Pulpety z karpia w galarecie.

1. Data: 2014-12-22 23:57:12

Temat: Pulpety z karpia w galarecie.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wywar:
1 patroszony karp (ok. 1,2 kg) z głową, cebula, marchew, pietruszka,
ziele ang. (5 szt), liście laurowe (2 szt), biały pieprz cały (kilka
ziarenek), czosnek do smaku, sól.

Klopsiki:
środek z 1 bułki kajzerki (czyli bułka bez skórki), jajo lub samo białko,
biały pieprz mielony, nieco zeszklonej cebuli.

Karpia pokroić w kawałki, zalać wrzątkiem, włożyć warzywa (lub wczesniej
ugotować wywar warzywny i włożyć karpia) - gotować do miękkości mięsa.
Pozostawić rybę w wywarze, szybko i całkowicie ostudzić (wstawiając do
zimnej wody kilkakrotnie zmienianej).
Wywar przecedzić i odmierzyć. Karpia obrać z mięsa.
Mięso zmiksowac z cebulą, jajkiem, namoczonym miąższem bułki, przyprawić
pieprzem i solą do smaku. Uformować pulpeciki wielkości orzecha włoskiego,
ugotować w parowarze (max. 10 minut). Włożyć po jednym-dwa do naczyniek
porcjowych, udekorować marchewką z wywaru i groszkiem oraz
połówką/połowkami czarnej oliwki, zalać gorącym wywarem (w międzyczasie
rozpuścic w wywarze żelatynę w odp. ilości). Wystudzić, trzymać w lodówce
aż stężeje.

2. Data: 2014-12-23 00:26:31

Temat: Re: Pulpety z karpia w galarecie.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Dec 2014 23:57:12 +0100, XL napisał(a):

> namoczonym

i odciśniętym

> miąższem bułki,

j.w.

3. Data: 2014-12-23 00:57:50

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi smacznie.
Ja nie mogę, post poniżej.
Ale wymyśliłem, jednak w sosie pomidorowym - pytałem dzieci, czy pomidor,
musztarda, chrzan - pomidor wygrał.
Już leżakują w cebuli, potem wskoczą do piekarnika w naczyniu żaroodpornym z
przyprawami i pomidorami.
Żona tradycyjnie chce smażonych, ok, tylko jak ja się pokuszę - a kusi, to
po świętach.

pzdr.
Artur

---
Avast.

4. Data: 2014-12-23 03:22:58

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 23:57:15 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]
> połówką/połowkami czarnej oliwki, zalać gorącym wywarem (w międzyczasie
> rozpuścic w wywarze żelatynę w odp. ilości). Wystudzić, trzymać w lodówce

A nie prościej, a ponad wszystko smaczniej zakupić łososia? Nie takiego w tzw.
"glazurze", ino świeżaka potrzymanego trochę w kostkach H2O < 0st. C. Idzie to kupić
bez problemu.

I sryljon sposobów na jego przyrządzenie. Zatrąbista zupa rybna z tego wychodzi, ale
jest przy tym trochę zabawy jak ma być w/g mojego przepisa autorskiego. Obiecuję go
podać, ale jutro. Dzisiaj podaję na szybkości jak usmażyć łosia i zrobić fajny sos.

1) Łosia w dzwonki poszlachtować.
2) Solą,pieprzem,curry,limonką i oliwą dziada potraktować - sruu.. na godzinę albo
dwie do lodówy..
3) Teraz sos: anchovis (tak się to pisze?), marynowane kapary, sok z imbiru
(rozetrzeć na byle tarce i łapą wycisnąć), ciuta wytrawnego białego wińska, świeża
mięta, żółtko jajcane, oliwa i zmiksować. Ino tak po letku.. Nie na smar !!

I tyle.. I będzie Stokrotnie smaczniejsze od tego:

http://www.elblag24.pl/88308-dantejskie-sceny-walka-
o-karpia-w-lidlu-film.html

WESOŁYCH ŚWIĄT !!

5. Data: 2014-12-23 11:47:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Dec 2014 18:22:58 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

> A nie prościej, a ponad wszystko smaczniej zakupić łososia?

Łososia mam już dosyć, ciągle kupuję w Lidl, gotuję na parze.

Wesołego Karpia !!
Majonez domowy z żółtkiem na twardo
Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!
sos tajski Vifon a sriracha
Karp (nie tylko) humanitarnie swiąteczny