żurek

1. Data: 2001-02-02 13:08:31

Temat: żurek
Od: "Bea" <i...@g...am.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czesto czytam sobie proponowane przez Was przepisy,
czasami cos mi się uda nawet wyczarowac w kuchni .
A teraz wymyslilam , ze zrobie sobie zurek (wczesniej sama nie gotowałam).
Czy mozecie mi podac dobry i sprawdzony przepis?:)

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2001-02-02 13:42:11

Temat: Re: żurek
Od: "Agnieszka" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Opcja szybkościowa:
Żurek

3 kiełbasy białe gotuje do miekkości
z liściem laurowym
3 -5 ziarnami pieprzu i
ziela angielskiego

Gdy kiełbasa jest miękka (20 min) dodaję czosnek w plasterkacj, włoszczyznę
Hortexu w słupkach, pokrojone drobno ziemniaki, znowu gotuję 20 minut.
Dodaję lyżkę stołową majtanku, gałkę muszkatołową i wlewam zakwas żurkowy w
butelce. Wyjmuje kiełbasy, kroję w półplasterki, wrzucam do zupy i zabielam
ją piekielnie tłustą śmietaną (18 %) ukwaszoną i wymieszana z dwoma łyżkami
mąki. Można dodać jeszcze zasmażkę z cebuli i kiełbasy myśliwskiej. Doda to
lekko br ązowej barwy tej pysznej zupie.

Smacznego
Aga

Użytkownik Bea <i...@g...am.wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95eb7t$4g5$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-02-02 13:48:07

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bea wrote:

> A teraz wymyslilam , ze zrobie sobie zurek (wczesniej sama nie gotowałam).
> Czy mozecie mi podac dobry i sprawdzony przepis?:)

O żurku było nie dalej jak kilka dni temu
poszukaj w archiwum:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=archiwum&group=pl.
rec.kuchnia

Kilka przepisów jest też na ksiązce Grupowej:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/6321.htm i następne

A zawsze warto przeczytać:
http://www.wsp.krakow.pl/papers/netykiet.html

sadyl

1. Data: 2001-02-02 14:39:56

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bea wrote:

> [...]
> A teraz wymyslilam , ze zrobie sobie zurek (wczesniej sama nie gotowałam).
> Czy mozecie mi podac dobry i sprawdzony przepis?:)

podstawa to czosnek i duzo majeranku.
a glownie duzo majeranku. dzieki niemu rewelacyjny zurek mozna zrobic nawet
z zupek w proszku. moja mama nigdy nie mogla uwierzyc ze to z proszku, a
nie robione wlasnorecznie ;p

a oto kilka przepisow:
ŻUR KISZONY TZW. ZAKWAS - http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=810
ŻUR Z MĄKI ŻYTNIEJ - http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=239 -
zadnego nie probowalam, bo jestem za leniwa. zakwas uzywam kupny. ale jesli
ktos jest ambitny, to moze sprobowac od podstaw :)

ŻUREK Z ZIEMNIAKAMI - http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=765 - tego
tez nie probowalam, bo nie jest weganski. ale na jego podstawie robilam
wlasna wersje. nie uzywalam oczywiscie serwatki ani smietany. cukru tez nie
bo nie widze najmniejszej potrzeby. ani grzybow, bo nie mam a do kupnych
nie mam zaufania. jednym slowem robie dosyc podstawowa wersje tej zupki ;p
ale taka wlasnie lubie.

jak zwykle problem jest tylko z iloscia wody potrzebna na dana ilosc
zakwasu - koszmar. ja zazwyczaj przygotowuje 3-3,5 litra bulionu i do tego
potrzebna jest mniej wiecej butelka zakwasu - taka standardowa, pollitrowa
czy jakas, nie pamietam jakie sa w sprzedazy.

no, a przy okazji zadam wam nurtujace mnie od dawna pytanie: czym roznia
sie barszcz bialy, zurek i zalewajka?
i czy dodajecie makę z zakwasu do zupy? ja dodaje i jest ok. ale nie wiem
czy nie popelniam jakiegos faux pa :)

powodzenia :)
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-02 14:56:50

Od: "Bea" <i...@g...am.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doczytalam info o sposobie robienia zakwasu do zurku. Szczerze mowiac
to tak zapalona kucharka nie jestem. Zastanawialam sie wlasnie czy zupki z
proszku tez sie nadaja i po drobnych modyfikacjach/dodatchach sa smaczne.
Dziekuje wszystkim za pomoc i....trzymajcie za mnke kciuki.
Dzis premiera!!!:)))
Pozdrawiam serdecznie
Bea

1. Data: 2001-02-02 16:02:40

Od: "Jarzynka" <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gotowałam).

Zurek zrobic jak zurek a teraz barbarzynski sposob mojej babci (niektorzy to
lubia): go ugotowanego zurka pokrojony bialy ser, chleb, kielbase i skwarki.
Ja jestem przeciw ale moze ktos wyprobuje :)
Jarzynnka

1. Data: 2001-02-02 18:43:01

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tam skad pochodzi moj maz cos podobnego jest na wielkanocne sniadanie ale
przeciwnie do ciebie uwazan to za rewelacje roku ubieglego. (w pierwszy
dzien swiat zjadlam chyba caly gar) A robi sie to tak:
zakwas z maki zytniej (trzeba nastawic ze 2 tygodnie wczesnej)
kielbaska najlepiej swojska
miesko chude (gotujemy z niego wywar z zielami i lisciami sola i peperem)
Ser bialy (tez go jakos babcia specjalnie przyzadzala kilka dni wczesniej)
chleb razowy
jajka chrzan pokrojony w wiorka
do wywaru dodajemy duzo kwasu z maki zeby bylo kwasne w odzielnej misce
ktoimy jajka, chleb, miesko, kielbaske (cieple), ser i wiorka chrzanowe
wszystko mieszamy nakladamy na taleze zalewamy powstalym barszczem i jemy,
jemy.... bez konca
Dla mnie rewelacja ale robilam i niestety co u babci to u babci :-((
Aga

a...@a...com.pl
http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/dzieci/julia_litw
in/index.htm

1. Data: 2001-02-02 23:55:41

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bea wrote:

> Doczytalam info o sposobie robienia zakwasu do zurku. Szczerze mowiac
> to tak zapalona kucharka nie jestem. Zastanawialam sie wlasnie czy zupki z
> proszku tez sie nadaja i po drobnych modyfikacjach/dodatchach sa smaczne.

jasne, tylko wówczas nie jest pl.rec.kuchnia tylko
oh.shit.znowu.musze.cos.ugotowac

Czego nikomu nie zyczę

sadyl

Gdzie Joasia Duszczynska?