Re: znow maszyna

From: Julka <y...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: znow maszyna
Date: Wed, 14 May 2003 21:04:39 +0200

Magdalena wrote:
> heej!
> dawno mnioe tu nie bylo bo praca przygniotla do ziemi zupelnie. Ale wracam,
> wracam:)
> i od razu z pytaniem. w ostatniej- majowej burdzie, na drugiej stronie
> okładki jest sobie maszyna marki Łucznik, model Julita 2003. W zasadzie z
> opisu maszyna mi sie calkiem podoba, kosztuje na mnoja kieszen (599) tyle ze
> zamawianie wyłącznie pocztowe.. a ja nie lubie kupowac kota w worku wiec mam
> kilka pytan: czy ktos wogole cos wie o tej maszynie? czy ktos ja widzial na
> oczy ewentualnie ma z nią jakies doswiadczenia?

Ja mam taką maszynę (zgadnij dlaczego ;) ) i jak na razie nie mam
zastrzerzeń, poza jedną rzeczą: ten kawałek metalu, przez który się
przeciąga nitkę i który porusza się w górę i w dół, ma otwarte oczko,
tzn. nie jest to dziurka, przez którą przetykasz nić, tylko szczelina i
czasami nić wypada (dokładniej mówiąc wtedy, kiedy szyję b. szybko).
Maszyna pracuje cichutko, jest lekka (w porównaniu z moim starym
łucznikiem), ma rączkę do przenoszenia i wolne ramię (rewelacyjnie się
wszywa rękawy). Sciegi zygzakowe (te skomplikowane) szyje wolniej, niż
proste i zwykły zygzak, ale to zrozumiałe (chociaż ja się denerwuję, bo
jestem rajdowcem, jeśli chodzi o maszyny do szycia). Dość często używam
ściegu owerlokowego do obrębiania, a czasem nim zszywam i jestem zadowolona.
Podoba mi się, że pudełeczko na stopki, igły i inne takie jest wbudowane
w maszynę, a nie oddzielne (po wyjęciu masz wolne ramię i dostęp do
bębenka) i w ogóle podoba mi się, że szyje się łatwo, tzn. nie trzeba
wkładać aż tyle wysiłku w rozkręcenie machiny, co w starej i nie budzi
się sąsiadów, kiedy przychodzi chęć na szycie o pierwszej w nocy ;)

jeśli masz jakieś pytania, to chętnie odpowiem :)

Pozdrawiam
Julita