życzeniowo

11. Data: 2014-12-25 22:33:26

Temat: Re: życzeniowo
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Przemysław Dębski napisał:

> Życzę nam wszystkim, by to co tu piszemy okazało się bredzeniem
> chorych wariatów nie rzeczywistością ;)

Ja sobie takie rzeczy wypraszam! Chorym bredzeniem się nie najem,
a jeśli ktoś w kuchni traci kontakt z rzeczywistością, to powinien
czym prędzej poszukać pomocy psychologicznej.

Jarek

--
W związku z tym się zapytuję
Panie profesorze

12. Data: 2014-12-25 23:31:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wybornie. Z kasztanami była i z sosem śliwkowym. A także z ziemniakami
> pieczonymi.

Pewnie te kasztany z Biedry? Widziałam je tam ostatnio i zastanawiałam
się, do czego by się nadały.
Gęsi nie robiłam jeszcze, a nawet nie pamiętam, żebym jadła. Ostatnio
słyszałam, że łatwiejsza do przyrządzenia niż kaczka, więc może i ja się
pokuszę.

> Powiadają, że jaka wigilia, taki cały rok. Czy to dobra prognoza,
> proszę orzec samemu.

Coś w tych prognozach musi być, bo siedzę w tej i na tej kuchni niemal
codziennie.

Ewa

13. Data: 2014-12-25 23:32:34

Temat: Re: ?yczeniowo
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-25 o 21:57, p...@g...pl pisze:
> Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
wesolych2013.jpg
> Życzę nam wszystkim, by to co tu piszemy okazało się bredzeniem chorych
> wariatów nie rzeczywistością ;)

Ty Dębska z kuchni wariatkowa nie rób! Tu temperatury wysokie są, tu się
można nieźle sparzyć!

Ewa

14. Data: 2014-12-26 00:54:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> Gęsi nie robiłam jeszcze, a nawet nie pamiętam, żebym jadła. Ostatnio
> słyszałam, że łatwiejsza do przyrządzenia niż kaczka, więc może i ja

Gęś tak, a co do kasztanów, to całkiem pewien nie jestem, ale może też.
W różnych sklepiszczach przed świętami bywałem, a kasztany stały się od
jakiegoś czasu rzeczą powszednią, w wielu miejscach sobie leżą. Mówią,
że gdzieśtam są najlepsze, ale po prawdzie, to one wszędzie jednakie.
Gęś zaś mnie do siebie przekonała piersią swoją. To znaczy wyodrębniona
ona już z niej była. Całe ptaszysko, to by było za dużo.

Gęś przyrządzić łatwo, lecz to proces długotrwały. U mnie skwierczała tak
z półtorej godziny. Ptica jest samowystarczalna, to znaczy tłuszczu ma
dość w sobie, by w nim samym się pławić bez ryzyka, że coś się przypali.
Cebula w tym tłuszczu rozłazi się w tym czasie na sos. Do tego poszły
śliwki. Suszone, z kompotu. Kompot ugotowany mocno esencjonalny, dopiero
potem rozcieńcony, więc śliwkowatości im nie ubyło. Z przypraw, to goździki
przede wszystkim. Cukru można ździebko, jeśli śliwki nie były dostatecznie
słodkie. Na koniec smażenia i duszenia dolewa się wodę. Całkiem sporo tej
wody, wtedy te wszystkie składniki emulgują [się] do postaci ciemnego sosu.
No i te kasztany. Kasztany są dobre przy takich przedsięwzięciach. Bierze
się je po prostu ciach nożem na pół i wydłubuje zawartość ze skorupki.
To idzie bardzo szybko. I one stanowią coś trochę twardszego w gładkim
sosie. A sosu jest, i ma być, dużo.

Nie wiem, czy powyższy opis jest wystarczającą pokusą. Ale wiem, że Pani
na kuszenie podatna -- można spróbować choćby na sylwestra.

> Coś w tych prognozach musi być, bo siedzę w tej i na tej kuchni niemal
> codziennie.

Przy takiej gęsi wysiadywać nie trzeba, co jest wielką jej zaletą. Ja
ją procesowi obróbki termicznej poddałem w patelni z przykrywką, takiej
z bardzo grubej stali nierdzewnej. Po wstępnym przyrumienieniu z jednej
i z drugiej strony, nastawiłem odpowiedni płomień gazu i oddaliłem się
do innych czynności (mniej lub bardziej) świątecznych. Na koniec
wystarczyło przyjść, dodać wody i zamiąchać sos. Taki wolny numerek
kulinarny.

Jarek (fara ra ra)

PS
Taki mrożony gęsi biust z Owada waży 1,00 kg. W opakowniu znajdziemy
rzeczony organ wraz z kawałkiem kości, który łatwo oddzielić od części,
że tak powiem, mięsistej. Co zrobić należy przed dalszymi czynnościami.
Jak to przeciąć po upieczeniu na lewice i prawicę, to po wytopieniu
tłuszczu zostają dwie duże porcje obiadowe. Ciachnięte jeszcze na pół
też mogą stanowić wkład mięsny w obiad dla czterech osób. A w warunkach
świąteczno-imprezowych, gdzie potraw wiele, po pocięciu na plasterki,
da się tym obdzielić szersze gorono. Jako żeśmy też coś ze schabu mieli,
więc nie obyło się bez przypomnienia, jak to gęś z prosięciem...

--
Ja jestem zasadniczo z tych mężczyzn, co wodzą,
Znaczy na pokuszenie, w wolnym rytmie i bez gróźb (absolutnie, sama łagodność)

15. Data: 2014-12-26 01:44:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Dec 2014 21:57:28 +0100, Przemysław Dębski napisał(a):

> Życzę nam wszystkim, by to co tu piszemy okazało się bredzeniem chorych
> wariatów nie rzeczywistością ;)

O nie, mnie tego nie życz - nie mam najmniejszej ochoty, aby obudzić się z
mojej rzeczywistości 33333-)

16. Data: 2014-12-26 14:58:45

Od: "Chiron" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
wesolych2013.jpg

> Życzę nam wszystkim, by to co tu piszemy okazało się bredzeniem chorych
> wariatów nie rzeczywistością ;)

Przykro mi, że tak muszę Ci napisać w takie wielkie Święta- ale skoro to
nasze tu gadanie ma okazać się bredzeniem chorych wariatów- to- uczciwszy
skalę- czym są np wystąpienia sejmowe?

--

Chiron

17. Data: 2014-12-27 19:17:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy powyższy opis jest wystarczającą pokusą. Ale wiem, że
> Pani na kuszenie podatna -- można spróbować choćby na sylwestra.

Może i spróbuję, wciąż jeszcze opracowuję menu.

> [...]
> Jako żeśmy też coś ze schabu mieli, więc nie obyło się bez
> przypomnienia, jak to gęś z prosięciem...

Dzięki za cenne wskazówki.

Ewa

Pulpety z karpia w galarecie.
Wesołego Karpia !!
Majonez domowy z żółtkiem na twardo
Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!
sos tajski Vifon a sriracha