zmywarka jaka woda

1. Data: 2006-12-03 19:31:21

Temat: zmywarka jaka woda
Od: "ryko" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy już ma ktoś doświadczenie z podłączeniem bezpośrednio do ujęcja ciepłej
wody

2. Data: 2006-12-03 20:31:55

Temat: Re: zmywarka jaka woda
Od: "Piotrek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ryko <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ekv8rc$lof$...@a...news.tpi.pl...
> czy już ma ktoś doświadczenie z podłączeniem bezpośrednio do ujęcja
ciepłej
> wody

dwie wady:
1) ponieważ woda jest ciepła, zmywanie trwa krócej (mniej cykli myjących)
2) jeśłi suszenie jest kondensacyjne to będzie kiepsko (jeśli wogóle)
działać (kiepska kondensacja wody na ciepłych powierzchniach)

Jeśli masz wątpliwości to podłącz najpierw do gorącej wody i sprawdź efekty

Piotrek

3. Data: 2006-12-03 22:15:26

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):
> [...]
>
> dwie wady:
> 1) ponieważ woda jest ciepła, zmywanie trwa krócej (mniej cykli myjących)
Ale jeśli ktos ma np kuchnie na drugim końcu domu i ma z 12m rur to taka
zamykarkę najpierw bedzie pobierać zimna wode a potem ciepła popłynie.
Czy to było by efektywne?

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

4. Data: 2006-12-03 22:42:57

Od: piracik <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):

> dwie wady:
> 1) ponieważ woda jest ciepła, zmywanie trwa krócej (mniej cykli myjących)

Nie wiem jak w innych zmywarkach, ale u mnie czas jest okreslony dla
kazdego programu. Bez roznicy czy woda bedzie zimna czy goraca.

> 2) jeśłi suszenie jest kondensacyjne to będzie kiepsko (jeśli wogóle)
> działać (kiepska kondensacja wody na ciepłych powierzchniach)

Poza tym niektore skladniki srodkow myjacych zaczynaja dzialac tylko w
zimnej wodzie (enzymy czy cos takiego), dodatkowo odpadki zawierajace
duzo bialka potraktowane od razu goraca woda ulegaja denaturacji i duzo
gorzej domywaja sie.

--
"Nie wyczekuj formuly, by slepo cie wiodla, lecz kilka glosek szorstkich
i suchych jak drewno.

5. Data: 2006-12-03 23:20:08

Od: "Piotrek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piracik <j...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ekvjt2$2o3$...@n...onet.pl...

> Nie wiem jak w innych zmywarkach, ale u mnie czas jest okreslony dla
> kazdego programu. Bez roznicy czy woda bedzie zimna czy goraca.

Tak naprawdę to pewnie nie wiesz tego - czy próbowałeś podłączać gorącą wodę
?
Poza tym ja mam Siemensa i u mnie zmywania nie trwają tyle samo
Często zauważam, że np. program "auto" startuje z różnymi długościami
czasu - nie są to wielkie różnice (kilka minut) ale jednak...- podobno każdy
nastepny program trwa ile poprzedni taki sam

Piotrek

6. Data: 2006-12-04 16:38:50

Od: "zen" <z...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

ryko napisał(a):
> czy już ma ktoś doświadczenie z podłączeniem bezpośrednio do ujęcja ciepłej
> wody
Ja mam zmywarkę Siemensa SF55 podłączoną do ciepłej wody ,
kupioną 5 lat temu.Zmywa swietnie fakt nie była wtedy tania ale nie
żałuje , posłuży jeszcze wiele lat . Teściowe mają jakąś inną
firmę , cena była wyznacznikiem . Nie zawsze sa zadowoleni z efektów
mycia , zostają smugi , moze to ma znaczenie : jakość wody czy
używane środki , rynek opanowany jest przez jednego poducenta
środków do zmywarek , konkurencja wchodzi nieśmiało . Ja używam
proszku uważam ze jest lepszy od tabletek . Jesli Cię stać nie
żałuj na sprzęt i dbaj o niego a posłuży CI wiele lat.

7. Data: 2006-12-04 16:47:03

Od: "zen" <z...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcz najważniejsze upewnij się czy możesz podłączyć daną
zmywarkę do ciepłej wody, słyszałem ze są już pralki które
można podłączyć do ciepłej wody .Myśle ,że chodzi tutaj raczej o
oszczędność w prądzie czyli używaniu grzałki do jej podgrzania
przez zmywarkę.Wyzsze modele zmywarek np.Siemens :) posiada wymiennik
ciepła czyli zrzucając gorącą brudną wodę jej ciepło przekazuje
nabieranej .

8. Data: 2006-12-04 18:03:25

Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryko" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> czy już ma ktoś doświadczenie z podłączeniem bezpośrednio do ujęcja
> ciepłej wody

Uzupełniając to co napisali "przedpiszcy" - zastanów się, ile zaoszczędzisz?
Jednorazowo zużywasz około 15 l wody, tylko część jest grzana, ciepła woda
też kosztuje. Sprawdź ponadto, ile wody wylewasz, zanim pleci ciepła, bo
może się okazać, że nie zdąży dolecieć :)

Tak więc nie wiem, czy zdołasz cokolwiek w ten sposób zaoszczędzić.

Pozdr.
Janusz K.

9. Data: 2006-12-04 21:18:39

Od: piracik <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):
> Tak naprawdę to pewnie nie wiesz tego - czy próbowałeś podłączać gorącą wodę
> ?

Nie, skad. W instrukcji do mojego Bosha jest napisane zeby nie podlaczac
do goracej wody.

> [...]
> czasu - nie są to wielkie różnice (kilka minut) ale jednak...- podobno każdy
> nastepny program trwa ile poprzedni taki sam

To chyba wlasnie cecha programu "auto"? U mnie nie ma czegos takiego jak
"auto", sa 4 programy i kazdy od razu po wcisnieciu przycisku wyswietla
ile bedzie trwal.

IMO to jest bez sensu, oszczednosci jesli wogole sa to pomijalnie male,
a tak jak pisalem, srodki czysczace zaczynaja dzialac w zimnej wodzie,
nalanie goracej obniza ich sprawnosc, to samo zreszta jest w przypadku
pralek.

10. Data: 2006-12-06 12:59:22

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ekonomiczny sens może być tylko wtedy, gdy ciepła wodę masz 'za darmo', czyli jakiś
ryczałt w bloku, bez liczników.
BTW kiedyś miałem pralke podłączoną wyłącznie do gorącej wody (pralka z jednym
wejsciem, na zimną, nie dwuwejściowa) i
pranie było znakomite.
JaC

> Uzupełniając to co napisali "przedpiszcy" - zastanów się, ile zaoszczędzisz?

It has removed 2754 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

okap z filtrem węglowym czy metalowym?
Pralka - doradźcie wybór
cyklinowanie i lakierowanie