zolknaca sosna czarna

1. Data: 2006-09-26 19:11:18

Temat: zolknaca sosna czarna
Od: "Luke" <a...@z...w.stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Mam problem z sosna czarna, ktora kupilem w maju br. Od posadzenia rosla
sobie bardzo dobrze, az do teraz... Od jakichs dwoch tygodni zolkna jej
igly. Zaczelo sie od pnia i posuwa sie w strone galezi. Tegoroczne przyrosty
sa ok, ale nie wiem jak dlugo to potrwa :( Macie jakies pomysly co to moze
byc ?
Zalaczam material pogladowy:
http://falenty.waw.pl/ogrod/hpim3480.jpg
http://falenty.waw.pl/ogrod/hpim3481.jpg
http://falenty.waw.pl/ogrod/hpim3482.jpg

--
Pozdrawiam wWw
Lukasz Saran (o o)

2. Data: 2006-09-26 19:47:23

Temat: Re: zolknaca sosna czarna
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luke" napisał:
> [...]
> Zaczelo sie od pnia i posuwa sie w strone galezi. Tegoroczne przyrosty sa
> ok, ale nie wiem jak dlugo to potrwa :( Macie jakies pomysly co to moze

To naturalny proces. Sosna zrzuca igly z tegorocznych pędów. Pień zawsze
pozbawiony jest igieł. Zwróć uwagę, że starsze pędy od strony pnia też nie
mają igieł. Ja zawsze na wiosnę mam dużo roboty ze zbieraniem tych igieł,
aby sosna wyglądała ładnie. To strasznie kłuje :-(
Pozdrowienia
--
Jerzy Wierzchnicki
http://ogrodniczek.republika.pl/

3. Data: 2006-09-26 20:38:40

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki wrote:
> Ja zawsze na wiosnę mam dużo roboty ze zbieraniem tych
> igieł, aby sosna wyglądała ładnie. To strasznie kłuje :-(

Po co zbierasz ???

Pozdrawiam z zaintrygowaniem
Baśka

4. Data: 2006-09-27 19:04:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Luke napisał(a):
> [...]
> sa ok, ale nie wiem jak dlugo to potrwa :( Macie jakies pomysly co to moze
[...]

W archiwum znajdziesz informacje nt. gubienia [zrzucania] igieł przez
poszczególne gatunki.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-09-27 22:54:50

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jedank jest skutek upałów i już temu drzewku nic nie opomoże. Koiło nas
uschły drzewka posadzoen na jesieni 2004 r. Poza tym, drzewka należy sadzić
na jesieni - we wrześniu, październiku.

A.

6. Data: 2006-09-28 01:55:21

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

MM wrote:
> Poza tym, drzewka należy sadzić
> na jesieni - we wrześniu, październiku.

Skąd te teorie takie uporczywe? Ma wioosnę sadzi się wspaniale.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2006-09-28 07:31:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:dYFSg.5328$pq4.2549@tornado.ohiordc.rr.com...

> Skąd te teorie takie uporczywe? Ma wioosnę sadzi się wspaniale.

Po prostu jeśli się _zupełnie_ nie dba o posadzone drzewka, to największa
jeszcze szansa, że przeżyją jest wtedy, gdy sadzi się je jesienią.
Szczególnie jeśli się sadzi z gołym korzeniem. Stąd taki kategoryczny osąd -
być może płynący z własnych doświadczeń?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

8. Data: 2006-09-28 12:00:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> Szczególnie jeśli się sadzi z gołym korzeniem. Stąd taki kategoryczny osąd -
> być może płynący z własnych doświadczeń?

Moje doświadczenia są takie, że jeśli w dbaniu ograniczyć się do
regularnego podlewania przez jakiś czas (ale chyba, jeśli się
sadzi jesienią, to też trzeba?), to sadzenie wiosną daje lepsze
wyniki.

Pozdrowienia,
Michał

9. Data: 2006-09-28 12:48:29

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dYFSg.5328$pq4.2549@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Skąd te teorie takie uporczywe? Ma wioosnę sadzi się wspaniale.

Hejka. Bo najlepszym terminem sadzenia drzew i krzewów liściastych jest
późna jesień.
Pozdrawiam amatorsko Ja...cki

10. Data: 2006-09-28 12:57:40

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Bo najlepszym terminem sadzenia drzew i krzewów liściastych jest
> późna jesień.
> Pozdrawiam amatorsko Ja...cki

Zapomniałes dodać "owocowych".
;-)