zmywarki BOSCH prosze o opinie

1. Data: 2005-05-25 19:34:50

Temat: zmywarki BOSCH prosze o opinie
Od: Maciek M <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zastanawiam sie nad wyborem zmywarki. Na poczatku myslalem o Ariston ale
po przeczytaniu archiwum grupy mysle o Bosch :-)
Interesuja mnie 2 modele:
SRS 45T02EU
http://www.bosch-agd.pl/pl/produkty/produkt.asp?idpr
oduktu=486
lub
SRS 53M02EU
http://www.bosch-agd.pl/pl/produkty/produkt.asp?idpr
oduktu=377
w zwiazku z tym prosze o opinie na temat tych modeli zwlaszcza od ich
uzytkownikow. Czy te dodatkowe funkcje sa przydatne np. program auto,
wymiennik ciepla (wiem co to jest ale interesuje mnie praktyka)?
Czy warto doplacac do tego drozszego modelu?
Najnizsze ceny znalazlem w:
www.maximedia.pl
Czy ktos mial jakies problemy z ta firma?
Bede wdzieczny za wasze opinie!

--
Pozdrawiam, Maciek M.
GG: 4043660

2. Data: 2005-05-25 20:21:29

Temat: Re: zmywarki BOSCH prosze o opinie
Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek M" <f...@i...pl> napisał

> Zastanawiam sie nad wyborem zmywarki. Na poczatku myslalem o Ariston ale
> po przeczytaniu archiwum grupy mysle o Bosch :-)

mam bosha, ale starszy model, wiec na temat tych nie mam nic do powiedzenia.

> Czy ktos mial jakies problemy z ta firma?

z firma nie, ze zmywarka owszem, o ile sam sprzet jest w miare cichy i
uzytuje sie go przyzwoicie, to ma jeden maly feler, otoz, nierozbieralna
pompe wody. Po dwoch latach bezproblemowego uzywania codziennie zmywary
nastapila awaria wlasnie owej pompy, koszt nowej to ok. 800 pln, mnie udalo
sie kupic uzywana za 150 i na szczescie dziala, ale w przyszlosci wybiore
chyba inna firme.

Moja propozycja, to zadzwon do kilku serwisow sprzetu AGD i popytaj o ich
opinie na temat zmywarek. W sklepie beda Ci wciskac to, z czego maja
najwieksza prowizje.

Adiola

3. Data: 2005-05-26 07:07:27

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adiola <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
udalo
> sie kupic uzywana za 150 i na szczescie dziala, ale w przyszlosci wybiore

Następnym razem to zmień serwis, a nie firmę. Pewnie zgłosiłaś naprawę w
autoryzowanym serwisie Boscha. To był błąd. Po gwarancji tego się nie robi,
bo w takich serwisach nic nie naprawiają tylko wymieniają - nie trzeba
zatrudniać fachowców i zarobek (marża) na częściach większy. Chodzi o to, że
te serwisy mają do 25% marży na części i jeżeli wstawi część za 800, to ma
za nic 200,- a jeżeli naprawiając pompę da części za 200,- to zarobi na nich
tylko 50,-i jeszcze się urobi. Jeżeli doliczy do tego powiedzmy 80,-
robocizny, to ma 280,- albo 130,-
Pompy myjące w Boschach psują sie bardzo rzadko, i to jest ich zaletą.
A jeżeli komuś się to przytrafi to w tych zmywarkach pompy są _ROZBIERALNE_
i naprawialne i całkowity koszt naprawy (oryginalna pompa bez silnika +
oryginalne łożyska do silnika) u mnie wynosi max. 280,-. To W zmywarkach
Ariston pompy są nierozbieralne. Tzn, są rozbieralne, ale nie ma do nich
części, są tylko kompletne.

4. Data: 2005-05-26 11:11:01

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
+
> oryginalne łożyska do silnika) u mnie wynosi max. 280,-.

No to lepiej kupić używaną za 150 zł. :-)
A tak przy okazji wymiany paska w pralce whirpoola zauwazyłem, że
silnik jest nitowany (nie ma śrub) i przy naprawie trzeba rozwiercać
nity (chyba przewidziany do wymiany a nie naprawy, ale Polak potrafi
:-) ).

