Re: zolte maliny

From: Adam Gornik <g...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: zolte maliny
Date: Wed, 08 Nov 2000 11:35:40 +0100

cez wrote:

> Czy ktos uprawia?
>
> Interesuje mnie np czy bardzo sie rozrastaja i nie zarosna ogrodka(dzikich
> pozbylem sie dopiero w zeszlym roku prawie wcale nie owocowaly zato mialem
> pelen ogrodek badyli ktore im bardziej sie cielo tym lepiej rosly). czy sa
> odporne na mrozy i wogole jak je uprawiac
>
> pozdrowki
> Cezar
Po pierwsze maliny trzeba regularnie, corocznie ciac, takze nawet o te
zolte bedziesz musial dbac tak samo jak o inne. Z tego co wiem w doborze
odmian, z zoltoowocowych jest tylko odm. Poranna Zorza. Jest to odmiana,
ktora jak np.: Polana, jest tzw. odm. powtarzajaca, tzn. owocuje na
pedach jednorocznych, ktore scinamy po owocowaniu. Mozemy je sciac zaraz
przy ziemi, albo tez na wysokosci ok 50cm. (na pozostawionym pedzie w
przyszlym roku tez beda owoce).