zrobilam tort Seklicza - totalna klapa

1. Data: 2002-01-14 07:49:13

Temat: zrobilam tort Seklicza - totalna klapa
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozenko powiedz, w czym zawinilam:-)
Od poczatku. Ciasto - mnie wyszlo nie 11 ale 8 plackow. Strasznie twarde.
Pieklam je w 'normalnej', standardowej tortownicy, probowalam rozlepiac
cienko, w niektorych miejscach porobily sie dziury, wszystko to nic, tylko
czemu takie twarde.
Masa - mnie wyszla rzadka, choc ubijalam wpierw mikserem elektr. a potem
jeszcze recznym. Ciasto stalo cala noc w lodowce niestety nic nie zmieklo
(masy nie zalowalam).
Dla mnie tort jednak jest za tlusty. Dalam 4 i pol kostki masla a 200 gr, po
zjedzeniu na jezyku zostal mi 'poslizg'. Smakiem przypomina ciasteczka
arabskie albo te slynne szkockie/angielskie ciasteczka, nazwa wyleciala mi z
glowy.
Ogolnie, zeby nie te twarde jak podeszwa placki, byloby OK.
Mam teraz zagwostke, co zrobic z ciastem. W obecnej formie nie nadaje sie do
zjedzenia, chyba ze ktos woli protezy od swoich zebow:-). Zastanawialam sie,
moze zmielic to wszystko, cos jeszcze dolozyc i zrobic bajaderki, jak
myslicie?

Asia z pozdrowieniami

P.S. A moze ktos tez robil Seklicza i mu wyszlo?

1. Data: 2002-01-14 08:10:57

Temat: Re: zrobilam tort Seklicza - totalna klapa
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asiunia <j...@p...gda.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Dalam 4 i pol kostki masla a 200 gr, po
> zjedzeniu na jezyku zostal mi 'poslizg'.

Ile dalas tego masla??? :-O
W przepisie bylo 400 g masla, czyli 2 kostki na 1 puszke mleka
zgeszczonego i z tych proporcji powinno wyjsc dobrze.
Gdy ja robie tego typu krem, daje 8 lyzek mleka na 200 g masla.

> Ogolnie, zeby nie te twarde jak podeszwa placki, byloby OK.

Co do ciasta to nie bede komentowac, bo nigdy takiego nie robilam
bez jajek i jakos nie bardzo mi to sie podoba.

> [...]
> moze zmielic to wszystko, cos jeszcze dolozyc i zrobic bajaderki, jak

A moze zrob z tego lekko zmodyfikowany blok czekoladowy?

Pozdrawiam
Lilla
Psc.:
Jezeli chcesz podam Ci przepis na tort "Damki kaprys", ktory tez
wyglada podobnie, bo trzeba upiec kilka cienkich plackow i przelozyc
kremem z mleka zgeszczonego, ale na 100% wychodzi smaczny.
Ciasto jest inne.

1. Data: 2002-01-14 09:01:53

Temat: Odp: zrobilam tort Seklicza - totalna klapa
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1u3rb$j2a$...@n...lublin.pl...

> Ile dalas tego masla??? :-O
> W przepisie bylo 400 g masla, czyli 2 kostki na 1 puszke mleka
> zgeszczonego i z tych proporcji powinno wyjsc dobrze.

Zgodnie z przepisem, na calosc poszlo mi tyle ile napisalam. Na ciasto 500
gr i mase 400, czyli w sumie prawie kilo. Troche duzo, tez sie dziwilam:-)
Ale masa wyszla rzadka.

> A moze zrob z tego lekko zmodyfikowany blok czekoladowy?

A podasz przepis?

> [...]
> wyglada podobnie, bo trzeba upiec kilka cienkich plackow i przelozyc
> kremem z mleka zgeszczonego, ale na 100% wychodzi smaczny.

Podaj prosze, ale z gwarancja ze czlowieka, zwierza czy inne cos nimi nie
zabije:-)) . Juz wprawilam sie w pieczeniu plackow, tamte w sumie pieklam
ponad 2 godz.

Asia

1. Data: 2002-01-14 09:52:51

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiunia" <j...@p...gda.pl> napisał w wiadomości
> Bozenko powiedz, w czym zawinilam:-)
> P.S. A moze ktos tez robil Seklicza i mu wyszlo?

Ja robilam !!
I wyszlo !!!
Kazdy placek walkowalam na papierze do pieczenia do wielkosci dna
tortownicy, placki pieklam na dwoch papierach na zmiane - jeden sie piekl,
drugi walkowalam.
Na plackach porobily sie duze bable (bomble) - zostawilam je takie i tort
wyszedl baaardzo wysoki, na drugi raz bable pokrusze, a okruchow uzyje do
pospania wierzchu.
Krem wyszedldosc rzadki - smarowalam pedzlem kazdy placek - tort w calosci
zostal pochloniety na imprezie - nie bylo zadnych resztek !!!

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2002-01-14 10:02:36

Od: "Dorcia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia wrotki :

> Bozenko powiedz, w czym zawinilam:-)
> Od poczatku. Ciasto - mnie wyszlo nie 11 ale 8 plackow.

Tez zrobilam - i oprocz tego , ze tak jak Asiuni wyszlo mi 8 zamiast 11
plackow-efekt koncowy okazal sie ok. Tak jak pisala Bozenka -tort nie byl
ani za bardzo maslany , ani za bardzo slodki:-)))
Tylko z jednym mi nie wyszlo - nie umialam tego pokroic , zeby sie nie
rozwalalo :-)))
Moze mi ktos podpowie jak to robic, zeby na talerzu efektownie wygladalo

Pozdrowionka
Dorota

1. Data: 2002-01-14 10:05:23

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1u9n3$9tj$...@n...tpi.pl...
> Ja robilam !!
> I wyszlo !!!