5. Data: 2005-05-26 13:25:09

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

nom <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):

> No to lepiej kupić używaną za 150 zł. :-)

A kto Ci zagwarantuje, że ta stara nie rozcieknie się za pół roku? Na szrot
nie idą nowe zmywarki tylko wyeksploatowane. 90% zmywarek wyrzucanych jest z
powodu cieknących pomp. Poza tym te 280,- to jest z robocizną i dwuletnią
gwarancją. Oczywiście ta pompa jakościowo niczym nie różni się od nowej.
Nawet na prośbe klienta i na jego ryzyko nie założyłbym do zmywarki pompy ze
szrotu. Pompa to najważniejsze w zmywarce urządzenie.

6. Data: 2005-05-26 19:13:47

Od: Maciek M <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer napisał(a):

> [...]
> Nawet na prośbe klienta i na jego ryzyko nie założyłbym do zmywarki pompy ze
> szrotu. Pompa to najważniejsze w zmywarce urządzenie.

ciekawa ta wasza dyskusja ale ja dalej nie wiem co wybrac :-(

7. Data: 2005-05-27 06:24:04

Od: Radek <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam od niecałego roku boscha z wymiennikiem (ale 60, a nie 45) i dziś
bym kupił tą samą zmywarkę.

Pozdrawiam
Radek

8. Data: 2005-05-31 17:56:22

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek M" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Bede wdzieczny za wasze opinie!

na wstępie: jeszcze nie mam zmywarki ale ponieważ zbliżam się do tego
momentu, sporo się starałem dowiedzieć na temat pralek

1) skuteczność (czyli oszczędność uzyskana dzięki działaniu) wymiennika
ciepłą wymagała by pomiarów laboratoryjnych.
Ponieważ teoria jest przekonująca, należy więc ufać, że się opłaca. Inna
sprawa - to po jakim czasie się ten system zwraca (jeśli trzeba za niego
dopłacić extra w stosunku do zmywarki bez systemu)

2) słyszałem, że program auto (opierający się na przejrzystości wody) jest
GŁÓWNIE wykoorzystywany, nawet w tych droższych modelach, z dużymi
możliwościami indywidualizacji programu

rokko

9. Data: 2005-05-31 21:02:17

Od: Maciek M <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko napisał(a):
> [...]
> sprawa - to po jakim czasie się ten system zwraca (jeśli trzeba za niego
> dopłacić extra w stosunku do zmywarki bez systemu)

roznica w cenie jest okolo 100zl przy czym ten model z wymiennikiem ma
pare innych bajerow.

> 2) słyszałem, że program auto (opierający się na przejrzystości wody) jest
> GŁÓWNIE wykoorzystywany, nawet w tych droższych modelach, z dużymi
> możliwościami indywidualizacji programu

ja to mam uraz do wszelkich auto moze dlatego ze jestem inzynierem
elektrykiem z zawodu ;-) najlepszy przyklad to Windows ktory wie lepiej
od uzytkownika co uzytkownik chce zrobic ;-)

10. Data: 2005-06-01 10:12:31

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawa - to po jakim czasie się ten system zwraca (jeśli trzeba za niego
> dopłacić extra w stosunku do zmywarki bez systemu)

w tym przypadku, przynajmniej mi nie chodzilo o oszczednosc energii, ale o
wyzsza skutecznosc suszenia dzieki wykraplaniu sie pary na zimnych bokach
zmywarki. Po zakonczenu zmywania nie otwieram. (mam siemens, ale to wszystko
jedno)

> 2) słyszałem, że program auto (opierający się na przejrzystości wody) jest
> GŁÓWNIE wykoorzystywany, nawet w tych droższych modelach, z dużymi
> możliwościami indywidualizacji programu

wolalbym zeby auto nie było, ale zuwazylem ze skaraca czas mycia czasami

Vaillant - gazowy podgrzewacz wody (electronic)
Pranie w pralce
DEska do prasowania
remont łazienki
Ogrzewanie podłogi w dziesięcioletnim domu