zużycie prądu przez lodówkę

1. Data: 2008-03-02 09:56:53

Temat: zużycie prądu przez lodówkę
Od: plusz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

od kilku lat mam dużą lodówkę Ariston MB 40D2 NFE - klasa B
Od samego początku wydawało mi się, że jest za głośna i włącza sie
zbyt często
wezwany serwis stwierdził, że ten typ tak ma i jakoś się
przyzwyczaiłem, uznając, że może rzeczywiście za dużo wymagam od tego
sprzętu

niedawno w moje ręce wpadł "mini licznik" prądu. Podpina sie to
pomiędzy gniazdko i lodówkę i pokazuje zużycie. Wyniki:

- zużycie przez 10 dni = 34 kWh, czyli średnio dziennie 3,4 kWh lub
rocznie 122 kWh
- agregat był włączony przez 45% czasu, czyli 108 godzin

w sumie lodówka już po gwarancji, ale zastanawiam się czy
a) lodówki tak mają a podawane zużycie dotyczy lodówek nieużywanych
b) licznik jest zepsuty
c) lodówka ma wadę fabryczną

jest to no frost więc szronu który mógłby zwiększa zużycie nie ma

BTW. wie ktoś ile kosztuje kWh w STOEN w Wawie? jakoś z ich strony i
rachunków wynika, że ok 30 groszy, ale składa się z opłaty przesyłowej
i kosztu prądu.

--
plusz

2. Data: 2008-03-02 09:58:18

Temat: Re: zużycie prądu przez lodówkę
Od: plusz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 2, 10:56 am, plusz <p...@g...com> wrote:

> - zużycie przez 10 dni = 34 kWh, czyli średnio dziennie 3,4 kWh lub
> rocznie 122 kWh

oczywiście chodziło o 1241 rocznie :)

--
plusz

3. Data: 2008-03-02 10:44:02

Temat: Re: zużycie prądu przez lodówk
Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

- zużycie przez 10 dni = 34 kWh, czyli średnio dziennie 3,4 kWh lub
rocznie 1220 kWh !!

Obecnie producenci podają klasę A (A+) w przedziale 250-300 kWh rocznie.
Ciekaw jestem na ile Twój miernik energii jest dokładny. Moim zdaniem
należałoby go "wyskalować" np. żarówką 100W przez kilka godzin. Jeżeli
wskazania pokryłyby się z obliczeniami to wskazywałoby, że lodówka do
oszczędnych nie należy. Choć z drugiej strony 1000kh "przepału" to około
35zł rocznie - z takiego powodu wymieniać lodówkę?

Pozdrawiam emarcin

4. Data: 2008-03-02 10:59:52

Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

plusz wysmarował/a:

> oczywiście chodziło o 1241 rocznie :)

Hm... W swoim jednoosobowym gospodarstwie zużywam (mikrofalówka
codziennie, lodówka, płyta elektryczna, zmywarka, pralka, komputer,
telewizor LCD, DVD, tuner sat, czajnik elektryczny, oświetlenie)
rocznie ok. 1100 kWh.

Coś jest nie tak z lodówką albo miernik podaje bzdury :)

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

5. Data: 2008-03-02 11:01:49

Od: plusz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 2, 11:44 am, "emarcin" <e...@p...com> wrote:
> [...]
> oszczędnych nie należy. Choć z drugiej strony 1000kh "przepału" to około
> 35zł rocznie - z takiego powodu wymieniać lodówkę?

ok 430 zł rocznie :)
oczywiście zakładając pracę "idealną" zaoszczędziłbym jakieś 280 zł
no ale najbardziej denerwuje mnie głośność i częstotliwość włączeń -
ciekawy jestem czy każda lodówka pracuje 45% czasu w ciągu doby

--
plusz

6. Data: 2008-03-02 11:03:49

Od: vojciech <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

emarcin pisze:
> Choć z drugiej strony 1000kh "przepału" to około
> 35zł rocznie - z takiego powodu wymieniać lodówkę?

350 zł rocznie, jeśli się nie mylę.

7. Data: 2008-03-02 11:24:23

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <j...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> codziennie, lodówka, płyta elektryczna, zmywarka, pralka, komputer,
> telewizor LCD, DVD, tuner sat, czajnik elektryczny, oświetlenie)

to jest jakieś 400 zł na rok - coś mało....

8. Data: 2008-03-02 11:40:05

Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plusz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...

> ciekawy jestem czy każda lodówka pracuje 45% czasu w ciągu doby

nie wiem, na ile to ci pomoże albo uspokoi, ale z moich obserwacji 'przy
posiłkach' wynika, że około 40-50% czasu pracuje (widzę diodę sygnalizującą
pracę układu)

9. Data: 2008-03-02 12:14:10

Od: plusz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 2, 12:40 pm, "Konrad N>S>" <n...@o...pl> wrote:

> nie wiem, na ile to ci pomoże albo uspokoi, ale z moich obserwacji 'przy
> posiłkach' wynika, że około 40-50% czasu pracuje (widzę diodę sygnalizującą
> pracę układu)

czy masz tak cichą lodówkę, że musisz aż patrze na diodę? :)
ja moją słyszę w pokoju obok
jest jeszcze na gwarancji, więc mocno się zastanawiam czy nie
skorzystać

--
plusz

10. Data: 2008-03-02 12:23:14

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

IMHO te 45% to bardzo duzo, ale najwięcej zalezy od ustawionej przez Ciebie
temperatury.
Poza tym jezeli ma elektronikę, to jakiś szczątkowy prąd ciagnie cały czas, więc
miernik czasu w watomierzu może
głupieć.
JaC

-----

> czy każda lodówka pracuje 45% czasu w ciągu doby

moda na dworki
kuchnia IKEA
Ikeowskie meble do zabudowy AGD - pytanie
czy nabłyszczacz można rozcieńczyć
szukanie natchnienia przed wykonczeniem mieszkania