zolty ligustr zfiolecial...

1. Data: 2002-10-04 11:48:15

Temat: zolty ligustr zfiolecial...
Od: "Andish" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby tytuł nie emówił wszystkiego to wyjasniam:
w lecie tego roku posadziłem półmetrowe sadzonki ligustrum ovalifolium
aureomarginatum (lub jakos tak), czyli ligustr jajolistny zółty. No i liscie
były żołtozielone, a teraz zrobily się zielono -purpurowo -filetowo-brązowe.
Czy to normalne? Czy to na zimę? Przecież miał być częściowo zimozielony. A
może gleba nie taka - zasadniczo gleba piaszczysta, chyba lekko kwasna,
obrzeże sosnowego lasu, z dosypaną odrobiną ziemi ogrodniczej. A moze to od
nawozu - dostaly troche granulek o dlugotrwalym uwalnianiu.
Napiszcie cos, drodzy eksperci.
Andrzej

2. Data: 2002-10-04 12:06:06

Temat: Re: zolty ligustr zfiolecial...
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obrzeże sosnowego lasu, z dosypaną odrobiną ziemi ogrodniczej. A moze to od
> nawozu - dostaly troche granulek o dlugotrwalym uwalnianiu.

Hmm...Eksperci...?

Moje zimozielone trzmieliny też tak mają - czasem bluszcze zwłaszcz gdy są
zagłodzone ale skoro mówisz że był nawożony - ten gat. ligustra jest dość
wrażliwy - dla pewności podsypałbym teraz siarczanem potasu a w grudniu okrył
krzew.

Pozdo
Jack

3. Data: 2002-10-04 14:15:24

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Typowe zjawisko przy tym gatunku, szczegulnie silnie objawiające się przy
jesiennej suszy , nie ma się czym martwić.

>Przecież miał być częściowo zimozielony.
I jest, tyle że w naszym klimacie tylko do pierwszych mrozów.

Pozdrawiam
Michał

4. Data: 2002-10-04 16:07:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Łąpieś" <l...@w...pl> wrote in message
> Typowe zjawisko przy tym gatunku, szczegulnie silnie objawiające się przy
> jesiennej suszy , nie ma się czym martwić.

> I jest, tyle że w naszym klimacie tylko do pierwszych mrozów.

To zależy od miejsca - ostatnio rozmnażam sobie ten liguster i dość maniacko
sadzę w różnych miejscach ogrodu - na jednych liście
oblatują, gdzie indziej trzymają się aż do wiosny.

Pozdrawiam, Basia.

programy do projektowania ogrodów
pilnie strony o iglakach
poszukuje krzewow dzikiej rozy