zużycie gazu - prośba o opinię

21. Data: 2005-04-22 10:44:30

Temat: Re: zużycie gazu - prośba o opinię
Od: Paweł Trojanowski <pt@'nospam'.potoki.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rex napisał:

> Przyznam, że nie bardzo rozumiem na czym opiera się ten szacunek? Gdzie się
> podziało 47m2? Należy pamiętać o tym, że tak naprawdę to ogrzewa się wszystko
> w mniejszym lub większym stopniu tzn, pomieszczenia użytkowe, gospodarcze,
> przylegające do budynku, ściany! Nie ma znaczenia, czy są tam grzejniki.
> Temperatura i tak będzie dążyć do wyrównania.

moje wyliczenia mogą się okazać nieco pokrętne :) ... nie jestem
budowlańcem ... ale tak jak pisałem ogrzewam teraz sam parter domku o
powierzchni 97 m2 ... góra (poddasze) jest niewykończone i
niezamieszkane ... na stropie od góry rozłożyłem tylko 10cm warstę wełny
mineralnej ... być może właśnie poprzez ten strop ogrzewam pomieszczenia
na górze :)

> A jak jest ustawione grzanie wody w zasobniku? Może temperatura jest tak
> wysoka, że kocioł dużą część gazu zużywa na grzanie wody?

nie ... temp. w wody w zasobniku nie przekracza nigdy 60 stopni ...
staram się zresztą tak regulować termostatem ... aby kocioł przełączał
się na grzanie cwu tylko wtedy ... kiedy jest to niezbedne :)

> Jeśli masz za mało ocieplony dom, to to również może być powód. Jeśli
> wszystko jest ok to przy tej temp. nie powinno być problemu. To samo dotyczy
> temp. nocnej. Efekt będzie taki sam przy zbyt słabym kotle.

co do ocieplenia domu ... jest to nowy budynek zbudowany w technologii
pustak ceramiczmy "max" kładziony "na główkę" i na to 10 cm styropianu
... co do mocy kotła ... nie mogę wyczytać na jego tabliczce mocy
cieplnej .... jedyną informacją jaką znalazłem jest moc cieplna 4 - 13,5
kw ... ale nie wiem niestety jak to zinterpretować ...

> Powyższe to tylko moje prywatne opinie i spostrzeżenia :-)

i pięknie za nie dziękuję :)

> Pozdrawiam
>
> Rex

pozdrawiam również

--
Paweł

22. Data: 2005-04-22 15:38:48

Od: "Rex" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moje wyliczenia mogą się okazać nieco pokrętne :) (...)
Nie jest tak źle ;) Mój sposób rozumowania rano jest równie zawiły.
Podtrzymuję jednak moje zdanie na temat mimowolnego dogrzewania pozostałych
pomieszczeń.

>na stropie od góry rozłożyłem tylko 10cm warstę wełny mineralnej
Tak jak zostało to już opisane w poprzednich mailach to może być powód. Obecne
normy wymagają na dachu ok 15 cm wełny mineralnej lub styropianu. Co prawda
nie jest to już sam dach, to jednak tej warstwie 10 cm do pełnej izolacji
trochę brakuje. Ważne jest również co to za wełna. Twarda dachowa, czy może
taka najzwyklejsza? To też będzie miało wpływ na przenikanie ciepła. Poza tym
co to znaczy rozłożona? Rozumiem, że tylko tak położona luzem. To kolejne
straty ciepła.

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Czy piec miał robiony coroczny
przegląd i czyszczenie? Piec pewnie już działał jak jeszcze odbywało się
wykończenie domu. Do środka mogło się dostać wiele zanieczyszczeń, co
niekoniecznie wychodzi mu na dobre.

Pozdrawiam
Rex

23. Data: 2005-04-22 17:08:38

Od: Wwa <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Trojanowski napisał(a):
> cieplnej .... jedyną informacją jaką znalazłem jest moc cieplna 4 - 13,5
> kw ... ale nie wiem niestety jak to zinterpretować ...

Idz odczytać jaszcze raz tabliczke znamionową kotła -
wszystko to się nie pomylisz.

24. Data: 2005-04-25 06:32:45

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Apr 2005 19:08:38 +0200
Wwa <w...@n...pl> wrote:

> Idz odczytać jaszcze raz tabliczke znamionową kotła -
> wszystko to się nie pomylisz.

a najprosciej - spisz model, producenta etc i znajdz po prostu kociol
na www - bedziesz mial wszystkie dane

Sierp

terakota na ograglych schodkach
Dziura w oczku wodnym :-(