Re: znow maszyna

From: Julka <y...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: znow maszyna
Date: Thu, 15 May 2003 21:23:43 +0200

Magdalena wrote:
> Dzieki Julko za odpowiedz!! Mam pytanko czy daje sie na tejze maszynie szyc
> materia?y typu lycra strech itd...? ostatnio starego ?ucznikazar?balam jak??
> zorzeta a potrzebuje wlasnie takie materia?y szyc.

Daje się, bo ma toto rozmaite ściegi do elastycznych tkanin (takie
zygzaki różnie zaplątane) Szyłam już na nim spodnie z tkaniny z
dodatkiem elastycznych włókien i właśnie zdziwiłam się, że jakoś tak
łatwo poszło ;)
Aaa, do rozciągliwych zawsze używam igieł do stretchu (mają zdaje się
malutką kuleczkę na końcu)

Poza tym jak wygl?da ten
> "overlock"? czy to jest to co tzw pseudooverlock w np husqvarnach? jakie to
> ma wogole mozliwosci jesli chodzi o szycie (tylko to mnie interesuje, nie np
> haftowanie...|)

Nie wiem, jak to wygląda w husqvarnach, w łuczniku ten ścieg jest
kombinacją zygzaków (szyje się dość wolno, bo maszyna "wraca", żeby go
zrobić) i jest wściekle trudny do rozprucia.

Może najlepiej będzie, jeśli jutro przeszyję po prostu różnymi ściegami
na kawałku materiału, zeskanuję to i powieszę na stronie. Wtedy będzie
najlepiej widać, co owo cudo potrafi :)

Pozdrawiam
Julita