Re: Pulpety z karpia w galarecie.

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Mon, 22 Dec 2014 18:22:58 -0800 (PST)
Subject: Re: Pulpety z karpia w galarecie.
From: s...@g...com

W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 23:57:15 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> Wywar:
> 1 patroszony karp (ok. 1,2 kg) z głową, cebula, marchew, pietruszka,
> ziele ang. (5 szt), liście laurowe (2 szt), biały pieprz cały (kilka
> ziarenek), czosnek do smaku, sól.
>
> Klopsiki:
> środek z 1 bułki kajzerki (czyli bułka bez skórki), jajo lub samo białko,
> biały pieprz mielony, nieco zeszklonej cebuli.
>
> Karpia pokroić w kawałki, zalać wrzątkiem, włożyć warzywa (lub wczesniej
> ugotować wywar warzywny i włożyć karpia) - gotować do miękkości mięsa.
> Pozostawić rybę w wywarze, szybko i całkowicie ostudzić (wstawiając do
> [...]

A nie prościej, a ponad wszystko smaczniej zakupić łososia? Nie takiego w tzw.
"glazurze", ino świeżaka potrzymanego trochę w kostkach H2O < 0st. C. Idzie to kupić
bez problemu.

I sryljon sposobów na jego przyrządzenie. Zatrąbista zupa rybna z tego wychodzi, ale
jest przy tym trochę zabawy jak ma być w/g mojego przepisa autorskiego. Obiecuję go
podać, ale jutro. Dzisiaj podaję na szybkości jak usmażyć łosia i zrobić fajny sos.

1) Łosia w dzwonki poszlachtować.
2) Solą,pieprzem,curry,limonką i oliwą dziada potraktować - sruu.. na godzinę albo
dwie do lodówy..
3) Teraz sos: anchovis (tak się to pisze?), marynowane kapary, sok z imbiru
(rozetrzeć na byle tarce i łapą wycisnąć), ciuta wytrawnego białego wińska, świeża
mięta, żółtko jajcane, oliwa i zmiksować. Ino tak po letku.. Nie na smar !!

I tyle.. I będzie Stokrotnie smaczniejsze od tego:

http://www.elblag24.pl/88308-dantejskie-sceny-walka-
o-karpia-w-lidlu-film.html

WESOŁYCH ŚWIĄT !!