No nieeee, czemu mi w takim razie nie wyszlo.

> Kazdy placek walkowalam na papierze do pieczenia do wielkosci dna
> tortownicy, placki pieklam na dwoch papierach na zmiane - jeden sie piekl,
> drugi walkowalam.

Ja wklejalam paluchami ciasto do formy.

> Na plackach porobily sie duze bable (bomble)

U mnie tez porobily sie bable, ja je zgniatalam. Powiedz mi tylko jakiej
grubosci byly Twoje placki. Cos czuje pismo nosem, ze moje byly za grube i
dlatego nie rozmiekly. Ile Tobie wyszlo plackow?
Asia

1. Data: 2002-01-14 10:19:27

Temat: Re: zrobilam tort Seklicza - proponuje "Damski kaprys"
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:

> A podasz przepis?

Zaraz cos bede szukac w archiwum...

> Podaj prosze, ale z gwarancja ze czlowieka, zwierza czy inne cos nimi nie
> zabije:-)) . Juz wprawilam sie w pieczeniu plackow, tamte w sumie pieklam
> ponad 2 godz.

Masz moje 100% gwarancje. Jakby wyszły twarde, to mozesz nimi
rzucac we mnie ;-)

Tort "Damski kaprys":

Skladniki:
3,5-4 szkl. maki,
1 szkl. cukru,
2 jajka,
2 lyzki miodu,
2 lyzki masla,
2 plaskie lyzeczki sody.

Krem:
200 g masla,
8 lyzek mleka skondensowanego slodzonego.

Utrzec jajka z cukrem i maslem, dodac miod, sode, dalej ucierac
wszystko na parze, dopoki skladniki sie nie polacza w jednorodna mase.
Nastepnie malymi porcjami dodawac make - 2 szkl. i nadal ucierac na
parze. Po ok. 10 min. odstawic ciasto, aby wystyglo. Nasypac reszte
przesianej maki na stolnice, wylozyc ciasto i polaczyc w jednolita calosc.
Podzielic ciasto na 7-8 czesci, rozwalkowac okragle placki i piec ich
w natluszczonej okraglej formie ok. 5 min. kazdy do uzyskania zlocistego
koloru. Z resztek ciasta mozna upiec dodatkowy nieksztaltny placek,
ktory potem mozna pokruszyc i wykorzystac do posypania po wierzchu.
Goracych plackow nie nalezy skladac jeden na drugim, aby sie nie pogiely,
musza wystygnac oddzielnie na rownej powierzchni.

Przygotowac krem: ubic mikserem maslo na piane, stopniowo dodajac
po 1 lyzce skondensowanego mleka.

Gotowym kremem przelozyc wszystkie warstwy ciasta, oprocz ostatniej,
pozostawic na pewien czas, aby zmiekly, wyrownac tort nozem,
posmarowac boki i wierzch tortu pozostalym kremem, obsypac z wierzchu
pokruszonym ciastem.
Odstawic jeszcze na ok. 12 godz., przechowywac w lodowce.

Kremu mozna przygotowac nieco wiecej - ok. 1,5 porcji, aby
wystarczylo na wszystkie placki i boki tortu.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-14 10:44:44

Temat: Re: zrobilam tort - proponuje blok czekoladowy
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:

> A podasz przepis?

Czekoladowy blok z resztek ciasta :)

1 kostka margaryny lub masla
1/2 szklanki wody lub mleka
1 szklanka cukru
3 lyzki kakao
2 szklanki mleka w proszku,
2,5 szkl. okruchow ciast, czyli Twoj tort Sieklicza ;-)
aromat rumowy lub arakowy
bakalie (orzechy, rodzynki, migdaly)

Tluszcz, cukier, wode (lub mleko) podgrzewac, aby sie stopily,
dodac kakao, wymieszac, zostawic, aby masa lekko przestygla.
Dodac mleko w proszku i olejek, wymieszac, rozcierajac, aby nie
bylo grudek. Wsypac grube okruchy ciast i bakalie, wymieszac.
Wlozyc do waskiej dlugiej formy wysmarowanej maslem, wstawic
do lodowki. Po zakrzepnieciu wyjac z formy (okrajac nozem od
bokow formy, a spod mozna podgrzac nad ogniem), kroic w plastry.
Przechowywac zawiniety w pergamin, papier lub folie aluminiowa.

Poniewaz ten tort jest chyba i tak dosc slodki, to pewnie powinnas
jeszcze zmiejszyc ilosc cukru, moze nawet wystarczy pol szkl. cukru.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-14 11:43:06

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja wklejalam paluchami ciasto do formy.

- no qlasnie - pewnie byly za grube...

> U mnie tez porobily sie bable, ja je zgniatalam. Powiedz mi tylko jakiej
> grubosci byly Twoje placki. Cos czuje pismo nosem, ze moje byly za grube i
> dlatego nie rozmiekly. Ile Tobie wyszlo plackow?

Ja ciasto przed walkowaniem podzielilam na 11 kulek i kazda walkowalam do
rozmiarow tortownicy - po upieczeniu byly cieniutkie, chrupiace i kruche.

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2002-01-14 12:10:37

Temat: Odp: zrobilam tort - proponuje blok czekoladowy
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1ucrp$9kg$1@news.

> Czekoladowy blok z resztek ciasta :)

Wielkie dzieki Lilla. Najprawdopodobniej wyjdzie mi nie tylko blok, ale
drapacz chmur:-)) tych resztek ciasta jest od groma. A tak a propos, kto
jest chetny na blok vel drapacz chmur z tortu Seklicza? Zapraszam za pare
dni:-))
Asia

PS Chyba bede sprzedawac go na ulicy.

kurczak z czerwonym octem winnym