zolknaca sosna czarna

21. Data: 2006-10-02 18:18:44

Temat: Re: zolknaca sosna czarna
Od: "Luke" <a...@z...w.stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jedank jest skutek upałów i już temu drzewku nic nie opomoże.

tylko czy to normalne zeby zolkla dopiero teraz ? podczas upalow (lipiec)
dostawala kilkadziesiat litrow wody dziennie i nie wygladala zle, problemy
zaczely sie na pocz. wrzesnia...
L.

22. Data: 2006-10-02 18:20:00

Od: "Luke" <a...@z...w.stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym, drzewka
> należy sadzić na jesieni - we wrześniu, październiku.

Nawet te z upraw pojemnikowych ? Bo wlasnie taka jest ta sosna...
L.

23. Data: 2006-10-02 18:28:53

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czytając peany na temat uprawy
pojemnikowej stanowiącej o żywotności
roślin zastanawiam się czy mają one wieczystą gwarancję
żywotności?
A może rozpoczniemy wątek jak odróżnić roślinę
w sprzedaży tę roślinę która rośnie w doniczce kilka lat
od tej która wylądowała w pojemniku tydzień wcześniej
i powinna być sprzedawana jako materiał kopany!
Ku przestrodze dla tych którzy wierzą w wyższość
uprawy pojemnikowej nad terminem sadzenia.

PS Tej sosny osobiście bym nie nawoził wystarczy woda.

Pozdrawiam Krzysztof.

24. Data: 2006-10-02 18:42:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
Witam!
Czytając peany na temat uprawy
pojemnikowej stanowiącej o żywotności
roślin zastanawiam się czy mają one wieczystą gwarancję
żywotności?

Żadnej...nawet miesięcznej nie mają :[

A może rozpoczniemy wątek jak odróżnić roślinę
w sprzedaży tę roślinę która rośnie w doniczce kilka lat
od tej która wylądowała w pojemniku tydzień wcześniej
i powinna być sprzedawana jako materiał kopany!

Ja bym pociągnęła za czubek rośliny:))))

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

25. Data: 2006-10-02 19:02:36

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Metoda może dobra przy małych roślinach
ale te zazwyczaj są tanie. Mała strata.
Taki manewr spotkałem kupując wrzosy.
Średnia roślina, dużą doniczka, wysoka cena,
mała bryła korzeniowa, torf gratis.

Pozdrawiam Krzysztof.

26. Data: 2006-10-02 20:05:04

Od: "Luke" <a...@z...w.stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może rozpoczniemy wątek jak odróżnić roślinę
> w sprzedaży tę roślinę która rośnie w doniczce kilka lat
> od tej która wylądowała w pojemniku tydzień wcześniej
> i powinna być sprzedawana jako materiał kopany!

Na tyle, na ile potrafie odroznic - to ta sosna byla hodowana w doniczce. No
chyba, ze ktos tak sprytnie wyekstrahowal ja z ziemi, ze mu sie po wsadzeniu
korzenie wielokrotnie pozawijaly w doniczce :)
L.

27. Data: 2006-10-03 03:34:29

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

o...@o...pl wrote:

> A może rozpoczniemy wątek jak odróżnić roślinę
> w sprzedaży tę roślinę która rośnie w doniczce kilka lat
> od tej która wylądowała w pojemniku tydzień wcześniej
> i powinna być sprzedawana jako materiał kopany!

Ta druga ma korzenie przycięte tak, żeby pasowała do pojemnika.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

28. Data: 2006-11-05 07:58:31

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki napisał(a):

> To naturalny proces. Sosna zrzuca igly z tegorocznych pędów. Pień zawsze

Raczej z zeszłorocznych pędów, jesienią tego roku.

Pozdrawiam, Artur.

29. Data: 2006-11-05 08:09:58

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

MM napisał(a):
> To jedank jest skutek upałów i już temu drzewku nic nie opomoże.

Założymy się. :)

Pozdrawiam, Artur.

30. Data: 2006-11-05 12:33:15

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ryba napisał(a):

> Raczej z zeszłorocznych pędów, jesienią tego roku.

W archiwum jest odpowiedź na to i na inne szpilkowe.
pozdr. Jerzy

trawnik na dzialce rekreacyjnej
porządkowanie zapuszczonych winorośli
Spaprałem trawnik i co teraz