Majonez domowy z żółtkiem na twardo

1. Data: 2014-12-21 20:16:35

Temat: Majonez domowy z żółtkiem na twardo
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Majonez domowy to nie problem. Ale wyczytałem jakiś czas temu, że
dodatek żółtek na twardo znacznie podnosi jakość smakową majonezu.
Majonez kręcę ręcznie rózgą. Obawiam się, że jak dodam żółtko ugotowane
na twardo to się nie rozetrze i będą grudki. Ktoś ma jakieś
doświadczenia z dodawaniem ugotowanego żółtka do majonezu?

Z góry dzięki i pozdrawiam.

2. Data: 2014-12-21 20:30:33

Temat: Re: Majonez domowy z żółtkiem na twardo
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 Dec 2014 19:16:35 GMT, tomjas napisał(a):

> [...]
> na twardo to się nie rozetrze i będą grudki. Ktoś ma jakieś
> doświadczenia z dodawaniem ugotowanego żółtka do majonezu?

Przetrzyj przez drobne sitko lub zmiksuj z małą ilością oleju/oliwy -
dopiero potem dodaj do majonezu.

3. Data: 2014-12-21 21:06:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 20:30 XL <i...@g...pl> pisze:

> Przetrzyj przez drobne sitko lub zmiksuj z małą ilością oleju/oliwy -
> dopiero potem dodaj do majonezu.

Zastanawiam się, jak żółtko na twardo może polepszyć smak majonezu?
Oczywiście każdy ma swoje gusta, ale surowe żółtko jest znacznie
smaczniejsze od tego na twardo!
BTW - posłodźcie sobie ugotowane żółtko i porównajcie smak z koglem
moglem...
Brrr...

--
Trefniś

4. Data: 2014-12-21 21:14:15

Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com>
[...]

Ale porównanie.. To Ty weź posmaruj bułkę z masłem koglem-moglem, posól,
popieprz i zjedz. A potem może zrozumiesz różnicę między żółtkiem na surowo,
a gotowanym na twardo.

5. Data: 2014-12-21 21:19:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Dec 2014 21:06:22 +0100, Trefniś napisał(a):

> Zastanawiam się, jak żółtko na twardo może polepszyć smak majonezu?
> Oczywiście każdy ma swoje gusta, ale surowe żółtko jest znacznie
> smaczniejsze od tego na twardo!

Zależy, które do czego. Jednak gotowane jak najbardziej poprawia majonez
(nadaje lekkość i puszystość), oczywiście dodane do tradycyjnie kręconego z
surowych :-)

> BTW - posłodźcie sobie ugotowane żółtko i porównajcie smak z koglem
> moglem...
> Brrr...

No to zrób kruche ciasto na gotowanych żółtkach - to zrozumiesz, jaka jest
RÓŻNICA na PLUS :-)
http://kotlet.tv/kruche-ciasto-z-gotowany-zoltkiem/

6. Data: 2014-12-21 22:17:29

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.12.2014 o 21:06, Trefniś pisze:

> [...]
> smaczniejsze od tego na twardo!
> BTW - posłodźcie sobie ugotowane żółtko i porównajcie smak z koglem

BTW - posól sobie kogel mogel i porównaj smak z żółtkiem na twardo.

GA

7. Data: 2014-12-21 22:33:39

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 21:14 Hans Kloß <d...@i...pl> pisze:

> [...]
>
> Ale porównanie.. To Ty weź posmaruj bułkę z masłem koglem-moglem, posól,
> popieprz i zjedz. A potem może zrozumiesz różnicę między żółtkiem na

Przeczytaj _jeszcze raz_ na co odpowiadasz.
BTW - rozumiem, że _próbowałeś_ tej bułki, którą mi proponujesz?
Bo ja oba majonezy znam ze smaku - tylko dlatego poddaję w wątpliwość.

EOT!

--
Trefniś

8. Data: 2014-12-21 22:47:20

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 21:19 XL <i...@g...pl> pisze:

> Zależy, które do czego. Jednak gotowane jak najbardziej poprawia majonez
> (nadaje lekkość i puszystość), oczywiście dodane do tradycyjnie
> kręconego z
> surowych :-)

Podnosił _wyłącznie_ kwestię smaku przecież!
Na konsystencję majonezu ma wpływ wiele czynników, poza tym każdy ma swoje
typy w tym względzie.
W zależności od zastosowania - też raz wolimy delikatny, innym razem
sztywny!

Natomiast _smak_ żółtka przed i po ugotowaniu jest całkowicie różny i ja
to wyczuwam natychmiast!

Poza tym - pisałem _wyrażnie_ "zastanawiam się", oraz "każdy ma swoje
gusta",
więc taki agresywny atak na mnie wiele mówi o jakości grupy.
To chyba miejsce nie dla mnie!

Trzeba być pozbawionym smaku osobnikiem zdolnym do spalenia wrzątku, żeby
posolenie kogla mogla uważać za coś niespotykanego, czy nawet błędnego...

Pokolenie Fuck - Donaldsa...

Żegnam grupę - ja tu się niczego nie nauczę, a frustratów staram się
unikać!
A już na pewno nie będę się dzielił swoimi doświadczeniami!

EOT

--
Trefniś

9. Data: 2014-12-21 22:50:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Dec 2014 22:47:20 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> unikać!
> A już na pewno nie będę się dzielił swoimi doświadczeniami!

Wysnuwasz zupełnie błędne wnioski na powyższy temat, no i gdzież widzisz tę
agresję w stosunku do Ciebie? - ale cóż, moze się namyslisz i zostaniesz
jednak:-)

10. Data: 2014-12-21 22:51:47

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 22:17 GalAnonim <s...@s...pl> pisze:

> BTW - posól sobie kogel mogel i porównaj smak z żółtkiem na twardo.

Jeszcze długa droga przed Tobą, skoro hołdujesz takim śmiesznym mitom.
Niech Ci ktoś wytłumaczy, dlaczego soli się słodycze...

Żegnam Was.

--
Trefniś

Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!
sos tajski Vifon a sriracha
Karp (nie tylko) humanitarnie swiąteczny
Freelance Web Designing in Japan,India,Hyd,UK,Singa pore,Hongkong
Discrete Random Signals and Statistical Signal Processing Charles W. Therrien