zolte maliny

1. Data: 2000-11-05 22:22:23

Temat: zolte maliny
Od: "cez" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos uprawia?

Interesuje mnie np czy bardzo sie rozrastaja i nie zarosna ogrodka(dzikich
pozbylem sie dopiero w zeszlym roku prawie wcale nie owocowaly zato mialem
pelen ogrodek badyli ktore im bardziej sie cielo tym lepiej rosly). czy sa
odporne na mrozy i wogole jak je uprawiac

pozdrowki
Cezar

2. Data: 2000-11-06 07:16:32

Temat: Re: zolte maliny
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cez" <c...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> pelen ogrodek badyli ktore im bardziej sie cielo tym lepiej rosly). czy sa
> odporne na mrozy i wogole jak je uprawiac

Mogę się wypowiedzieć na temat odmiany maliny żółtej 'Queen Elizabeth'.
Uprawa identyczna jak "zwykłych" malin czerwonych, mrozoodporność całkowita.
Bardzo silne odrosty i nieprawdopodobnie silny wzrosy, z tym, że może
wynikało to z faktu, że rosła na stosunkowo świeżej ziemi. Owoce żółte, przy
przejrzewaniu pomarańczowe, mniejsze od czerwonych. Smak zdecydowanie inny,
jakby lekko korzenny? Mnie w każdym razie nie odpowiadał i wywaliłam całość
po trzech latach prób.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-11-06 11:04:06

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos uprawia?
>
> Interesuje mnie np czy bardzo sie rozrastaja i nie zarosna ogrodka(dzikich
> [...]

Mam żółte maliny odmiany 'polana', owocują na tegorocznych pędach.
Ostatnie owoce jadłam wczoraj (5.11.00).
Owocują od września do przymrozków. Im więcej mają słońca tym są słodsze.
Nie przypominam sobie, aby miały robaki. Rozrastają się umiarkowanie.
Uważam, że warto mieć taką roślinę w ogródku.
Pozdrawiam Krystyna

4. Data: 2000-11-06 13:16:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam żółte maliny odmiany 'polana',

Wydawało mi się, że 'Polana' ma czerwone owoce? Choć faktycznie jest jakaś
polska odmiana późno owocująca na żółto - nazwy nie wspomnę - ale na pewno
nie 'Polana'.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-11-06 21:26:18

Od: Sławomir Siudziński <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie przypominam sobie, aby miały robaki. Rozrastają się umiarkowanie.
> Uważam, że warto mieć taką roślinę w ogródku.

"Polana"nie jest żółtą maliną.Całe życie czerwoną.Wiem coś o tym ponieważ
posiadam z licencjonowanej szkółki.-:)
--
Pozdrawiam serdecznie.
Sławomir Siudziński

6. Data: 2000-11-06 23:56:14

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8u6b12$9ul$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
> polska odmiana późno owocująca na żółto - nazwy nie wspomnę - ale na pewno

Pozdrawiam

Natalia

7. Data: 2000-11-08 05:48:52

Od: "cez" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystkim odpowiedz

Podzrawiam Cez

8. Data: 2000-11-08 10:35:40

Od: Adam Gornik <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

cez wrote:

> [...]
> pelen ogrodek badyli ktore im bardziej sie cielo tym lepiej rosly). czy sa
> odporne na mrozy i wogole jak je uprawiac

Po pierwsze maliny trzeba regularnie, corocznie ciac, takze nawet o te
zolte bedziesz musial dbac tak samo jak o inne. Z tego co wiem w doborze
odmian, z zoltoowocowych jest tylko odm. Poranna Zorza. Jest to odmiana,
ktora jak np.: Polana, jest tzw. odm. powtarzajaca, tzn. owocuje na
pedach jednorocznych, ktore scinamy po owocowaniu. Mozemy je sciac zaraz
przy ziemi, albo tez na wysokosci ok 50cm. (na pozostawionym pedzie w
przyszlym roku tez beda owoce).

9. Data: 2000-11-09 06:37:41

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam Gornik" <g...@i...pl> napisal w wiadomosci
> ktora jak np.: Polana, jest tzw. odm. powtarzajaca, tzn. owocuje na
> pedach jednorocznych,

Moim zdaniem, "powtarzajaca" nie znaczy, ze owocuje na pedach jednorocznych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2000-11-13 11:58:23

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> Uzytkownik "Adam Gornik" <g...@i...pl> napisal w wiadomosci
>
> Moim zdaniem, "powtarzajaca" nie znaczy, ze owocuje na pedach
jednorocznych.

Jak zawsze dokładny:) Owocuje w lipcu na pędach z poprzedniego roku
(dwuletnich), a potem w VII/IX na jednorocznych? Tyle że starsze pędy zaleca
się wycinać i prowadzić tylko na zbiór jesienny. Czy tak to miało być?

Pozdrawiam, Basia.

Dendrodena
ukorzeniaie pelargonii bluszczolistnej
Re: Lyso przy ziemi