_(.)_ żródła Etyki

1. Data: 2007-01-19 18:27:44

Temat: _(.)_ żródła Etyki
Od: Berszewa <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Etyka ma swoje źródła w czystej,
tj. gęstej materii-energii, czy raczej
w baśniach jaźni ?

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
jazdamazda
--
Etyka nie istnieje bez marzeń...,
w czym jest bardzo podobna do religii...

2. Data: 2007-01-19 19:08:54

Temat: Re: _(.)_ żródła Etyki
Od: "uookie" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Berszewa napisał(a):
> [...]
> --
> Etyka nie istnieje bez marzeń...,
> w czym jest bardzo podobna do religii...

olala. zabrzmi to złośliwie, ale nie da się tej złośliwości
uniknąć. więc po przeczytaniu Twojego postu, pierwszą sensowną
odpowiedzią na niego/radą dla Ciebie, okazało się dla mnie
polecenie Tobie wyszukiwarki Google. ale to byłoby tak samo banalne,
jak to zapytanie w Twoim poście.

...bo tu już w ogóle nie chodzi o merytoryczną sferę naszego
dialogu. odpowiedź na Twoje pytanie zna albo Bóg, albo zaraz każdy z
nas wymyśli własną, i wtedy zrobi się tu kolorowo, jak na
zarzyganym po sylwestrowym chodniku. prowokacja?

...bo pomyślałem sobie, że może chciałaś się tylko pochwalić
górnolotnością swego umysłu, który w zaledwie trzech linijkach
porusza fundamentalną kwestie odróżniającą ludzki byt od
zwierzęcego, zadając pytanie o "etykologiczne" źródło tej
różnicy, lub procesów do niej prowadzących.

...i jeszcze pojęcie 'baśń jaźni'; na prawdę mnie to poruszyło.
jesteś wolna jutro wieczorem? ;P

3. Data: 2007-01-19 19:25:53

Temat: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik uookie <u...@g...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@v...googleg
roups.com...

Berszewa napisał(a):
> Czy Etyka ma swoje źródła w czystej,
> tj. gęstej materii-energii, czy raczej
> w baśniach jaźni ?

...i jeszcze pojęcie 'baśń jaźni'; na prawdę mnie to poruszyło.
jesteś wolna jutro wieczorem? ;P

Hi hi..."wolny" raczej... ;)

4. Data: 2007-01-19 20:39:15

Od: Berszewa <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Jan 2007 11:08:54 -0800, uookie napisał(a):

> [...]
> odpowiedzią na niego/radą dla Ciebie, okazało się dla mnie
> polecenie Tobie wyszukiwarki Google. ale to byłoby tak samo banalne,

Uważasz, ze w googlemogle znajduje się zadowalająca
ludzką albo bydlęcą psyche odpowiedź na to pytanie ? :o)

> [...]
> nas wymyśli własną, i wtedy zrobi się tu kolorowo, jak na
> zarzyganym po sylwestrowym chodniku. prowokacja?

Twoim zdaniem różnorodność jest hańbą tej Ziemi ?
moim zdaniem to jest raczej nasze boga-ctwo...

> ...bo pomyślałem sobie, że może chciałaś się tylko pochwalić
> górnolotnością swego umysłu,

to też rzecz jasna :o)

>który w zaledwie trzech linijkach
> porusza fundamentalną kwestie odróżniającą ludzki byt od
> zwierzęcego, zadając pytanie o "etykologiczne" źródło tej
> różnicy, lub procesów do niej prowadzących.

Od wielu lat nad tym właśnie pracuję, by dochodzić
do takich prostych-wyrazistych pytań...
i do takich na nie odpowiedzi,
o ile to możliwe rzecz jasna :o(

> ...i jeszcze pojęcie 'baśń jaźni'; na prawdę mnie to poruszyło.
> jesteś wolna jutro wieczorem? ;P

jeśli o to chodzi, tj. o moje cyce, to jestem
raczej podstarzałym byczkiem i raczej hetero,
tzn. prawie na pewno hetero, sorry,
jeśli wprowadziłem w błąd, brata,
ale taką już mam głupią urodę :o)

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
jazdamazda

5. Data: 2007-01-19 21:29:55

Od: "uookie" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Uważasz, ze w googlemogle znajduje się zadowalająca
> ludzką albo bydlęcą psyche odpowiedź na to pytanie ? :o)

tak uważam. znam maksymę, której treść głosi, że: jeśli czegoś
nie ma w Internecie, to znaczy, że to nie istnieje. interpretuj to
dowolnie... ;)

> Twoim zdaniem różnorodność jest hańbą tej Ziemi ?
> moim zdaniem to jest raczej nasze boga-ctwo...

tak... z tym że ja jestem zwolennikiem umiarkowanej kreacji; śmietnik
w głowie to wspaniała rzecz; trzeba jednak umieć segregować
odpadki.

