zupa kalarepowa

1. Data: 2006-03-31 19:31:28

Temat: zupa kalarepowa
Od: Gandhi <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę,

Postanowiłem po raz pierwszy napisać (do tej pory tylko czytałem), bo
mam trudne zadanie , żona przyniosła do domu kalarepę i mówi że zjadłaby
zupę kalarepową, taką jak robiła jej mama; czyli tylko z liści i jakoś
te liście to nie były gotowane ale parzone. Ma ktoś jakiś pomysł jak to
się robi ?
Gandhi

2. Data: 2006-04-01 14:06:12

Temat: Re: zupa kalarepowa
Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gandhi" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zupę kalarepową, taką jak robiła jej mama; czyli tylko z liści i jakoś
> te liście to nie były gotowane ale parzone. Ma ktoś jakiś pomysł jak to
Witam
W sezonie na kalarepy robie taka zupe. Kalarepy mam z ogrodka. Najlepsza na
zeberkach. Warzywa /seler pietruszke,/ kroisz w kostke, marchewke w krazki.
I oczywiscie kalarepe pokrajana w duze kostki.Ziemniaki pokrajane w kostke
dodajesz pozniej. Liscie kalarepy pokrajane dodaje razem z warzywami.
Jak ziemniaki beda miekkie/do zupy sa dodawane na koncu / robie zaklepke ze
smietany i maki.
Warzyw musi byc duzo, szczegolnie mlodej marchewki.
Pozdr
maf

3. Data: 2006-04-01 15:28:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maf" <m...@n...alpha.pl> wrote in message

> [...]
> ze
> smietany i maki.
> Warzyw musi byc duzo, szczegolnie mlodej marchewki.

Pasuje do tego i groszek zielony w strączkach lub ziarno grochu i części
strąków odarte z łuski. A liście ze środka kalarepy lub blaszki z dużych
lisci, ale bez żyłek i łodyg, gdyż są łykowate... A nawet parę ziaren bobu w
sezonie...

4. Data: 2006-04-01 17:22:16

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lisci, ale bez żyłek i łodyg, gdyż są łykowate... A nawet parę ziaren bobu

Bez przesady, zupa z "szabelkow" to inna zupa, tez smaczna.
Pozdr
maf

Marynata do lopatki
udko 'z'wedzone ;)