zywoplot na ciezkiej gliniastej glebie

1. Data: 2006-03-17 11:16:16

Temat: zywoplot na ciezkiej gliniastej glebie
Od: "iwa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o pomoc jakie krzaki posadzic na glebie gliniastej na
zywoplot.

2. Data: 2006-03-17 13:56:46

Temat: Re: zywoplot na ciezkiej gliniastej glebie
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o pomoc jakie krzaki posadzic na glebie gliniastej na
> zywoplot.

Wszystkie mozliwe.

3. Data: 2006-03-18 22:17:50

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

iwa napisał(a):
> Prosze o pomoc jakie krzaki posadzic na glebie gliniastej na
> zywoplot.
Z iglastych to chyba jedynie żywotnik zachodni, lub cyprysik groszkowy
- jeśli chodzi o żywopłoty nadające się do cięcia. Z liściastych
- dereń biały, tawuła wierzbolistna, kalina - te wytrzymują
okresowo nawet stagnującą glebę. Ale jeśli nie ma
niebezpieczeństwa, że woda będzie "stała" w miejscu żywopłotu, to
z powodzeniem urośnie tam większość gatunków.

4. Data: 2006-03-20 12:31:57

Od: "iwa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sasiedzi maja zywotnik zachodni, ale brazowieje, czy dobrze bedzie
rósl ligustr, jest bardzo tani, chodzi mi tez o cene.

5. Data: 2006-03-20 13:32:35

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

iwa wrote:
> sasiedzi maja zywotnik zachodni, ale brazowieje, czy dobrze bedzie
> rósl ligustr, jest bardzo tani, chodzi mi tez o cene.

U mnie ligustr na ciężkiej gliniastej glebie rośnie dobrze.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2006-03-20 19:39:55

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

iwa <e...@w...pl> napisał(a):

> sasiedzi maja zywotnik zachodni, ale brazowieje, czy dobrze bedzie
> r=F3sl ligustr, jest bardzo tani, chodzi mi tez o cene.

Liguster to dobry pomysł na żywopłot formowany. Odmiana Ligustrum vulgare
ma najskromniejsze wymagania glebowe.
Dobrze znosi zarówno pełne słońce jak i półcień. Ja sadziłem po 3-4 rośliny
na 1 mb. Ma jedna wadę: korzenie rozrastają się bardzo szeroko.
Zamiast kupować sadzonki możesz poszukać odrostów w zaprzyjaźnionym ogrodzie.

Pozdrawiam, Jacek

7. Data: 2006-03-21 10:52:18

Od: "iwa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za pomoc, a co z dzika róza w szkólkach jest bardzo tania,
mam do obsadzenia 150m zywoplotu, woda nie stoi, bo jest podniesiony
teren i czy warto nawozic piasku dla zwiekszenia przepuszczalnosci.

8. Data: 2006-03-21 12:05:14

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

iwa napisał(a):
> dzieki za pomoc, a co z dzika róza w szkólkach jest bardzo tania,
> mam do obsadzenia 150m zywoplotu, woda nie stoi, bo jest podniesiony
> teren i czy warto nawozic piasku dla zwiekszenia przepuszczalnosci.

Poszukaj głogu i żwiru jak najdrobniejszego. O i hortensjea, kalina.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-03-21 15:06:52

Od: "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio wrote:

> ... Ma jedna wadę: korzenie rozrastają się bardzo szeroko.

Jak szeroko? Na metr, a może na dwa? I jak głęboko.
Od kilku lat szukam informacji na ten temat.

10. Data: 2006-03-21 16:59:47

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

SlaWasII <s...@n...wp.pe-el> napisał(a):

> Jak szeroko? Na metr, a może na dwa? I jak głęboko.
> Od kilku lat szukam informacji na ten temat.

Mój żywopłot ma 10 lat, długość korzeni sięga do 2-3 metrów.
Pod krawężnikiem zagłębionym na 30 cm korzenie nie przechodzą.
Podobno wystarczy zakopać, w odległości 80 cm od żywopłotu, pasek papy, na
głębokości 50 cm, aby ograniczyć rozrastanie korzeni.
Przy samym żywopłocie posadziłem tulipany botaniczne i narcyzy poeticus i
bardzo ładnie rosną. Pozdrawiam, Jacek

Przesadzenie winorośli... pomocy!!!
Pheasant's tail
Na przekor zimie - strelicja