zsynchronizowane miesiaczkowanie u kobiet

1. Data: 2004-09-04 10:01:41

Temat: zsynchronizowane miesiaczkowanie u kobiet
Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja dziewczyna ostatnio opowiadala mi ze miesiaczkowanie u kobiet ktore
mieszkaja pewnien dluzszy czas ze soba wyrownuje sie, tzn. dostaja prawie
idealnie tego samego dnia krwawien.

Opowiadala mi wlasnie ze jak jest w roku akademickim na stancji, to po jakis
2 miesiacach razem z 3 mieskajacymi z nia dziewczynami wyrownuje sie im
miesiaczkowanie. A kiedy wracala do domu do mamy i 2 siostr po ok. 2
miesiacach dostosowywal sie kalendarzyk do kobiet w domu :)

Oczywiscie nie tylko moja dziewczyna tak ma ale wiecej znajomych z ktorymi o
tym rozmawialem, pewnie wszystkie kobiety.

Bardzo mnie interesuje jak to sie wyrownuje ? :) Moze to jakies podswiadome
impulsy dzialaja na psychike kobiet miesiaczkujacych, np. kiedy widza ze
inna juz miesiaczkuje cos tam jakies klepki sie przestawiają w główce
odpowiedzialne za cylke ;) Probowalem to sobie wyobrazic jak to sie dzieje
ze do takich synchronizacji dochodzi ale mam nikłą wiedze o tym.
Jesli ktos sie w tym orientuje to niech to wytlumaczy.

A podazajac dalej mysla - jesli takie podswiadome regulacje cykli faktycznie
wystepuja, to co by bylo gdyby mozna bylo doprowadzic do tego by były
swiadome ;)

Posesjusz
ICQ: 3385742

2. Data: 2004-09-04 11:41:00

Temat: Re: zsynchronizowane miesiaczkowanie u kobiet
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Synchronizacja cyklu miesięcznego u wspólnie mieszkających kobiet, to temat
znany nauce, ale dość słabo wyjaśniony. Wiadomo natomiast, że rolę pełnią
tutaj substancje chemiczne (bliżej niezbadane) wydzielane przez organizm
kobiety do otoczenia, które mogą wpływać na drugą kobietę w sposób
hormono-podobny. Podświadomość nie ma tu nic do rzeczy, przynajmniej z
medycznego punktu widzenia.

Gdyby świadoma regulacja cyklu miesięcznego na drodze psychicznej była
możliwa i skuteczna, to cały przemysł środków antykoncepcyjnych by
zbankrutował :-).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-04 11:52:17

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Piotr,

Dnia 4 września 2004 (13:41:00)
Na temat "zsynchronizowane miesiaczkowanie u kobiet"
begin message:

> Synchronizacja cyklu miesięcznego u wspólnie mieszkaj?cych kobiet, to temat
> znany nauce, ale do?ć słabo wyja?niony. Wiadomo natomiast, że rolę pełni?
> tutaj substancje chemiczne (bliżej niezbadane) wydzielane przez organizm
> kobiety do otoczenia, które mog? wpływać na drug? kobietę w sposób
> hormono-podobny. Pod?wiadomo?ć nie ma tu nic do rzeczy, przynajmniej z
> medycznego punktu widzenia.

Dzieki za odpowiedz to bardzo ciekawa sprawa, gdyby ktos dysponowal jakims
linkiem by o tym poczytac to poprosze.

Posesjusz
ICQ: 3385742

4. Data: 2004-09-04 13:39:14

Od: "Anna " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja słyszałam, czy czytałam, że cykle się synchronizują, z powodu
konkurencji... Dzieje się tak, aby każada kobieta była równie atrakcyjna dla
mężczyzn, bo zmienia się t w cyklu i by w tym samay momencie miały podobną
szansę na ewentualną ciąże! Niesamowite i zastanawiam się ile jest w tym
prawdy.

5. Data: 2004-09-04 13:58:19

Temat: Re: zsynchronizowane miesiaczkowanie u kobiet [nieco OT]
Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> miesiaczkowanie u kobiet ktore
> mieszkaja pewnien dluzszy czas ze soba wyrownuje sie, tzn. dostaja prawie
> idealnie tego samego dnia krwawien.

Może to głupie, ale właśnie o tym opowiadała nam Zakonnica na jednej z
lekcji religii, nie pamiętam, ale to było w okolicach mojej nauki w 4 może 5
klasie szkoły podstawowej. Zrobiło to wówczas na mnie ogromne wrażenie...
A teraz, patrząc z perspektywy zaczęłam się zastanawiać po co ona opowiadała
o takich rzeczach dzieciom. I to jeszcze na takiej, a nie innej lekcji...

M. - wiem, wiem, zupełnie OT

--
"Alteri vivas oportet, si tibi vis vivere!"

6. Data: 2004-09-04 19:04:59

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szansę na ewentualną ciąże! Niesamowite i zastanawiam się ile jest w tym

he, coś w tym może być.
Dwa i pół roku temu, mój mąż wraz z kolegami siedzieli przy napojach
procentowych i żalili się, że żony coś nie mogą im zaciążyć. A się starają
(tu seria przechwałek ;) ).
No i po trzech tygodniach się okazuje, że jesteśmy w ciąży. Taka mała
epidemia. Do tej pory sobie ze znajomymi, które urodziły w tym samym
tygodniu co ja, żartujemy, że jakieś UFO przelatywało.

A.

7. Data: 2004-09-04 20:04:16

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <5...@w...pl_spam_> Posesjusz tako rzecze:

> Moze to jakies podswiadome
> impulsy dzialaja na psychike kobiet miesiaczkujacych, np. kiedy widza ze
> inna juz miesiaczkuje cos tam jakies klepki sie przestawiają w główce
> odpowiedzialne za cylke ;)

Może podświadome, ale jak najbardziej fizjologiczne. Przecież zmiany
cyklu wywołują zmiany poziomu hormonów, a te są obecne w pocie, moczu
itd. Do tego feromony i jest to dość czytelny sygnał dla otoczenia.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

8. Data: 2004-09-05 21:03:01

Od: "Anna Dymka" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niesamowity jest ten ludzki organizm, a kobiecy to już w ogóle!!

USG kolana i operacja wiazadel [crosspost]
Łuszczyca a wojsko
Brak potrzeby jedzenia.
Pragnienie
Ankieta (dla niezapracowanych :-)