naczynia
czyste i bez zacieków, ścianki i dno zmywarki też wyraźnie mniej pokryte
nalotami. No i co to może być? czyżby to jednak był osad z wody (kamień
kotłowy?)?

to powiedział *hephalump*

14. Data: 2008-04-07 20:13:57

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zacieków, ścianki i dno zmywarki też wyraźnie mniej pokryte nalotami. No i
> co to może być? czyżby to jednak był osad z wody (kamień kotłowy?)?

Ewidentnie. A masz wodę w zasobniku z solą?

Witek

15. Data: 2008-04-07 20:17:29

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witek pisze:
> Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> Ewidentnie. A masz wodę w zasobniku z solą?

Tak jest tam woda, a dokładniej to solanka (roztwór nasycony bo na dnie
są kryształki nie rozpuszczonej soli).

--
to powiedział *hephalump*

16. Data: 2008-04-08 06:46:52

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> Tak jest tam woda, a dokładniej to solanka (roztwór nasycony bo na dnie
> są kryształki nie rozpuszczonej soli).

Dziwnie odpowiadasz. Większość tych co próbuje ci pomóc posiada zmywarki
dłużej od ciebie.

Soli masz mieć zasypane POD KOREK. Soli ma ubywać z czasem i zostaje
solanka, jak się solanka rozcieńczy to świeci wskaźnik, bo gęstość roztworu
spada. Wodę zmiękcza złoże jonitowe a sól wyłącznie regeneruje to złoże.
Jeśli nie używałeś soli to złoże może się ciut zużyło i żeby jego
właściwości powróciły to należy używać soli aby się nasyciło. Jednorazowe
zasypanie garstki soli żeby były na dnie kryształki nie wystarczy.
Nie bądź śmieszny, próbowałeś być mądrzejszy niż fabryka a teraz skuczysz.

P.

17. Data: 2008-04-08 06:52:17

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

I ostatnie co mi przyszło do głowy to korek, ten od zbiornika z solą masz
niedokrecony i wypływa spod niego solanka, co nie może mieć miejsca. I stąd
możesz mieś takie cuda.

P.

18. Data: 2008-04-08 07:13:49

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/8/2008 8:46 AM, Pietrek napisał(a):

> Soli masz mieć zasypane POD KOREK. [...] Jednorazowe
> zasypanie garstki soli żeby były na dnie kryształki nie wystarczy.
> Nie bądź śmieszny, próbowałeś być mądrzejszy niż fabryka a teraz skuczysz.

Mam wrażenie, że twoja szklana kula to tandetna podróbka z Chin, a
hephalump nasypał soli do pełna, a nierozpuszczone kryształki na dnie
zobaczył teraz, po kilku tygodniach używania. :-)

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

19. Data: 2008-04-08 08:42:46

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Sobkowski pisze:

> Mam wrażenie, że twoja szklana kula to tandetna podróbka z Chin, a
> hephalump nasypał soli do pełna, a nierozpuszczone kryształki na dnie
> zobaczył teraz, po kilku tygodniach używania. :-)

Dokładnie. Wsypałem wcześniej całą paczkę soli (marka chyba nie jest
ważna) i teraz widzę tylko to co jeszcze się nie rozpuściło.

Dziś ustawię zmywanie jeszcze raz sprawdzając wszystkie ustawienia.
Jeśli osad znowu zacznie się pojawiać to będę kontaktował się z serwisem.

to powiedział *hephalump*

20. Data: 2008-04-08 13:40:23

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski"

> Mam wrażenie, że twoja szklana kula to tandetna podróbka z Chin, a
> hephalump nasypał soli do pełna, a nierozpuszczone kryształki na dnie
> zobaczył teraz, po kilku tygodniach używania. :-)

Chwilunia mistrzuniu ;)

Sam napisał, iż użytkuje sprzęt zaledwie od miesiąca i soli nie używał a
kolega teraz mi wyskakuje, że to niby sól miał i zobaczył teraz po kilku
tygodniach?

Coś ściemniacie obydwaj.

P.

czynsz - podgrzanie wody
spoldzielnia - dziura w szachcie, kto placi?
materac 2 w 1
Drzwi wewnętrzne niewykończone z góry. Jak jest u Was?
Turbiny do malowania natryskowego - jaka i gdzie kupic?