zupa rybna

1. Data: 2000-01-17 21:27:21

Temat: zupa rybna
Od: Józef Telecki <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze o przepis na sprawdzona zupe rybna.
o pomoc prosi staly czytelnik.dzieki, dzieki.

1. Data: 2000-01-18 09:46:11

Temat: Re: zupa rybna
Od: "Markus" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Józef Telecki wrote in message <3...@i...com.pl>...
>prosze o przepis na sprawdzona zupe rybna.
>o pomoc prosi staly czytelnik.dzieki, dzieki.
>
>czesc
mozesz sprobowac mojej:
1. robisz zasmazke w garnku (maselko - nie daj mu sie przypalic + pociety
czosnek , + maka - chwil kilka i wlewasz do tego wody az do wypelnienia
calego garnka)
2. przygotuj sobie troche warzyw roznych masci tzn marchewka ( malo) cebula
(duzo) seler, pietrucha (malo), dodaje tez troszke kapusty.
3. przyprawy pieprz czarny, bialy, maggi, sól, wegeta, starte orzechy
wloskie (!!!)
4. ryba: robie te zupe na wigilie wiec probowale glownie z karpiem i to
czesciami ktore nie daje do smazenia tj . łby (bez skrzeki ioczu) i pletwy,
sproboj karpia + inne gatunki ryb slodkowdnych (mientus, sandacz ..)
najlepsze te co jak karp maja duzo "zelatyny".
W tym miejscu dodaj tylko ogony, łby, pletwy i nie sie to gotuje az wszystko
bedzie miekkie a mieso bedzie odchodzic od osci.
4. jak trche odparuje to dodaj bialego wina ok szklaneczki
5. Po ugotowaniu odcedz wszystko na durszlaku, miekkie czesci warzyw i rybki
mozesz rozetrzec i dodac do plynu (powinien on byc juz esencjonalny i
doooobry , ewentualnie dopraw (pamietaj o pieprzu)
6. postaw zupe z powrotem na "ogien" i dodaj do gotujacego sie plynu kawalki
ryby - ugotuja sie bardzo szybko (kilka min)
7.przygotuj grzanki i tarty ser
8. na talerz kawalki rybki wylowione z zupy + zupka + grzanki + posypac
tartym serem
9. smacznego !!!!!!
10. jesli zostanie ci zupa i kawalki ryby (w co watpie) oraz troche
ugotowanych warzyw mozesz zrobic galarete dodajac do plynu zelatyny (wg
przepisu na opakowaniu) potem ukladasz rybke i warzywa i pokrojone ugotowane
jajko w naczyniu i zalewasz plynem. czekasz do ostygniecia juz sie powino
sciac i do lodowki . Super. ja dodalem tez na swieta do wywaru rodzynek szt
4. i wyszlo wysmienite.

pozdrowienia
Markus

Przepis na pieczone kasztany?