> Od wielu lat nad tym właśnie pracuję, by dochodzić
> do takich prostych-wyrazistych pytań...
> i do takich na nie odpowiedzi,
> o ile to możliwe rzecz jasna :o(

no to współczuje. ja też nad tym pracowałem, ale udało mi się
zaspokoić moją ciekawość dochodząc do prostego wniosku: proste
pytania dają proste odpowiedzi. dlatego jeśli już poruszam nieproste
kwestie, tworze w moim zapytaniu pewien obraz moich dotychczasowych
przemyśleń z pewną założoną teorią, tak by osoby zapytane (tu
grupowicze) wiedzieli mniej więcej co już wiem, czego oczekuje, i co
jestem w stanie zrozumieć ;P

> jeśli o to chodzi, tj. o moje cyce, to jestem
> raczej podstarzałym byczkiem i raczej hetero,
> tzn. prawie na pewno hetero, sorry,
> jeśli wprowadziłem w błąd, brata,
> ale taką już mam głupią urodę :o)

no tak, totalne nieporozumienie, ale nie ma to żadnego znaczenia;
założyłem że jesteś samicą przez wzgląd na żeńską końcówkę
Twojego nicka. po latach doświadczeń wszyscy userzy są dla mnie
obojnacy; jeśli odwołuje się do zróżnicowania seksualnego, to
tylko dla zabawy.

pozdrawiam
Łukasz

6. Data: 2007-01-19 21:38:17

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Berszewa napisał:

> Czy Etyka ma swoje źródła w czystej,
> tj. gęstej materii-energii, czy raczej
> w baśniach jaźni ?

A może jest odwrotnie : jaźń jest czysta i konkretna,
materia - energia zaś, tocząc się przez wszechświat
w obiegu zamkniętym, niedopowiedziana oraz nie
do końca zdefiniowana ( cicho bądź Einstein)
jest tworem baśniowo-legendowo-niesprecyzowanym?...

(...)
> Od wielu lat nad tym właśnie pracuję, by dochodzić
> do takich prostych-wyrazistych pytań...
> i do takich na nie odpowiedzi,
> o ile to możliwe rzecz jasna :o(

To jeszcze trochę pracy Cię czeka ;)

> jeśli o to chodzi, tj. o moje cyce, to jestem
> raczej podstarzałym byczkiem i raczej hetero,
> tzn. prawie na pewno hetero, sorry,
> jeśli wprowadziłem w błąd, brata,
> ale taką już mam głupią urodę :o)

Byczek Fernando !
Jak miło Pana widzieć w dobrej formie :)
Jesteś w końcu prawie czy na pewno?...

> Etyka nie istnieje bez marzeń...,
> w czym jest bardzo podobna do religii...

Etyka to nauka, której celem jest dochodzić źródeł
powstawania moralności, badać efekty jakie moralność
lub jej brak wywiera na ludzi oraz szukać podstawowych
przesłanek filozoficznych, na podstawie których dałoby
się w racjonalny sposób tworzyć zbiory nakazów
moralnych.
(Wikipedia)

Badania, racjonalność, dochodzenie do źródeł,
i gdzie tu znajdujesz miejsce dla marzeń?...

Hanka
:)

7. Data: 2007-01-19 21:44:36

Od: "Etyka byka <oo> " <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Jan 2007 13:29:55 -0800, uookie napisał(a):

> tak uważam. znam maksymę, której treść głosi, że: jeśli czegoś
> nie ma w Internecie, to znaczy, że to nie istnieje. interpretuj to
> dowolnie... ;)

Hmm..., jak już coś tu wymyślimy, to wtedy
rzeczywiście to będzie mozna znaleźć w goglemogle :o)

> tak... z tym że ja jestem zwolennikiem umiarkowanej kreacji; śmietnik
> w głowie to wspaniała rzecz; trzeba jednak umieć segregować
> odpadki.

W sumie zgoda, nie jestem samobójcą informacyjnym.

> [...]
> przemyśleń z pewną założoną teorią, tak by osoby zapytane (tu
> grupowicze) wiedzieli mniej więcej co już wiem, czego oczekuje, i co

Ok., ale ja w sumie mało wiem na ten temat,
a konkretnie uprościłem to do kilku zdań.
Od tego upraszczania to mam czasem wrażenie,
że sie cofam w rozwoju :o)

> [...]
> Twojego nicka. po latach doświadczeń wszyscy userzy są dla mnie
> obojnacy; jeśli odwołuje się do zróżnicowania seksualnego, to

Dokładnie.Ze mną jest podobnie, ale Sky coś tu marudził,
więc sobie pomyślałem, że mógłbyś się czuć obrażony
lub coś w tym stylu i postanowiłem podmuchać
na zimne :o)

> pozdrawiam
> Łukasz

pozdrawiam
<oo>___ .~*
( _ ) .__)
jazdamazda

8. Data: 2007-01-19 22:14:11

Od: "blue taxi" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Y P I E R D A L A J S T A D

9. Data: 2007-01-19 22:25:12

Od: "Etyka byka <oo>" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jan 2007 23:14:11 +0100, blue taxi napisał(a):

> W Y P I E R D A L A J S T A D

Jak to ? :o(

<oo>___ .~*
( _ ) .__)