Re: życie po długotrwałej reanimacji (długie)

Data: 2003-01-03 20:50:30
Temat: Re: życie po długotrwałej reanimacji (długie)
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

On Fri, 3 Jan 2003, Monika wrote:

> 3).....nie miał robionego badania EEG, nie wiemy dlaczego, wytłumaczono nam
> dlaczego nie robią tomografii komputerowej (z uwagi na respirator), ale EEG
> nie jest skomplikowanym badaniem, głowę zawsze można podnieść i podłączyć
> aparaturę.

chyba nie do konca da sie to tak zrobic prosto

> czy oddech ma związek z
> pracą mózgu?

tak, uszkodzony musial zostac osrodek oddechowy w pniu mozgu - niestety
wskazuje to na bardzo rozlegle uszkodzenie centralnego ukladu nerwowego
i pogarsza rokowanie

> ten cholerny podnóżek, bo ułożenie stóp ma prawidłowe, a odleżyny są bardzo
> brzydkie i z pewnością bolesne - lekarze mówili, że reaguje na ból)-
> masujemy dłonie i smarujemy odleżyny.

z tym niestety bedzie problem - u pacjentow przewlekle lezacych
beda pojawaic sie obrzeki, przykurcze i w koncu takze odlezyny.
Zapalenie pluc zwiazane z lezeniem i zaleganiem jest rownie
powaznym problemem u takich chorych

> mózgu po niektórych odruchach? problem w tym, że nie wiemy czy pewne odruchy
> mogą świadczyć o jakiejkolwiek sprawności mózgu, czy nie świadczą zupełnie.

nie uda sie tego ocenic czy oszacoswac przez Internet. Jedyne, co
wydaje sie rozsadne to porozmawiac z konsultujacym neurologiem.
Niestety stan jest tak powazny, ze zaden rzeczowy, powazny
i odpowiedzialny lekarz nie bedzie w stanie dac jakichkolwiek
obietnic, ze stan sie poprawi - jedyne co - byc przy chorym
dopoki zyje, czekac, pomagac w rehabilitacji (cwiczyc).
Jesli mimo to chory umrze - trudno - moze tak sie zdarzyc
ale przynajmniej nie umrze w osamotnieniu tak jak to bywa
z niektorymi chorymi nowotworowymi, ktorymi mam okazje sie opiekowac

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz